Alla inlägg den 20 juli 2014

Av anonym anonym - 20 juli 2014 23:28

hej alla läsare!

 


Denna dag som denna fint väder i stort sätt halva morgon till ungefär kl 09.30 (finsk tid)

Så kom pappsen på att vi skulle ta en promenad,för min del var det inte så väldigt populärt  om man säger så

från min sida kvavt och svettigt och åska från alla håll och kanter också.

men blev en riktigt otäck promenad i alla fall med åskan.

men fick lite bilder i allafall bland annat på ett av dom mest saker som jag har fobi för

det är ormar.

låg en död snok på vägen om den nu var död vet jag inte men såg ut så i alla fall.

 

1. hund

2.ormar

3. spindlar

 

 

Hundar ger mig direkt panik efter ha sett 2 hundfighter plus att dom är ganska förutsäg att dom kan vara snäll men kan bitas även om dom aldrig gjort nått sånt tidigare.

är rädd för dom klättrar upp i stolpte nästan när en  hund kommer gånendes mot mig.

 

ormar:

gick rakt in i ett ormbo för många år sen kom min orm fobi.

på hösten när jag min syster och vår mamms var och plockade svamp.

flippar nästan ut när jag har en orm fram för mig på nån meters avstånd  som med hundar.

 

när vi var hemma igen mammsen kom och hämtade oss när det kom en rejäl åsk knall så jag behövde inte ens ringa eller sms.a henne precis.

Hon hittade oss utan problem mig och pappsen.

när vi kom till stugan sen så då hade vi ett möte om hur jag skulle med boende och hur man skulle göra med pojkvännen och hans betende mot mig.

För jag har ju tappa energin helt och hållet, och ingen mera ork med honom som jag har nämnt i något tidigare inlägg.

Så gjorde upp att jag skulle berätta för hans mamma först och hur ohållbart hela situationen var och sen hur jag besluta mig så hon ska förstå hur jag egentligen mår.

när kompisen aldrig vill hitta på nånting enågot annat än bara sin dator och datorspel har ledsna på det helt och hållet trodde man hitta på saker med sina vänner.

Och det har nu på gått för länge som sagt precis som med hans surigheter också.

kommer ju inte fungera alls när han blir pappa.

Så känns bättre om jag bor hos mina föräldrar och sen hittar något boende snabbt också så dom inte behöver stessar upp mig på något vis.

Så det blev mitt beslut med att jag ska flytta där i från min farbror få hjälpa mig med att flytta på sakerna och

sen får kompisen  säga vad han vill men det här gör jag för min egna skull och barnets skull och ingen annans skull

vill känna mig trygg och ha ett barn som får växa upp i trygg miljö det är nr 1.

och som själv klart behöver kärleks fulla föräldrar och som tar lika mycket ansvar och inte bara den ena.

 

nu kommer det ut några bilder som jag tog i dag på åsk promenaden.

 

 

 

 

otrevliga åskvädert

 

 

snoken.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards