Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

är i vecka 9 nu och tankar som börjar komma

Av anonym anonym - 14 juni 2014 00:54

halloj på er!

 

Nu har jag kommit in i vecka 9 i min gradivitet ,lite mera tankar om saker har nu börja komma.

Hur man kommer blir som mamma och såna saker träning mm.

Känns på något vis att det är jag som kommer mest få ta ansvaret om barnet och se till det att man finn där.

I går eller bara för nån halv timme sen så kände jag att jag inte kunde hålla tyst och närmare berätta för pojkvännen hur jag känner.

För på något vis så känns det som att han inte riktigt vill ta det här på allvar .

Sa bland annat lungt sätt att det är bara jag som kommer ta hand om det  åka ensam med barnet till sommar villan och det gjorde jag för att visa att jag är lite smått besviken.

Och berättade då hur jag klippte navelsträngen med mina päron och att inte vara för beroende av dom.

Helt ärligt så tycker jag att pojkvännen väljer sin morsa före mig på något vis och jag som är gravid borde han inte finnas där då i stort sät med tanke på att jag är nu i vecka 9 .

Måste fråga min vännina hur det var henne .

 För det känns att det är bara jag som mest tar det här på allvar med gradiviteten funderingar tankar.

Pojvännen bryr sig som sagt mer om sin mamma och xbox watch dogs och elgittarer och rocksmith än mig.

Nämner jag om spel så börjar han gnälla om det enda till det andra.

Hade jag varit kille och hade en flickvän så skulle jag bry mig mer henne helt ärligt.

Detta är jag besviken  på trodde det skulle bli en förbättring eller ändring när jag sa att jag var gravid.

 

Med tanke på mitt illamående som nu smått blir värre och värre i långsam takt, har underbara vänner som frågar mig i

 

 

rt sätt varje dag hur jag mår och hur det går med min gradivitet som inte ens pojkvännen frågar mig bara om hur bebisen mår vist önska jsg kunde svara eller ge ett ordenligt svar på detta.

 

Börjar fundera skarpt om det är bara jag som är glad och lycklig över detta och ser det som en gåva och ett mirakel också 

 på detta.

Nu ska jag börja ta det här med egen lägenhet på allvar  och börja sova 1-2 gånger på detta boende som min förvaltare och jag valde.

Känns som jag kommer få uppfostra detta själv så då är det bättre med eget än att bo med en som bryr bara omsin mamma och 2 elgittarer och spel.

Och kommer så småningom hitta en bättre kille som är några år äldre än mig och som inte är beroende av spel och instrument och bara sin mamma att prata med 10 000 varje dag.

Har börja ledsna på detta tycker att ska bry sig lite mer om mig instrument och rocksmith .

Har inget med och göra att jag är svartsjuk eller avundsjuk bara att han borde inse att man är gravid och håller på och få en egen familj att ta hand om som han har.

För xbox spel och instrument kan inte bara vara en liv ?

När man håller på och bildar egen familj.

Väldigt mycket av denna tanke som jsg funderar på.

 

Sa också till  honom att det är viktigt att ställa frågor till barnmorskan angående barnet om man har och behöver svar på.

Men då drog hsn upp andra grejer.

Mest jag som är engarerad i detta.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards