Direktlänk till inlägg 25 september 2014

Gravid Vecka 23. Vart på Bilbesikting med mammsen, och willys på fridhemsplan med mammsen och syrran.

Av anonym anonym - 25 september 2014 22:51

God Kväll!!

 

Vakande innan tio i dag mammsen kom in och väckte mig och frågade om jag ville komma med.

Kanske inte var så pigg egentligen med tanke på att jag somnade halv tre för att bond började 1 timme senare än vanligt i går.

Eller pigg på att komma med ,men gjorde det för att vara juste  och var till vinsta med bilen och bilbesiktingen där.

Och det hela tog ungefär 1 timme att vänta och få komma in i verkstan.

Och där efter till min syster i H-By.

Lillen kittlades till en gång också i magen på mig i dag har haft hotel carlifornia på halva eftermiddagen i dag och halva kvällen i går.

Och en låt som jag lyssnar så mycket som möjligt på för den lilles skull, och sen sjunger jag nynnar jag på nån vaggvisa från pippi långstrump vet ej i från vilken av filmerna,skulle gärna vilja kunna sjunga/nynna på den som min farfar skrev små fågelungar men svårt när man inte riktigt har dom tonerna för den barnsången eller knappt kan den också. 

Men den från pippi går lika bra också och sen hotel carlifornina en av mina favoriteN.

 

Beskintingen tog ungefär en timme och godkänd gick igenom men hoppas ändå på nått vis att dom köper en ny mina päron.

Sen blev det till syrran för att lämna nån dammsugare och någon matta och till willys på fridhemsplan och handla eller närmare min syster skulle göra det.

Men passade på och handla hem det jag skulle ha som allt var detta.

 

1. Mozzarella ost nått erbjudanade 2 för 12 kr.

2.Gouda ost riven.

3. Bacon i tärningar

5. 1 flaska rapsolja  (eftersom dom använder sig av olivolja)

6. 2 bananer

8. Champinjoner.

Det hela gick på 66 kronor det mammsen köpte för 159 kr och syrran 1250 kr.

mest kyckling sötsaker och cornflakes men jag ville inte lägga mig i med vad mammsen tycker om hennes handlande förutom att jag nog kan tycka lite att det är onödigt ,med sötsakerna och cornflakes.

(ska jag säga som egentligen smällt i mig på en 3 stycken fazers choklad plattor på 200-250 kg)

och sen kritik från barnmorskan.

 

Bestämde mig för att laga pizza nämligen i morgon efter att jag hade fått höra att pappsen hade laga sin quorn gryta med lök och morötter så kom jag på att det här var en bra sak att kompensera på i alla fall.

Men jag är bättre nog på planering inom mat här än vad andra familje medlemar är som sagt.

Aldrig att jag skulle köpa korv bara så där utan någon anledning dessutom bara den finska som går i mig ändå.

Men  nu har jag att bjuda min mamms på i alla fall gjorde ju en vegetarisk och en med kött delade upp den

som sagt på plåten och sen visade jag henne vart allt låg så hon inte valde fel.

Man vill ju inte ha henne dålig men  känner att jag behöver kött helst kyckling också så klart ända kött jag helst äter.

Lägger ut en bild på dessa som jag har lagat och blev denna gång riktigt super nöjd med degen också

och lyckades också till och med få den helt på plåten som jag sist inte fick närmare då i en paj den lyckades med och samma recept.  

 

 

icke gräddade        nu är den färdig gräddad.

 

Mammsen tyckte den var riktigt god i alla fall pappsen vet jag inte ännu.

 

Saknar annars min sötnos också gör jag, men blir väl att få vänta nu till oktober som sagt.

Till Helsinfors kryssningen den stackarn tror ju att det är till åbo misstänker jag men bokade ju denna så fort jag fick veta att Yohio skulle vara och uppträda på silja serenade.

Men aldrig mer barnets pappa blev verkligen glad när det kom 2 sms och inget mera i dag.

Har faktiskt helt ärligt talat njutit av det, hoppas nu verkligen att han insett att det är nån ide att satsa på mig mera nu eftersom jag har gått vidare nu och lämna honom bakom mig.

Och hellre att jag är ensamstående mamma än att ha ostabil och  omogen pappa till mig barn som vi alla ser honom.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Av anonym anonym - Torsdag 21 mars 23:59

Sovit minis oxgäh planerarr. Ansikts. Mansk puré & cafe 2 gånger i veckan olika masker Ögonask pure & cafe 2 gånger i veckan Ansikts olj ivy Aia 2 gånger i veckan Ansikts kräm ivy aia varje dag morgon make up /kväll ha huden fuktat o torkat ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards