Alla inlägg under juli 2018

Av anonym anonym - 5 juli 2018 22:11

Sov som en stock i natt måste jag säga att jag gjorde även om jag somnade ganska sent också samtidigt.

Ganska mulet  i dag men var väldigt mjuk luft måste jag säga att det allt var så det ska man ej klaga på i allafall.

Vi åkte i väg efter frukosten till nummela eftersom jag behövde lite saker till en tårta som ska leveras till våran hustomte på lördag som då fyller år.

Efter en lång fundering sen igår så till slut kom jag fram till vad det skulle bli nu för något dock ingen mumin tårta eller form av   så inget av detta i allafall.

Men blev till tokmanni och där jag köpte en ny bakform och min morot som är lemon gula klänningen.

Så ska starta med vikt nedgången nu från och med måndag.

Jag fick formen i allafall och sen blev det in på k citymarket och handla.

Hittade det som jag skulle ha på tårtan men själva sakerna som man ska göra smeten på köpte jag i veikkola som sagt.

 

Mammsen var väl dock inte så glad när jag sa ordet nummela eftersom jag trodde att det var dit vi skulle först.

 

Men allt gick bra i allafall.

Och jag fick precis allting som jag skulle ha till hustomtens födelsedags tårta.

Så det blir bra.

 

så lagade 2 tårt botten och sen gjorde i ordning också fyllningen och dekorationen som ska på tårtan.

Så kommer jag skriva namnet och sen det han fyller år också.

Kommer lägga upp en bild på tårtan innan jag skriver i hans namn vill inte skylta med vem det är så bland annat därför säger hustomte.

Lägger ut receptet på tårtbottnet till er som vill prova detta till tårtor.

Och dekoreringen kommer vara i rött och grönt.

 

 

Av anonym anonym - 4 juli 2018 22:47

Gårdagen på serenade vart väldigt trevlig och lungt vacker solnedgång också var det.

Så provade en sån här sallad den var god men tyckte man inte höll sig så mätt länge på denna eller.

Den ända som skulle krångla lite var lill grodan vid maten.

Och efter maten när vi skulle til bollhavet.

Men resan gick bra och köpte en av dom saker som jag lovade till mitt   en liten saker senare om han lugna sig också som han gjorde.

Så blev en sväng till silja land också och där han fick leka av sig lite.

Sen så gick vi skilda vägar mammsen och lillen till hytten och jag stannade kvar på promenaden  men var till hytten en sväng också.

Sen lyssna på indiggaband och sen till taxfrenn och sen andra shoppen efter ha kollade i shopping tidningen att dom sålde powerbank med silja serenade som motiv på.

Men sen natt showen var bra den också och den här skådespelaren som dom har med har ju vart väldigt rolig av sig och plus att jag misstänker att det är drag queen så som den här snubben är så är dom och har den precis den här scen humorn som en drag queen har.  

Som dom sa när dom presenterade gruppen 2 duktiga sångare 5 duktiga dansare 1 skådespelare.

Så det var en trevlig resa i allafall .

Sen när vi väl var framme vid stugan igen så plocka upp sakerna från bilen  jag tog och sopade golvet för det behövdes mm.

Lekt med lilla   .

Fick i uppdrag av mammsen att laga en födelsdags tårta till våran hustomte också som fyller nu i helgen men att jag ska laga den i morgon och sen på fredag så åker vi dit och firar honom i stället eftersom vi aldrig har träffa hans släktingar mm.

Så kommer lägga upp en bild på den tårtan också.

Just nu funderar lite på vad det ska bli för något av det hela också så klart.

Blir att handla i morgon som sagt saker som jag nu kommer behöva till kvälls målet eller sen kanske senare på dagen.

Nu är det dags för att ta itu med sin vikt nedgång är less på mig själv nu.

Och nu bara hälsosam mat ska kunna ha baksaker hemma utan att jag är där och nallar av det.

Nu kommer lägga upp lite exempel bara på det jag äter till kvällsmål eller kanske som jag varierar med till och med man ska aldrig säga aldrig.

Av anonym anonym - 3 juli 2018 01:39

   


Av anonym anonym - 2 juli 2018 23:00

jag hade ett anfall på natten tog sin stund sen när man somnade om också senasre också .

dagens planer var ju då hämta ut pengar från banken också men slutade med att försöks med att ha sött som men som tyvärr dock har svårt att lägg av med 😓😓😓 också angående sötsaker ockdå😊😃😀😐😬😬 så känner att nästan har svårt att slita

men bakningen ska jag fortsätta med också.

 

och i dag var mina projekt att detta eftersom vi åker tillbaka finland men få min viktiga projekt här också.°desa 2 dagar.

sätta in min koppar spiral efter detta .

har fundera lite på vissa saker då efter detta missfallet som jag var med som jag var med ok för runt 6 veckor för 6 veckor sen.

 

och mitt första det var att hämta ut pengar från banken och den summan som jag  skulle ha in för resan i morgon och sen recept boken o lite andra viktiga som jag skulle ha.

och sen på eftermiddagen började regna också så när kag promenerade från odenplan för från läkar huset där jag måste fråga om drop in där och sen också att kan man boka upp sig eller närmare ska göra om bestämmer sig för sin saker.

men fick med mig en lapp och sen också så man kunde ringa in att boka. men bika .

och angående det sista projektet inom skulle vara om att ta ut pengar och via passet gick det inte 🧠🗣👤 som det ej gick som fick mig att bli irriterad på det.

efter detta så tog jag och åt och med dejten om dagens äventyr också .

och så sa han att han kunde ge mig pengar kontakt också  i nått vitt linne sen en form i hjärta 3 recept böcker med 2 av som är till detta projekt .

 

men fyllt översta bladet med innehålls förteckning på vad som är vad.

Av anonym anonym - 1 juli 2018 23:55


jag sov riktigt gott på natten som jag i stort för ombord på dessa fartyg kanske var små besviken att det inte var lite vågor som sagt .

men jag hade trevligt ändå alla shower och få lyssna på indiggaband också så klart också.

så innan och efter showen lyssnade lite på dom .

dom har verkligen ändra mycket sen sist man reste med serenade på mat menyn hade dom vegansk mat  jag valde igår en vegansk burgare också  den var god  men hade nog räkna med att den skulle se ut som en hamburgare också.

skulle säga mera som korv med bröd ungefär med dom här korvarna som är lite större som brödet.

och efterrätten som var mjuk glass boten choklad .

och bara tagit Lungt resten av dagen

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards