Alla inlägg under augusti 2020

Av anonym anonym - 22 augusti 2020 20:54

sov gott vaknade till av att det det kom en stört skur på morgon natten.
så lillen hann inte väcka mig på samma sätt som han annars brukar göra.
så vi gick upp till huset käkade frukost och gjorde lillen i ordning.
jag käkade frukost efter det så ville lill trollet se på tv och börja själv klart allt strul med tv.n och inte datorn .
slutade med att man fick hämta mamms och fixa det som behövdes.
så bestämmde vi oss för att åka till nummela då efter att ha prata om detta från o med i går.
så vi åkte dit och jag köpte med handsprit och den ända jag vill använda .
det är mer gele aktigt och torkar snabbare också än dom här rinniga handspriten som man måste gnugga 1000 år för det ska ha torka in.
den här i gele varianten hittade jag på rusta här i finland så hoppas dom har det hemma också på svenska rusta.
sen till tokmanni hittade världens underbaraste glas också måste jag säga att jag gjorde var sugen på att köpa den men behöver ju pengar till båten plus betala det sista på kryssningen till härnösand kryssningen också.
kan tänka mig att det kanske blir en sista o hjälpa mamma med tanke på lill trollet som ska vara i närheten konstant.
sen så har jag bada bastu fick nu precis det som jag ville ha och har vänta på att få regna i ösregn älskar när man hör regnet slå mot taket måste jag säga kan inte klaga över det precis.
dock kändes det som att det var lika varmt ute som det var inne i bastun också.
äkta bastu det som sagt.

den är ju bara för underbar den här glaset med en av mina mumin favoriter som då är förfadern som bor bakom kaminen rör sig på nätterna och vänder upp och ner på tavlorna o pratar inte.
kommer nog att köpa den om den finns nästa gång.

Av anonym anonym - 21 augusti 2020 21:37

vaknade innan lilltrollet kom in och väckte mig och skulle börja bråka med mig men på ett gulligt sätt i allafall.
när jag kom upp i stora huset blev det bara varmare och varmare så dagens tempratur låg lite på 34 här.
så ner till stranden en sväng mamma gick i förväg och jag o lill trollet kom efter.
annars spela boll en stund dansa lite också med honom .
men dagen har ändå vart bra måste jag allt rta och säga.
i morgon ska det börja regna också så kanske tur till nummela då vi får se.

Av anonym anonym - 20 augusti 2020 22:24

jag har nog allt fått en underbar son tack vare honom börja trivas mer här i stugan o lika vemodigt att åka här i från vad det har vart tidigare till och med.
bestämde typ varannan nästa vecka kommet jag åka hit nästa år.
och sen hemma 2 - 3 veckor hemma också .
plus att jag är så lack på det här med h och hennes klagomål om det ena till det andra som har med mig att göra.
annars ner till badstranden med lillen och mamma vart runt 30 graders värme här vid stugan.
spela boll och bada bastu har annars bara så vart lugn dag här och gjorde en ändrig på hem resan med att skjuta fram den.
en kom för karantänen och sen för lillens skull också gjorde jag det.

Av anonym anonym - 19 augusti 2020 23:52

sov gott vaknade ganska pigg ocksåen låg drog mig en stund och hann just precis efter man vaknat men lekte lite en stund lill trollet innan vi klev upp.
käka frukost efter det lyssna lite på musik lill det.
men annars utr hela dagen till stranden mm.

Av anonym anonym - 17 augusti 2020 22:05

sov gott i natt men hade nån skum sex dröm .
i dag har man vart ute hela dagen lilltrollet ville se lite spinosaurios men mebade pappa kapsyl och låten som heter spinosaurius också.
så det har vi gjort resten av dagen som sagt och sen bada bastu var riktigt skönt.
och ordna en härnösand kryssning dagen efter jag fyller år.
annars har det nog inte hänt mer i dag.

Av anonym anonym - 16 augusti 2020 21:58

var grymt trött i morse och mitt älskade troll väckte mig också .
men vi håller på distans mellan oss förtillfället eftersom jag också var på gotlands kryssningen innan.
plus att jag fick reda på att man ska munskydd i tåget också.
som jag själv klart hade glömmt men var i närheten av mig på tåget så, en timme försenat blev det också som sagt pga räls arbete.
var lite jobbigt men men vad mer kan man säga om man säger så.
men sov riktigt gott i natt gjorde och tungt också.
så har bara vart en lugn dag 30 graders värme också skönt älskar sol och värme.
sen ner till stranden där nån mamma med sina ugnar nån kompis till dom var.
väldigt ego brydde sig inte om att lill trollet var där snurrade bara runt som yrväder brydde sif om ingenting alls det märkte man.
grannarna som kom dit undra samma sak vilka dom är o om dom bodde här mm.
maila med silja lite angående om poängen som jag har och om hytter mm.
eftersom jag vill göra en härnösand kryssning som sagt.
på min födelsedag eller några dagar efter .
bada bastu i kväll också har jag riktigt skönt också.

här är redskapen som jag använder när jag ska ta ved.
efter sista upplevelsen när jag o syster höll på och så träffade jag på en orm som lagt sig där och sen 10 min efter det var det systersonens tur med om samma sak men en hugg orm var det tror det var en snok jag såg och hur mamma kom stormandes till oss med lill trollet i famnen o undra vad som hade hänt.
han var nästan 1 år då.
så nu är detta mitt redskap att peta ved med man har inget annat val precis om man är orm rädd.

Av anonym anonym - 15 augusti 2020 23:19

v väckte mig runt kvart i fem var vaken trots ny vaken.
åkte tillsammans med henne in till centralen och där hoppade jag av och tog tåget till ropsten och sen promenrade till värtan och checkade in mig också vi var 5 personer totalt på terminalen så jag kollade jag på trailer och som var runt 20 stycken kanske 10 person bilar totalt .
dom börjar ju nu köra transport/enkel/ tur- retur resor för finländare igen som i maj.
ingen trängsel i allafall måste jag säga men sen i mariehamn blev det helt annat .
men tror dom flesta höll sig ute på däcket precis som jag eller hytterna också.
men resan var trevligt fick byta om kläder också.
var för varmt i byxorna o t tröja,
sen klev i land så då var det som här som kollade passen mm.
tåget gick lite tidigare och blev grymt försenat som störde mig rejält men till slut kom man fram.
lite bilder under resans gång.

Av anonym anonym - 15 augusti 2020 13:49

i dag grön gubbe i stället för gul gubbe.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards