Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Gravid Vecka 27. In till Karolinska Kvinno kliniken där i 2 timmar

Av anonym anonym - 23 oktober 2014 23:27

God kväll

 

Hade ett ep anfall i natt ungefär 14 dagar uppehåll sen sist med andra ord nu.

Jag hade fallit ner på golvet och hamna på magen och som fick min mamms väldigt orolig också så klart och inte bara mig,för det första hon frågade mig på morgonen var då om bebisen hade rört sig och om jag hade kännt något av detta också så klart.

Så berättade hon vad som hade hänt som fick mig lite orolig också för den delen också så klart i fall om det skulle ha hänt lilleman nånting så klart.

Käkade frukost mammsen ringde syrran och sa att vänta med attt komma hit eftersom vi skulle till Ks och kvinnoklikien där.

Men resan dit gick snabbt också och sen där efter så kom vi in snabbt en sköterska ville höra lillemans hjärtslag så hon satte en massa olika sladdar och saker över mig 1 för bebisen och sen om jag skulle få sammandragningar mitt i det hela så klart.

Men det blev riktigt full rulle på lilleman när man låg där i lite över 45 minuter och det hade med att göra att han inte ville riktigt hålla sig lugn med att röra på sig hela tiden så när allt var klart och sköterskan kom tillbaks så då kom hon skrattandes och sa ja du har verkligen en pigg bebis som inte vill ligga stilla så då berättade jag samtidigt på ett tidigare ultraljud så då hade han varit svårflirtad och svår och hitta.

Så skrattade hon ännu mera också så klart.

Sen skulle vi träffa en läkare när detta var klart fick pappret på hjärtslagen som nu ligger i min bebis mapp.

Sparar allting som har med lilleman att göra som sagt.

men att vänta på att få träffa en läkare tog tid fick vänta ungefär 1 timme på det hela så man sms.ade lite till mitt hjärta också under tiden och syrran ringde eftersom jag egentligen skulle ha träffa henne kl 11 eller 12 i dag.

Men så till slut fick man träffa en läkare igen och frågade lite om vad som hade hänt och hur det hade gått till och såna saker.

Sen gjorde ett ultraljud också på mig och kollade hur lilleman mådde.

Och det såg bra ut så kunde vi åka där i från igen och hämta ut mina järntabletter ska börja med i morgon tillsammans med gravid kost tillskotten tänkte jag mig.

Så ringde syrran möttes på fridhemsplan vid lidl ungefär  så gick vi in dit och kollade på veckans erbjudande och bebis overallens erbjudande var redan slut alltså efter 3 dagar tycker det är helt sjukt.

Men köpte kaffe i alla fall och lite godis också men ska skärpa mig nu kan inte sitta och frossa i mig en massa onödiga kalorier som varken är bra för mig eller för lilleman.

Några vänner har frågat vad som hade hänt så klart också så berättade fick dom lite oroliga men när jag sa att allting såg bra ut och som det ska så höll dom sig lugna igen tack också lov precis som min vännina som ska bli gudmor åt min son.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Av anonym anonym - Torsdag 21 mars 23:59

Sovit minis oxgäh planerarr. Ansikts. Mansk puré & cafe 2 gånger i veckan olika masker Ögonask pure & cafe 2 gånger i veckan Ansikts olj ivy Aia 2 gånger i veckan Ansikts kräm ivy aia varje dag morgon make up /kväll ha huden fuktat o torkat ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards