Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av anonym anonym - 18 augusti 2014 21:40

God kvälll!

 

Vart seg som bara den i morse måste jag säga att jag var, vakande på lite smått griningt humör också.

Skulle i dag till huddinge sjukhus och karolinska där, för mitt fostervatten prov som skulle göras i dag.

Det kändes lite smått nervöst också men försökt att ladda så fort det gick.

mycket snurrar och saker har ju funnits men.

Det visade sig att södertälje tåget var  försenat också, med nån olyckshändelse så var vi ganska försenade också för den delen också.

I går sa papps att han inte skulle komma med men sen skulle han det endå.

Och barnets pappa stog och väntade på oss vid entren ungefär på att vi skulle komma i ställlet för halv elva så var vi där kvart i elva.

Så var det bara att leta upp alla ställen som man skulle till också det kändes ganska hopplöst också för den delen.

Och samtidigt när man satt på pendeltåget  kändes det lite som att man skulle ut till sitt ex som bor 3 stationer från flemingsberg.

Saknar honom mycket gör jag i alla fall det nekar jag inte till var nästan som att jag ville åka dit och överaska honom också.  

 

Men men allt slutade bra i alla fall vi var väl inte direkt i tid precis men vi kom dit i alla fall

det gjorde vi.

Medan jag och barnets pappa var till läkaren och vad hon nu den andra hette som också var med i ett hörn.

Frågade om det här fostervatten testet och om vi hade varit till någo avdelning på ks i solna för mer information om saker.

Så vi ska träffa en nån läkare på nån genetisk avdelning ute i solna i veckan.

men kom på samtidigt att dom kan lika bra undersöka min ep i så falll.

Och hur stor risk det finns för den lilla, också för att få detta som sagt gäller väl att försöka undersöka så gott det går och med allt inte bara det här som finns på barnets pappas sida.

Ska verkligen undersöka det mesta här nu som sagt.

Och i morgon så ringer jag och avbokar aborten också som en familje medlem hade ordna utan att mitt medgivande om man säger så.

 

Efter mötet i alla gall så gjorde dom i alla fall ett ultraljud på bebisen och för att veta hur lång den blivit och såna saker.

Tyckte att det såg lite ut som en dotter jag kommer att få. också var inga bollar eller snoppisar

För det var så det såg ut som men var lite otydligt fortfarande som sagt.

Men händer fick man se bra i alla fall och märkts att det har bubbla och hållit på ,men misstänker har fått ta lite negativ från mig dom här senaste dagarna som bara gräta nästan 2 dygn till och med för jag blev så upp rörd på en familje medlem här i familjen.

 

Men det gick snabbt och smidigt i alla fall.

 

Sen har jag prata med min läkaren i dag också som jag har på Ks neurologen där i solna och frågade hur jag mådde och hade funderingar och såna saker.

Men hon jag var till barn morskan ba mig att prata med min läkare eller att maila honom som jag också gjorde när jag var hemma igen.

Så ringde han upp mig blev lite fundersam över det också över varför han ringde upp mig.

Sen senare så ringde min barnmorska i från skärholmen till mig också och ville kolla läget med mig så jag berättade hur det hade gått där och hur det gick med provet men som bara blev ett samtal över hur man skulle göra.

Sen ringde hon upp till foster medecinen för att se om hon kunde få tag på nån kurator som jag skulle prata eller jag och barnets far som sagt.

Och sen berättade om remissen för henne också som hade skickats till ks i solna som sagt.

Plus vad som har sAgts också .

Hon frågade mig hur jag ville göra med gradiviteten också så tog jag upp mitt beslut för henne med att om det är friskt så behåller jag det men är det så att det är dåligt så behåller jag det inte.

Så känns det som mest rättvist beslut för min del helt ärligt så är det bara.

Men nu väntar jag på samtal i allafall ks och det som jag berätta om.

 

på kvällen blev det en promenad med pappsen den blev ungefär 1 timme lång men behagligt  med tanke på sjukhus och saker som man har varit på.

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards