Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av anonym anonym - 29 augusti 2014 22:49

God kväll kära läsare!

 

Var i dag in till stan med mammsen, och märkte på morgonen att jag har nu klivit in i vecka 20 med gradiviteten

också.

Förstår inte hur veckorna kan gå så fort som dom har, men njuter av gradiviteten och längtar verkligen att få sen lilleman.

lustigt att jag också skulle få en son som min näst äldsta syster har och den äldsta systern  fick en dotter.

men där ser man.  

 

Lustigt det där men vem vet hur nästa bebis är så klart om jag nu vill ha ett till barn så klart.

Det visar sig .

Men nu till dagen inget åkandes någonstans och som det jag nämnde i går det var ju att ta mig in till stan

och  hitta ett par skor till mig som man så småningom kommer att behöva men inte så länge det är varmt.

men när man har fått sin lilla bebis som exempel och det blir många promenader varje dag och gissar på min älskling rutt också.

som är hemi från- kristineberg.fredhäll-marieberg-västerbron -södermälarstrand- gamla stan-stadshuset-karlbergs kanalen-Hornsbergs strand- hemma.

brukar ta ungefär 2 timmar att gå om man hittar en lagom takt som sagt.  

men ska nog försöka mig på gymmet nu här visst det blir crosstrainern men det är ju bättre än ingenting alls

men känns verkligen att jag inte har varit på gymmet på länge eller nästan månad.

Måste försöka nog gå åtminnstonde 1-2 gånger i veckan så att man är i gång på något vis vill inte ha försäkrings kassan på mig som frågar om man har slutat med gymmet och träningen .

 

Till dagen och stan.

Min moder kom med och självklart skulle det blir lite gräl (gravid hormonerna)

men det är bara för päronen att stå ut med detta som sagt så länge jag har den lilla i magen som sagt.

Så småningom blev det lite lugnare ,med grälet,det hade med och göra att hon kollade mig tjockis tog på mig en av mina älsklings tröjor som köptes för nån dag sen och då var hon genast på mig med att man såg förjäklig angående benen/låren.

Så jag sa besviket och arg oki för din skull så att du kan vara nöjd.

Med tanke på att hon inte förstår att det sårar när man kallas för tjockis eller fet stort som ett hus som hon kan säga.

Och så fort det kom nån som mig förbi så sa jag ska du inte säga samma sak till henne också över hur hon ser ut.

Så då blev tyst på mammsen i alla fall och sen sa jag också att måste sluta säga så där med gråten i halsen också antar också att  man såg att man var på väg och bryta ihop också med tanke på att jag inte hade med mig solglas ögonen.

Men hon gillar verkligen att trackasera en och såra en över hur man ser ut för att man inte är smal.

som jag förtill fället inte är.

Plus gravid och det börjar ju synas också om magen så klart också något som hon inte bryr sig om bara att man ser tjock ut.

Såna här saker sa hon aldrig till min syster när hon väntade systersonen som sagt.

Visst jag käftar emot henne och har bra själv förtroende för detta också som sagt för det har jag.

Och det är bara att fortsätta till hon kanske fattar att det faktiskt sårar en person när man kallar henne /han för tjockis eller stort som ett hus.

 

Det lugande sig till slut i alla fall så kom vi in stadium för men hittade ingenting där som jag ville jag

så skulle mammsen självklart försöka bestämma såna skor som jag ville bara för det skulle vara efter hennes smak.

Så kollade hon på herr skor åt mig    skämdes lite faktiskt när hon fram till mig med ett par herr skor

och som jag inte ens tyckte om eller ,jag är ganska kräsen inom detta med kläder skor väskor smink

så ingen ide för henne att försöka hitta åt mig.

Räcker med att jag hade på mig en topp som jag skämdes i så att jag hade på mig en munk tröja också för att jag skulle känna mig mera bekvämare med min kläderna  än hennes oförskämda kommandon hela tiden som ska ha .

Men ska köpa lite mera mamma kläder så fort hon har åkt till finland och sånt som jag trivs i så klart.

när man kom till intersport så förstog att det var bäst att jag fick titta själv på vad jag ville för promenad skor och då hittade 2 par som jag tyckte om och hade en aning svårt och bestämma mig för om det skulle vara nike eller något finskt märke.

Men jag valde till slut nike Air max och som jag blev riktigt nöjd med också och kommer blir ett par perfekt promenad skor också så klart för den delen.  

Om jag lägger ut bild på dom så har inget reklam och göra som sagt  bara för att visa hur dom ser ut och inget annat som sagt.

Så var det parad inne i stan också med hästar eller som min förra sambo alltid kallade hästar för havre moppar vet ej varför och man kan inte eller inte fråga honom eftersom han dog i byggolycka.

Men lägger ut bilderna i morgon i alla fall ska åtminnstonde försöka på det åtminnstonde på hästparaden som man såg vis operahuset.

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards