Alla inlägg den 23 juni 2015

Av anonym anonym - 23 juni 2015 21:47

 

hejsan & hallå

vaknade att det var fint väder beslöt oss för att äta ute Bjarnes verandra i solen 

planerade om hur dagen skulle bli här i dag.

så det blev ingen Ikea i dag men det blev att åka till nummela i stället  först för att min soffa kom i dag så var vi & köpte sitt dynan till soffan Pappsen till Lidl  för att handla, så då tog jag & fundera lite k& tog mitt beslut för att nu förbereda mitt lilla skafferi & sen mat & då menar jag GI mat också.

jag bryr mig inte så mycket om att andra här i familjen tycker där orättvist att jag lagar egen mat.

när det gäller mig & mat när jag lagar själv så är det gi som gäller  & nu när mammsen sa ordet att syrran ska betala till vår mammsen så tog jag mitt beslut att nu är det dags för mig att laga helt eget & köra kombinationen som jag brukar.

 

1. Ta fram doM vegetariska recept som jag brukar köra på

2. Välja det som jag ska ha 

3. Göra ett liknande schema för vad jag ska äta

4. Köpa hem det som jag vill ha & ska ha.

 

är det större påsar så kommer jag låna en liten bit av mammsens frys om det inte räcker i min frys.

men det jag köpte i dag som är frysvaror är detta

 

1. Soja korv

2. Quorn färs

3. Blandade grönsaker

4. Spenat ( men det var visst soppa jag hade köpt i misstag)

5.grönsaks biffar ( bara att hoppas att dom här är godare än dom jag köpte tidigare)

 

visst lite saker är kvar som fullkorns ris couscous fullkorns pasta lax vitt kött kommer jag  avvakta med nu ett tag i allafall  Kryddor som svartpeppar vitlökspulver ,muskot , curry ( olika styrkor)

så det är ju något som jag ska införskaffa sen när det gäller handla nästa gång så får det bli så fort jag ser att det är halvt kvar i förpackningen .

 

försöka börja jogga lite korta vändor för så kroppen inte får sig någon chock alls.

se söka fram recept på GI bröd ( inte för avancerade saker )

 

så har min planering för vikt nedgång alltså av det jag ska ha / göra.

sen om dom tycker det är orättvist så får dom väl det då.

men grymt taggad nu i allafall det känner jag att jag är 😄 äntligen  konstigt att man måste vänta till rätt tid punkt för att känna sig motiverad också.

 

Sen har vi fått en ny snickare grymt snygg måste jag erkänna 😳 men gissar på att han bara pratar finska misstänker jag.

sen till middag i dag så hade jag laxbullar inget vidare men har nu provat i alla fall helt ok även om det är osäkert att jag äter igen.

sen runt 18:30 så började smått regna så hann ta bort tvätten som mammsen hade hängt upp som inte riktigt var helt torrt ännu lite fuktigt men blir nog ändå snart att åka till tokmanni & köpa lite nytt åt lilleman, men nu har det kommit skurar i kväll & får se om ⚡️ Bryter ut i natt.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards