Alla inlägg den 22 juli 2015

Av anonym anonym - 22 juli 2015 20:15

hej & god kväll!

 

i dag blev det en tur till numela ville ha ett par pyjamas byxor som som vi kollade på tokmanni härom dagen också för den delen.

var ganska trist väder kolsvarta moln & då misstänker man alltid åska på gång så vi bestämde oss för att åka dit.

men blev först till Hongkong där mammsen skulle handla lite saker också, medan själv  kollade på mig lite grejer hade dessutom lilleman i bär selen också för den delen också.

sen blev det en tur till prisma också där jag handla en haklapp till lilleman också som sagt vi håller på & provar oss fram vad som kommer passa bra angående haklapp eftersom han är rädd när trär på lilleman saker över huvudet så då ska det vara bättre att bara kunna knuta runt.

sen till k citymarket där jag köpte detta.

kaffe

matlagnings grädde

tuggummi

vällingflaska

nya nappar 

välling 

 

lagade i dag den här vegetariska köttfärssåsen & pasta men blev nöjd med den också för att vara 4 år sen som jag lagade den.

 

1 lök

2. 1 förpackning krossade tomater

1 plupp tomatpure

3. Matlagningsgrädde ( laktosfri om man är känslig )

4. 1-2 paket quron

5. Ungefär 1 tsk ketchup 

6. Salt, svartpeppar, vitlök ( vitlökspulver om vill ha det i stället)

eller andra starka kryddor val fritt.

 

 

gör så här

fräs löken & stek quronfärsen , bland ihop löken & quronfärsen .

häll i krossade tomaten & tomatpuré.

Pressa vitlök alt. Vitlökspulver  Svart peppar & salt.

häll i matlagningsgrädden & låt den puttra.

 

så min köttfärsås på vegetarisk sätt & den blev god också så klart tyckte både mammsen & jag.

 

sen på kvällen tog jag en promenad med lilleman blev rätt sent en mysig promenad men som blev frustrerande på hemvägen också för den delen också 

han sov i stort sätt i frön toukotie ända till navala brand station sen vid kröken så vakande lilleman också sen bara skrek grät så fick sms.a mammsen också att hon skulle möta också.

men lyckades ta mig tillbaka till stugan så visade sig att han var hungrig sen var han frusen & trött fick verkligen dåligt samvete att jag inte hade tagit på honom den stickade tröjan min stackars lilleman.


Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards