Direktlänk till inlägg 19 november 2014

Gravid Vecka 31. Till Rosenlunds sjukhus på möte

Av anonym anonym - 19 november 2014 23:08

God kväll!

I dag är det nu 2 år som min bjarne dog i byggolycka förstår inte hur tiden kan ha gått så här fort eller måste jag säga men det har den.

Det är 2014 nu och om 2 månader januari.

Och jag sitter med en oplanerad bebis  i famnen som jag inte vet hur jag ska tackla och ta det.

Har i dag varit till rosenlundsjukhus där jag har mina 2 kuratorer på habliteringen ,som hade fått fram lite saker nu angående om boende förvaltare mm.

Men mötet var väl lite smått besviken när syrrans namn drogs upp eller min syster,med tanke på hur besviken jag är på henne inom ganska mycket saker.

Och som gör att jag inte vill ha med henne på något möte när vi sist då var till kuratorn så då märkte jag att hon försökte bestämma allt,som gjorde att jag bara fick lust att resa på mig ta på mig jackan och säga tack och hej nu räcker låt mina päron sköta om detta.

På något vis så känns det inte bra att hon är med inom detta, för hon ska alltid på något vis fixa så det blir knas.

Plus att hon nu snodde pengar av mig förra veckan också kan ju inte vara kul att sin syster får mindre till lit om man säger så.

Men hon skyller bara på sin adhd som hon visst tror att jag köper hela tiden,och dessutom när hon mjölkade på mig pengar så sa jag riktigt högt och irriterat på jaha hur ska jag nu klara mig resten av veckan det här är min sista 100 kr som hon inte ens tog sig åt.

Så det känns absolut inte bra att ha med henne på något möte alls även om mina päron är men hon är inte pålitlig som sagt och nu har hon bevisa det själv till mig.  

Även om hon har bara och fina sidor också men det här är den fula sidan och då bara skyller på sin adhd.

 

Men har lova mammsen nu att låsa in allt som man själv behöver så hon inte kommer åt det, för hon har ju tagits på bar gärning också av mammsen så ska man ju ha lärt sig något så klart.

Det är var jag tycker, själv har jag blivit ihop blandad med en på Åhlens för ungefär 3 år sen nån som hade en likande väska som jag så jag åkte ju på böter 800 -900 kr och förhör på något som man inte hade gjort och plus också i domstolen.

Var riktigt otäck och vet att min syster också varit men där hon själv snattade för 700 kr om jag kommer i håg rätt.

Men men i dag på rosenlunds hablitering så då var det möte om olika saker som gällde fick veta att min lss handläggare hade slutat blev överlycklig eftersom ingen i familjen har tyckt om människan och dessutom när jag frågade honom angående lägenhet och barn fick man bara höra att det får du ordna själv innan januari 2015 inte normalt precis tycker jag.

Sen babbla med min förvaltare eller om man ska säga godman för den delen nu mera som sa upp sig efter att hon fick veta att jag var oplanerat gravid och på detta tragiska sätt så att man knappt känner igen sig själv men försöker ändå göra sitt bästa av detta i alla fall.

Och sen fick man veta lite mera om boende också att man kan ha bebis i grupp bostad men att dom inte då lägger sig i att hjälpa till med bebisen.

Och det jag känner att jag kommer behöva hjälp med är dessa saker och som jag nu fundera på länge.

 

1. Hur man ska ta hand om ett barn för det finns en sak som jag vet att jag inte riktigt pallar och märkte det redan när jag tog hand om min systerson när han var liten och det var ju avföringen höll nästan på att kräkas helt ärligt.

 

2. lite orolig hur jag kommer att orka med tanke på min ep.

Känner att jag inte riktigt kan lita på min syster där med det tillstånd hon är i nu.

 

3. Att jag kommer behöva ha min älskling också och för att dom ska lära känna varandra och kan vara bra börja lära känna den lilla någolunda redan nu så han känner igen rösten i magen på min älskling det är ganska viktigt för min del.

 

4. Och om jag får en assistans här hemma som kan hjälpa till natte tid och skydda den lilleman om jag får anfall också.

Man vill ju absolut inte skada honom på någotvis alls eller.

Men att mitt krav för den delen är att det är samma person då och om den personen blir förkyld eller reser bort så gäller det samma för den,för jag blir bara osäker och misstänksam om det bara dyker upp nya personer som man inte känner eller vet nånting om.

Och själv klart hjälpa till med det som man känner att man själv inte hinner med så klart.

 

Visst kommer inte direkt säga om det är med min älskling på nästa möte för det känner jag är lite privat men dom andra punkterna som sagt.  

Och det som verkligen just nu kändes och som lätta mig också var ju att det är med handläggaren eftersom jag aldrig gillade honom så då tog jag aldrig kontakt med honom möjligt vis 1-2 gånger men ingenting mera antar han la när moderaterna inte vann märktes att han var en sån typ som gillade dom långa vägar.

Plus att det blev redan tjafs på första mötet med honom också som låtsades om allting det är dåligt och så ska det inte vara eller.

Så känns som att det kommer och lösa sig på något sätt i alla fall men känns som att det är nr med bebisen och min situation där och sen med lägenhet men vill nog vara här hemma den första tiden med honom i alla fall det känner och som är uppgjort också så klart ,även om jag har gullig Bm som också kämpar med detta.

Men för att jag ska känna mig säker och trygg så vill jag vara hemma med lillen.

Och sen senare lite det här med lägenhet.

Blir det för mycket på en gång så blir jag bara stressad och så då kommer mera ep anfall och vill inte riskera det eller precis.

Och så alltid varit också.

Sen fått veta lite om lss,och familje enheten, och kände att hon jag hade där nu måste jag få namnet av som min Bm hade ordna.

Jag blev smått lite sur när hon tyckte att jag skulle ringa kvinnojouren, har redan när vänner som jag kan prata med och familj också om jag mår dåligt och känner jag behöver prata oki pratar mest med päronen då så klart eftersom min syster är bra på att skvallra och sen får man höra samma saker från andra håll.

Men det var ett positiv och bra möte tyckte jag i alla fall,och pratade med både mig och mammsen så det inte blev något knas av det hela.

 

Sen efter allt det här blev en promenad också för att få tänka igenom saker så klart och hur jag ville jag ha det på mötet när det gällde nära om syrran ska vara med men eftersom jag kände att hon bestämmde över hur man/ gör med boendet så räckte det.

Och berättade det för pappsen sen också så klart vad mitt beslut var där om hur jag ville ha det.

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards