Alla inlägg under mars 2015

Av anonym anonym - 3 mars 2015 23:10

   

Resultaten på amingspumpen/ modersmjölk 20 ml på första bild & mellan 40 ml & 50 ml på andra bilden.

hej & hallå!

för min del lite av en omtumlande dag i dag tycker jag måste jag säga åtminstone för min del sov gott så man knappt vaknade måste ha varit positiv dröm i så fall antar jag att det har varit om jag knappt hörde min papps i morse till &med , men blev på ett ganska dåligt humör vid frukosten och grät till & med för att jag hade blivit ganska upprörd angående saker från mötet igår med lss handläggare som exempel  och tog bara upp upp vissa saker & som störde/ irriterade mig väldigt mycket också för den delen också  funderar på att maila till dom & klaga känns som att dom ignorerar det så som jag vill ha det angående kontakt/stödperson så den ända som jag vill ha där är barnets gudmor & ingen annan och kändes som att det är ett bara ignorerande från deras sida så tog det ganska personligt också för den delen .

Men var väldigt grinig över detta som sagt & grymt besviken också så klart.

var i dag till BVC också för undersökning att allting låg bra till vikten längden omfånget på huvudet mm.

Hade den i dag kl 13.00 så var en kvart innan där hade tagit upp sonen från vagnen och satte mig ner  med honom & självklart kräktes på mig 2 gånger plus sen inne hos henne som jag vi kan kalla henne för bvc tanten :) vill inte ge ut hennes namn precis om man säger så skulle kännas :)

Efter man var klar där såg blev det en promenad runt Marieberg o Kristineberg hem passade på när man lagt lillen i vagnen igen på BVC och när vi skulle hem så passade jag på så man fick lite luft ville inte ha honom skrikandes med tanke på hur han är för tillfället eländig magknip bland annat & kräks mycket just nu.

Handlat ny ersättning och lite skraj att man ska träffa på våldtäks mannes morsan igonera ganska mycket med att titta på lillen i stället avskyr ju den rasistiska familjen äcklar mig tyvärr.

 

 

 

Av anonym anonym - 2 mars 2015 22:35

hej!

vakna nio men sovit gott har jag & hade verkligen en ren tur måste jag säga också , hade bestämt mig för att bleka om rötterna i håret som börjar se bedrövliga ut hade tänkt & göra det igår men blev aldrig av men nu morse så gjorde det jag det plus peelade kroppen lite & raka mig under armar & ben mm. ( går ej in på det lite privata områden på en kropp)

tog sen en timmes promenad med pappsen & lillen på ungefär 1 timme hade också rena turen med att komma hem i tid eftersom han blev hungrig plus att vi skulle ha ett möte med familje enheten & 1 från lss.

ska ju ha nån ny handläggare där och just nu nån som vikarierar för den som jag ska ha som jag förstog hann precis själv kasta i mig lunch och min andra morgon/efter middags kopp kaffe som man inte hann med på morgon.

Plus smått grinig eftersom jag inte hade hunnit få i mig någon lunch då brukar blodsockret åka ner och blir grinig inte bra som småbarns mamma precis & möte med familje enheten och lss.

Men mötet gick bra i allafall även om det var lite längre än vanligt men det gjorde inget i allafall lillen hade ju fått mat innan dom kom och sen för min del yoghurt med 2 msk lingonsylt och 2 knäckebröds skivor.

Men en sak som jag blev mycket stolt/ glad över är att jag fick höra att jag hade blivit mera mognare/vuxit som mina päron vad oroliga över att jag inte skulle bli , visst kryssning Max 3 st och dom är dessa kryssningar.

salsa kryssning, födelsedag kryssning både mig & lilleman och sen är det ju regjulära resor angående sommar villan till Finland visst kanske nångång i bland om det är nån speciel artist på galaxy.

Men första lillemans resa blir till tenneriffa ska planera lite kläder visst blir 2 omgångar vissa kläder har han ju börja växa ur ska satsa på 2-3 så att man har när det blir varmare + vår kläder den som våldtäktsmannen morsa gav mig vet jag att aldrig kommer använda inget som jag tycker passade lilleman inte hans stil tyvärr men visst tanken som räknas men för det behöver man inte använda den jag är väldig kräsen av mig som man nämnt många gånger det vet jag att jag har & kommer i bland att skriva det. :)

Har annars i dag pumpat ut 40 ml till lilleman som sista mål på kvällen hoppas att produktionen blir bättre så man får runt 50-90 ml mellan amningarna eller totalt som man har till kvällen.

& saknar min sötnos gör jag också men respekterar det som har hänt inte mått bra & sen att hans mamma dog  inte för så länge sen men stöttar honom på samma sätt som han stöttade mig när jag förlorade min Bjarne som omkom i byggolyckan 12 exakt 19/11 november 2012 som många sett & läst på tv & tidningen den dagen.

 

 

 

Av anonym anonym - 1 mars 2015 23:43

hejsan

 

En grymt blåsig dag i dag går inte & säga annat precis tycker jag efter amningen i morse och när jag äntligen fick äta frukost i lugn & ro och dricka kaffe och äta också för den delen annars blir jag tok grinig och irriterad måste jag allt säga men min snutt går före mig . :)

Men sa god morgon till mammsen och pratade med henn en stund frågade vilket flyg bolag som vi skulle åka med och hon sa Ryan air som fick mig äcklad till 100% har flygit till Paris med dom och när man skulle checka in så dom hittade dom inte mitt och mammsen & pappsen namn & efternamn som gjorde en nervös fast vi hade beställt biljetterna några dagar innan vi skulle i resa & dom 2 andra gångerna till malta med nån liknande problem plus sen man läst och sett på tv om dom inte en chans att jag sätter foten om bord på deras flyg igen.

och så blev det promenad med lillen och som sov så lugnt och skrek inte en enda gång eller & jag kunde koppla av med att lyssna på musik tror att det är det ända sättet att inte bli nervös eller stressad som jag blev härom dagen och när mammsen fick möta mig vid lamp butiken på Fridhemsplan blev ganska stressad & visste ej vad man skulle göra märkte man inte direkt är så van med detta även om man lär sig hantera detta med hur man ska göra det är ju ers sätt att utrycka sig.

Men fy vad blåste rejält höll på att tappa balansen 2 gånger och sen  att det var mot vind & med vind från alla håll och kanter  men lyckades vara ute ändå 1 timme.

Jag pumpade ut lite mjölk men behövde råd fråga barnets gudmor och beslöt mig för att testa amma 3 gånget "som jag gör" och sen pumpa ut mjölk 3 gånger borde vara lagom för att ha mjölk produktionen igång märkt det har börjat sina och vill ha produktionen igång nu.

Hörde att min systerdotter kommer hit på tisdag för att träffa sin kusin & det var allt en överraskning för mig måste jag säga trodde jag faktiskt aldrig att hon skulle antar sportlov nu i Finland och en break från sin träning i cheerleading gissar jag på.

Hade tänkt mig att färga om håret i dag hann inte med detta rensa lite och såna saker men ska ta och göra det innan mötet åtminstone så man får det gjort och toppa håret också lite inte gjort sen förra året så på tiden nu om man tänker så,gjorde det en gång när jag ännu var gravid men det fastnade aldrig men nu bordet funka nu när lillen är ute och 1 månad gammal nu och snart dags för lite nya kläder och till tenneriffa när vi åker också & börja spara pengar till Finlands resan i sommar så man kan betala plus lite av det man köper på båten också så klart:)

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards