Alla inlägg den 13 januari 2021

Av anonym anonym - 13 januari 2021 23:45

sov bra mitt lilltroll väckte mig så frukost tillsammans med honom.
men skulle absolut va krånglig och klä på hinom ytterkläderna.
men till slut så kom vi i väg till förskolan med honom och är glad att man har den tvärs över gatan också.
när jag kom hem så då tog jag fram min nya kalender och började planera vad som jag ska köpa nu sen nästa månad månaden där på.
men bestämde mig denna månad nu för natt/dag napp och 160 ml napp flaskor
ska ha 4 små såna 160 ml borde räcka.
och nappar till dom.
modersmjölk ersättning nan och mambröst pump inte elektrisk.
har haft dessa tidigare och kommer ha det även denna gång.
världs bästa sakerna enligt mig .
har redan fått smak råd av sonen och kommer köpa det motiv som vi båda gillade i morgon när jag hämtar ut mina 50 ml på lamictalen.
så en nappflaska och napp 2 st i en förpackning.
så får man väl sen se vad lilltrollet tycker om dom.
känner ju att jag måste aktivera honom med lite olika smakråd
exempel färg på korken på nappflaskan
färg på napparna
figurer på bodys eller något annat.
jag vill köpa nya saker och inte begnagnat hela tiden.
gillar inte använda saker då måste det verkligen var att det ser helt fräsht ut som sagt.
föredrar kvalite på saker o lite dyrare än billiga saker.
man ska vara nöjd som mamma .
annars en lugn dag har det varit och det har snöat som bara den nu hela dagen .
bytte väska i dag till en annan som jag har kände jag behövde omväxling på väska nu ett tag som sagt.
annars bara myst med lilltrollet
sen tagit bort julgranen också har jag som vi gick upp på vinden med.
och nu runt 18 tiden började det snöa ordenligt .
sen kom ett sms av en dagis kompis pappa om att dom kommer gärna på fikan .
eftersom mitt lilltroll fyller 29 januari och det går inte ha något jätte kalas som vi har haft hittils så bestämde bara att bjuda över en dagis kompis på fika.
så att lilltrollet får lite födelsedags känsla.
så planerat in när jag ska göra bottnen och frysa in dom mm.
och köpa det som ska i tårtan ska göra nån fransk smörkräm tänkte jag mig då sen antingen nån fyllning med citron eller med vanlij.
och tårtan ska se ut som en dinosaurius har jag tänkt mig får se vilken färg det blir på frostingen lägger ut bilder på den när jag börjar med den.

sen skickade älsklingen lite bilder till mig
och tyvärr 3 saker som jag tyckte var ganska onödigt och speciellt när 2 av dessa inte direkt tillhör bebis kategorin.
och sen märken på nappar som jag tycker är värdelösa efter ha provat dom så åkte dom i rosken.
den som köpt det kanske tycker att det är bra för dom medan jag är motsatsen i stället.

börjar så här
vem köper 2 stora skursvampar till en bebis?
när det räcker bara med att skölja av kroppen sen torka snabbt o på med en varm handuk.
tyckte det var rätt onödigt helt ärligt.

stora skursvamparna passar till den familjen med personligen tycker jag det är onödigt som sagt.
visst fin tanke med man måste nog fråga först innan man köper så det inte blit dubbletter av det hela som nu.
plus att jag är den tjej som gärna vill köpa sakerna själv och inte andra .
har jag gjort det för så blir det denna gång också.
tyvärr blev jag väldigt irriterad med tanke på att nu har dubbletter av allt.

vackra gården.

potta har vi redan 1 stycken i finland
varför inte då fråga först vad som finns o inte finns. plus 2 till oss vuxna eftersom vi helst inte vill springa på dasset i natt tid.
nu har med andra ord 3 pottor.

har redan 2 badkarl för småttingar plus halkskydd.
här hemma och sen i finland finns det redan en.
så nu sitter vi med 3 stycken.
onödigt.

2 badsvampar som är till vuxna
esska napp & nappflaska som är totalt värdelöst märke i mina ögon .
vet ej vad dom här våtservetterna är eftersom jag använder bara libero eftersom man får rabatter kan köpa saker från poängshopen mm.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards