Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av anonym anonym - 28 augusti 2014 22:09

God kväll!

En dag som vanligt strulade med pendeltåget ännu en gång  tycker det är så väldigt irriternade detta också.

Påstog att det ännu var olyckshändelse som gjorde att det tog lite tid i trafiken,men hann i alla fall i tid var smått nervös att man inte skulle det.

Tycker bara att det är så skumt att när jag for till mitt    för då var aldrig fel på trafiken då var den som den skulle och helt normalt.

Och det var samma rutt också så klart men nu när man inte ska till honom så då är det helt något annat då blir det massa strul påstår att det är en olycks händelse och ändringar och allt går långsamt i trafiken och såna saker väldigt irriternade och så har varit varje gång nu när jag ska ut till huddinge och karolinska huddinge helt korkat är det i alla fall vad mer kan man säga än det.

Även om det gick långsamt någotlunda långsammt men sen vid stockholms södra så släppte det och det började rulla på som vanligt i trafiken men visst lite försenad var man.

Hoppas det inte är så här nu på torsdag nästa vecka när man ska till kuratorn då,om jag inte kan stanna hos mitt   så klart beroende på hur hans tass mår så klart också så tänker jag ju också men saknar honom mycket gör jag i alla fall.

Och hoppas att man snart kan få träffa honom också så klart.

 

men det återkommer jag med mera med som sagt när det är torsdag .

Dagens ultraljud gick bra i alla fall och jag behövde inte oroa mig för en massa hjärtfel och såna saker eller något annat.

Skulle egentligen haft en till halv syster från pappsens sida men som hade hjärt fel och dog som bebis redan.

Så var lite orolig över detta.

men det visade sig att min lilla juha mådde bra i alla fall och att jag kunde ta det lungt också .

Blev lite tår ögd när man fick se den lilla och speciellt när han började suga på tummen  så kände jag att jag blev rörd.

Dom tassarna var verkligen söta och sen hur fick se del för del också , det ser verkligen så litet ut när man tittar på det här sättet i magen och på bebisen ,men när det är i själva verkligen är bra med utrymmet som hon i liljeholmen sa och plus att han var lite svårflirtad också för den delen.

det fick och skratta lite när utryckte det så på lillen när dom inte riktigt fick fram allting  på skärmen och ultraljudet i liljeholmen.

men allting gick bra i alla fall i dag och känns skönt och att man kan slappna av också.

 

Jag och barnets pappa satte oss i solen en stund och pratade lite också om hur man skulle göra med allting och hur man ska planera allt.

med tankte på min ep och barnet och vad som kan hända tur är har jag min syster som kan hjälpa mig

också med den lille.

Och det var något som hon på fostermedecin frågade mig också om vi hade prata om detta med kuratorn som vi inte har så hon tyckte att vi skulle ta upp detta så får ta och göra det tyckte både jag och barnets pappa.

 

Känns bara lite smått frusternade att han fortfarande har känslor för mig försökte pussa mig i dag så att jag nästan blev tjurig till och med också helt ärligt.

Men lyckades att inte blirdet, men han borde ju ha insett att nån som jag har känslor för det är ju mitt lilla    så känner ju mig tryggare med honom och han  känner ju till mina anfall också så klart för den delen också  plus att han är 8 år äldre än mig så det känns tryggt också så klart.  

Plus att han är som jag har erfarenhet av barn eftersom hans syster har 2 barn som han brukar ta hand om då och då, och sen jag mina systrar och dom ungarna har ju fått ta hand om  också en trygghet.

 

hemma blev det att ta det lungt tog och tvätta håret var in på skype också tog kontakt med min lilla juhas gudmor också så berättade för henne hur det hade gått i dag  också.

Man kan nog verkligen säga att det är mycket resande fram och tillbaka för mig just nu till karolinska i huddinge eller karolinska ute i solna.

Och sen en gång i månaden till Barnmorse mottagningen i liljeholmen ,och sen till mvc.n ute i skärholmen men det är ungefär varannan månad på ett ungefär.

 

men det var jag som gjorde mitt val med att göra slut med barnets pappa för mina känslor försvann för honom och det jag har berätta om tidigare också så klart.

Så kändes det enda som det rätta valet för mig och sen har jag ju nu mitt    att han får vara en låtsas pappa till lillen också så klart.

På nått vis så har vi hitta tillbaka varandra på något vis och det känns ju endå bra och positivt det också.

men har endå funnit nånting fär hela tiden som sagt även när jag bodde hos barnets pappa en tid från 22.12 2013- 17.7 juli 2014.

Och jag och mitt hjärta har det pågått sen 21.11 2012 tills nu får se när han tar steget också så klart också väntar fortfarande på detta..  

 

En sak som är postivit med denna mamma blogg är att barnets pappa vet inte om den i alla fall och det vill jag inte eller att han ska veta känner, det här en mamma blogg med blandade känslor och kategorier som sagt.

Visst träning kommer också klart förhoppningsvis nästa månad med att köra lite styrka för armar och ben axlar enda jag inte får är mage och ryggen.

men höften är viktig och speciellt när man ska föda också  nästan år.

men känner att jag behöver komma i gång nu och försöka hålla vikten inte kul att bara gå  promenader hela tiden eller.

Och cykla har jag inte ens gjort här i sthlm i år men den cykeln jag har får jag inte ens cykla på för fostrets skull och lilla juha också.

Så han far illa precis eller för det vill jag inte vill bli en bra mamma och bryr sig och älskar sitt barn och finns där för honom också så klart.

Även om jag blir ensamstående mamma som sagt.

Men  hellre det med tanke på att jag åker mycket till finland och sen till sommar villan och stannar där nästan en månad också så är bättre att vara ensam stående mamma.

Att få bestämma själv hur man vill ha det .

även om vi kommer bra överns om saker när det gäller ansvar så känner jag för det bästa för mig och den lilla att jag ska vara ensam stående mamma det har jag bestämt mig för.

Men som sagt den är bloggen är ju mamma blogg som jag kallar denna också men bara underbart att får läsare så klart.

 

Men i morgon blir väl inte så mycket skrivande om min lilla bebis om han inte busar i min mage så klart som han gjorde i går och sen i måndag när han vände på sig helt och hållet.  

Min lilla bebis känns verkligen som ett mirakel och helt fantastiskt att man blir mamma nästa år och datum 19/ 1 januari 2015.

 

Nu ska jag hoppa i säng så det inte blir som flera gånger som har   hänt att man har somna fram för datorn för det är ju bara dummt sen kan man undra dagen där på vad man har skrivit så klart.

 

Puss & Kram på er och hopppas att ni sover gott mina läsare och nya läsare.

 

Berättar mera allmänna saker i morgon i stället så det inte blir för mycket på mamma avdelningen hela tiden.

ska nämligen bland annat in till stan och kolla på nya skor så man får se vad för skor som jag visar upp

här i morgon på bloggen.   så blir det så det blir lite annat att skriva också för den delen alltid bra det också som sagt.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards