Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Gravid Vecka 18. En lugn hemma dag, och syster och systersonen var på middag hit

Av anonym anonym - 20 augusti 2014 22:58

God kväll min läsare!

Denna dag har jag varit hemma har inte behövt åka någonstans ingenting helt ärligt.

Vädret har inte varit det bästa eller om man säger så.

Växlande molninghet och kylig vind,men har kommit lite reng skurar med jämna mellan rum under tiden.

Så enda jag har gjort och varit är att handla

1 paket multivitamin jucie

2. bröd

3. lösgodis

Vet ej varför jag blev så sugen på lösgodis men det  blev bara så,att jag köpte lite nappar och ciola flaskor marianne bitar och vad det nu var för något.

Blev inte farligt dyrt eller 35 kr totalt för i tiden när jag köpte lösgodis så blev summorna på nästan 100 kr

och nu 35 i stället.

 Men men är man gravid och man kan tappa sug och få sug på något annant som man annars inte äter så vad mer kan man göra.

lustigt det där med hur smaker kan ändra sig när man är gravid.

Förutom att jag var och handla så har jag varit till har jag varit hemma kände mig inte så sugen när vädret har varit så konstigt som det har varit nu i dag.

ena stunden regn och den andra sol och hållit på så hela dagen i dag också för dne delen.

Sen runt kvart i fem så kom min syster och systerson hit på middag, pappsen bjöd oss på kräftor så nästa gång så blir det min tur då gissar jag.

men det gör inget måste fundera ut till nästa vecka vad det är jag ska köpa hem.

Vi hade gjort upp att dom skulle vara här runt 17.30-17.40 och det stämmde utmärkt bra oclkså för den delen.

Så vi grattade systersonen för att han kom med i bromma pojkarnas fotboll lag också så det var kul.

och en stolt moster också så klart även om jag inte tycker om fotboll .

Vi satt och babblade lite om gårdagen och detta genetiska prov också  och syrran berätta att barnets pappa hade visst skrivit till sen morsa att han skulle ta livet av sig i fall om det är så att han har det den här sjukdommen huntingston.

Han gjorde det provet för barnets skull i går om man säger så då.

Men det han inte förstog var ju att det skrämde mig det här med att han han hade sagt så.

Så jag fick ta och frågade honom lite om detta med tanke på att jag inte får stressaa upp mig eller  bli orolig över saker i onödan.

Plus att det tror jag också att han gör att oroa sig i onödan, är glad att jag inte bor under samma tak som honom längre.

Med tanke på hans klagande om saker och det ena och andra skulle nog ha gjort mig galen till slut det är jag helt 100 på.

Så hann nog dra mig undan där i från i tid och så känns det.

har ju mitt ex Nj på gång igen och som har respektera mig situation också och har inte har något problem med detta eller.

bara min förvaltare som fegade ur det hela om man säger så.

När hon fick veta om min gradivitet som sagt.

 

Papper från försäkrings kassan hade kommit också som jag visade min syster detta och papps också.

Blev tvungen att skicka bilder på detta till min vännina för att se om hon förstog något av detta som sagt.

Det gjorde hon bättre än mig i alla fall.  

Så man fick en förklaring på det hela någotlunda i alla fall och vad det handlade om också.

Annars har dagen varit bra lung.

Trevlig stund med syrran och nu en bebis som håller på bubblar och väsnas och känner att allt att liv modern håller på att öka nu för det har värkt halva kvällen u under delen av magen också nu.

 

Sen ringde en barnmorska i från sjukhuset karolinska ute i huddinge  och berättade att hon hade prata med den här manliga läkaren i går och berättade hur det hade gått.

Så fick jag berätta hur jag tyckte att det hade gått ,frågade mig om kuratorn hade hört av sig men det hade hon inte  eller annars måste ha missa detta också kan jag ha gjort,

Nu ska jag nog lägga mig känner jag vill inte sitta sovandes fram för datorn 3 kvällen i rad .

Bättre att somna på kudden om man säger så inte bra det precis eller.

 

men som det sista så känns lite nervöst att jag inte har hört något mitt    ännu lite orolig över honom

och det verkar som att min lilla bebis känner av detta också eftersom det värker till när jag oroar mig

men det verkar som att kan känna av detta.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards