Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Gravid Vecka 23. en lugn dag hemma med funderingar hur man ska organisera när lillen har kommit

Av anonym anonym - 24 september 2014 23:41

God Kväll!

 

Vakande runt halv tio i morse och när man kollade ut så regna det ganska ordenligt.

Så man hade ingen större lust eller att gå ut nån 2 timmars promenad eller.

Stannade hemma en stund syrran skulle komma förbi men gjorde det inte eller,

fick erbjudande av pappsen att hjälpa honom med att sylta in gröna tomater i från villan som jag och mammsen hade med oss hem där i från är ju en massvis nu av dom så det är inget man behövde köpa mera av i alla fall.

Tog min en promenad till ica maxi för att handla äppeln till mig ,det här med vad min barnmorska sa tog jag ju som en förlämpning på någotvis med tanke på att jag har en pt också så klart.

Som har lärt mig en massa saker också under dessa 2 år också,och är glad också att vi ännu är vänner också för den delen och blev vänner.

Eftersom jag litar mera på hans ord angående mat och röra på sig plus att han skickade ju med mig en liten lista med olika rörelser som jag nu ska börja använda också så klart.

Men det barnmorskan sa lätt verkligen förjäkligt och på ett otrevligt sätt på ett sätt som man inte ens borde få säga eller så klart.

Så litar mycket mera på min pt än hennes ord inom det här,med mig ett bu och bä papper och vad som ska läggas till och tas bort det här är nått i stort sätt ja har veta hela tiden när man är uppvuxen med halv vegeterian till mamms.

Och att ha mage att säga något sådant till en som tränar och jag tog det rätt så hårt så jag maila min kurator på karolinska i huddinge om detta.

Visade en vännina till kände så här också som att man vore på ruta 1.

 

men men handla mina äpplen plus en pyjamas och nappflaska till den lilla också inte mycket som fattas nu

några hals dukar tofflor och strumpor och bodys med utan ärmar också till senare tillfälle också

och 1-2 overaller till januari har redan hitta en som jag vill jag också.

Pyjamasen på ica maxi kostade 99 kr och en overall 129 men inte rätt storlek var det tyvärr hade annars köpt denna .

Vill ha nya och fräscha kläder och inge beganat som päronen tyckte att jag ska vill jag absolut inte tyvärr.

Köper då hellre nytt.

Ganska kräsen av mig och tycker det är väldigt taskigt av barnets pappa att inte ens intressera sig av att ha köpt något till lillen,det lika bra det blir ensamstående mamma också så klart och bestämmer det mesta själv också för den delen hur det ska vara.

Trodde han menade att han menade allvar med att visa mer intresse för sonen men det var bara ungefär 14-18 dagar och inget mera än det.  

Men har en ny kille på gång nu så som jag har nämnt vill inte ännu sätta ut någon bild på honom skulle kännas lite fel ,men kommer bli en toppen stöd person till min son i alla fall det vet jag.

Kommer säkert lära honom om dif också eftersom den killen är jag som djurgårdare.

Det är en sån som jag behöver i mitt liv nu och som stöd,också vill inte ännu kalla honom plastpappa ännu eller även om han kommer att bli det nått han får räkna med och tänka på.

 

Har annars i dag funderat på var skötbordet för den lilla ska stå och hur man ska göra med alla bok hyllor vet inte hur mycket av pappsens böcker som jag har här inne hos mig.

men kan inte längre ha det nu när den lilla kommer till världen här om ett par månader också om ungefär

5 månader kvar.

Och då säger jag verkligen att jag hoppas för gudskull att det behöver blir något vidrigt nätverksmöte eller vad det nu hette.

Efter ha prata med min kurator M K på karolinska huddinge som sagt.

Så det ska jag fundera på hur man ska placera allting här inne hos mig det ända som inte får stå här är lillens säng om jag nu skulle få ett anfall och så kan jag göra nästan precis vad som helst ingen bra ide att hans säng är här inne hos mig.

Det sista jag vill är att skada honom min lilla gulle snutt.

 

Så var till ikeas hem sida och kollade på spjälsäng och skötbord plus också med ett sånt här

skydd också så man kan ha lite koll samtidigt också så han inte ramlar från skötbordet ungefär så min epelepsi kom när en läkare tappade mig i golvet i misstag.

Men fanns 1 för 199 eller 299 kr inte farligt dyrt eller precis.

Och sen det här skötbords tillbehöret alltså det här mera madrass likande.

En hylla precis för såna saker har jag.

Sen är det bara tvättbalja och sen där på vagnen men har ju redan hitta en som jag vill ha,så har planeras det av mig hela tiden även om det några saker i taget.

 

Men här är pyjamasen som jag köpte i dag för 99 kronor på ica maxi lindhagen.

 

 

 

1 pyjamas             Nappflaska 2 mindre storlek.

 

Men jag är i alla fall den som bryr mig vad som ska köpas och behöver köpas till den än lilla

än vad barnets pappa nu bevisat.

Så är jag i fullgång med detta och känns mycket bra,har redan fyllt 2 sko kartonger med bodys och 1 snutte filt tofflor för nyfödda också.

Några halsdukar 1-2 overaller ska jag köpa några bodys utan ärmar ,och sen några pyjamaser till

nappar från 0-6 månader har jag sett på apoteket så det jag införskaffa också.

Och sen lite strumpor också och några mössor att variera med också.

Och sen vagnen,skötbordet,med tillbehör  den här dynan  frote för ha i sängen också.

ungefär sånt som jag får ha nu händer ju lite olyckor med tanke på min ep och när den kommer

så man kan visst göra ett behov som är behov 1.

Men annars är jag nog i stort sätt klar med kläderna i alla fall det känner jag.

Sen blöjor blir aktuellt när han är född antar jag.

Och den som ska få vara med på förlossning är min syster har jag bestämmt mig för eller min mamms

nån av dom 2 ,barnets pappa är ute slutet om det inte är stödpersonen så klart.

Nu bond time höres i morgon

kram hej   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Av anonym anonym - Torsdag 21 mars 23:59

Sovit minis oxgäh planerarr. Ansikts. Mansk puré & cafe 2 gånger i veckan olika masker Ögonask pure & cafe 2 gånger i veckan Ansikts olj ivy Aia 2 gånger i veckan Ansikts kräm ivy aia varje dag morgon make up /kväll ha huden fuktat o torkat ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards