Alla inlägg den 9 mars 2015

Av anonym anonym - 9 mars 2015 23:50

 En vårbild snödroppar då vet man våren är på väg.

hejsan!

vet egentligen vad man ska säga om denna dag i stort sätt.

Vid frukosten så fick jag ont i tanden/ tandköttet närmare redan igår runt 18:00 började detta i stort sätt.

Men dagen började så här blev väckt kl 08:00 för att komma igång med amnings mjölken tills lillen vaknade var klart innan det t o m 1-2 timmar innan han vaknade, vid frukosten så började jag få ont i tandköttet och började misstänka en infektion också kändes lite så men inte samma område som för 5 år sen angående visdoms tänderna tar upp det lite senare.

Men berättade detta för papps & visade ungefär det satt & skulle det bli värre så skulle det bli till Folktandvårdens akut mottagning men tyckte jag skulle ge det en chans ett par dagar & hade det inte blivit bättre så skulle det bli till akuten & kolla upp vad det handla om.

Efter amningen så hade min mamms vaknat berättade samma sak för henne också som sa samma sak angående om alvedon.

Vi tog en promenadform hon ville till second hand butiken vid hornsbergs strand själV är jag ju ganska kräsen angående om kläder & till lilleman plus något som vill ta hand om också & ingen annan slutar bara att dom ligger då på hyllan & onödigt köp anser jag så det sköter jag själv.

plus ogillar begagnade kläder också vill bara ha nytt.

Men vi gjorde upp mammsen & jag angående värken som jag hade att jag skulle till akuten om den blev värre så skildes vi åt hon skulle lämna bilen hos min farbror & jag fortsatte med promenaden i det vackra vädret precis som igår men då var det 16 och idag 10'grader men soligt skönt att vara ute då ock i & för sig.

Men var hemma samtidigt med min mamms för pappsen var redan hemma som var på väg ut till rosken, men han frågade mig hur det var med tanden men kom fram till att jag avvaktade angående den men blev ruskigare så sa till mammsen att jag ville till akuten innan det var galet försent också plus kändes rätt också för den delen.

Gick dit så hade dom flytta till flemingatan men hittade till slut i alla fall som tur var.

Fick skriva på en lapp person uppgifter & mobil & fick nr lapp i kassan min vänte tid blev 2 timmar extra men till slut så var det min tur berättade vad det handla om så undersökte dom mig jag hade visst en infektion i tandköttet & sen tandlossning men på nått vis så tror jag inte på det angående om tandlossning, var med om en liknande händelse år 2010 fick jag en otäck värk som gjorde jag inte kunde prata alls och då blev det 2 akuter med olika men folktandvård den ena på Fridhemsplan är han som undetsökte mig sa att båda mina visdoms tänder måste tas bort & magkänsla inte tro 

det trodde jag ej på så gick till en annan som sa infektion använd corsodyl 3-5 dagar med vinkel tandborste och värken försvann och har nu lite av samma mag känsla men så klart 100% vågar man inte men gissar bara på infektionen.

Men tog totalt 4timmar detta besök angående om denna som i dag kollade upp.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards