Alla inlägg den 5 juli 2018

Av anonym anonym - 5 juli 2018 22:38

Tyvärr har jag radera bilden på detta tårt botten men ska försöka ta en bild i morgon på den.

Före och efter ska det också vara men så förtillfället eller närmare så kommer receptet till detta botten.

 

4 ägg

2 dl socker

1 dl potatis mjöl

1 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

 

Gör så här:

 

Ta en bit wc papper och dutta lite margarin på formen och sätt fast bakplåts papper.

Smöra o bröa formen går lika bra om man vill.

Börja med ägg och vispa och häll i sockret och vispa det ordenligt.

Sikta ner resten av mjölet och bakpulvret potatismjöl också rör om samtidigt.

Och rör ihop med 1 slickepott försiktigt.

Sätt ugnen på 175 och sätt in den u ungen i c:a 30 minuter beroende på för ugn.

Och låt stå tills den är klar och känns med en gaffel.

Skär i 2 delar och jämna också .

Låt svalna och lägg dom i bakplåts papper och lägg i frysen om det ska användas.

 

Ha ett bakplåts papper mellan bottnarna så dom ej klibbar fast med varandra.

 

 

Bild på bottnet kommer i morgon eftersom jag har hunnit.

och på fyllningen o dekrationen på tårtan.

 

 

Av anonym anonym - 5 juli 2018 22:11

Sov som en stock i natt måste jag säga att jag gjorde även om jag somnade ganska sent också samtidigt.

Ganska mulet  i dag men var väldigt mjuk luft måste jag säga att det allt var så det ska man ej klaga på i allafall.

Vi åkte i väg efter frukosten till nummela eftersom jag behövde lite saker till en tårta som ska leveras till våran hustomte på lördag som då fyller år.

Efter en lång fundering sen igår så till slut kom jag fram till vad det skulle bli nu för något dock ingen mumin tårta eller form av   så inget av detta i allafall.

Men blev till tokmanni och där jag köpte en ny bakform och min morot som är lemon gula klänningen.

Så ska starta med vikt nedgången nu från och med måndag.

Jag fick formen i allafall och sen blev det in på k citymarket och handla.

Hittade det som jag skulle ha på tårtan men själva sakerna som man ska göra smeten på köpte jag i veikkola som sagt.

 

Mammsen var väl dock inte så glad när jag sa ordet nummela eftersom jag trodde att det var dit vi skulle först.

 

Men allt gick bra i allafall.

Och jag fick precis allting som jag skulle ha till hustomtens födelsedags tårta.

Så det blir bra.

 

så lagade 2 tårt botten och sen gjorde i ordning också fyllningen och dekorationen som ska på tårtan.

Så kommer jag skriva namnet och sen det han fyller år också.

Kommer lägga upp en bild på tårtan innan jag skriver i hans namn vill inte skylta med vem det är så bland annat därför säger hustomte.

Lägger ut receptet på tårtbottnet till er som vill prova detta till tårtor.

Och dekoreringen kommer vara i rött och grönt.

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards