Alla inlägg den 25 maj 2015

Av anonym anonym - 25 maj 2015 20:22

  hejsan på er alla!

1 dagen här i Finland & villan ☀️ Har skinit hela dagen i dag.

Jag kom upp vid 09:30 nu på morgonen & sovit mycket gott,också.

i dag kom elektriken hit också fixa elen till mitt hus.

Så var hus tomten här också som skulle  ordna pumpen för vatten kekian hade pajat.

Själv hann man knappt klä på sig innan en av dessa elektriker kom förbi fönstret där man stog med bar överkropp o ingen bh på sig.

men tog på mig kläderna sen sträckte man på sig & gick mot dasset & stötte på elektriken som först sa något på finska så fick ta till min skraggliga finska & säga jag pratar inte finska då förstog han genast att det var svenska som jag prata & som en frågade mig vardasset var själv på väg dit men han lät mig gå först sen var det hans tur  jag skulle ju ändå bara kissa så.

Åt frukost & mammsen åkte till Hongkong i numela för att köpa lite lampor & en pump till brunnen sen fläkt som är till mitt & sonens hus.

 Själv bestämde jag mig för en promenad efter frukosten hade bytt blöja på lillen sen mata honom så klart.

då skulle han självklart somna så blev att vänta ungefär 1 timme innan vaknade gav det sista av hans mat till honoM & drog ut vagnen på berget  ner till garaget sen hämta lilleman som hade sin prat tid som han alltid har också vissa klock tider också nu mera.

mötte mammsen & hustomen som kom tillbaka så berätta att jag tar en promenad men lillen nu & hon trodde det var min andra promenad.

Blev samma vända som igår men denna gång med en som var vaken halva vägen efter sjön särkijärvi då kvarta han utom ordentligt.

men det var ett väldigt hallå på sonen i allafall innan med sin prat stund som han hade just då så man började känna sig lite små dum med att prata högt & säga jag förstår att du tycker det & det mm men roligt samtidigt också klart.

satt ute i solen en stund & såg koltrast som nafsa på en stackars ödla som den attackerade en på något sätt osäker på om det var en ödla.

men i morgon ska jag försöka gå 2 promenader om vädret är bra ☀️ Också så klart trist & hå när det regnar så klart tycker jag.

men att åka & handla mat blev det inte snack så det blev pasta med pesto  sen på kvällen blev det pannkaka.

men mammsens hustomte hade köpt munkar som är ett av dom värsta saker jag vet pga fett frityren som kladdar en massa socker på köpet också så klart men ändå så åt min av det.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards