Alla inlägg under september 2023

Av anonym anonym - 30 september 2023 23:30

Alla vakna halv nio efter en halv jobbig natt om man säger på det sättet.
Blev väckt för ocg skulle direkt ha sex med mig plus alkohol stank också samtidigt som jag var smått äcklad över också.
Men mardröm över hur minis ropade över som fick mig till slut att gråta medan minis börja trösta mig.
Trots att jag har sagt det är förtidigt men som han har bara nonchalerar men fick sanningen rakt i ansiktet nu som han fick.
Skulle det var andra så hade som sagt kl tid att vara hemma.
Och inte gjort så här med att säga jag vet inte när man har 2 åring och en med epilepsi.
Så respektlöst helt ärligt.
Och såg hur lycklig man såg minis glad som jag satt framför plattan för att inte få en helvete kväll.
Så var grymt besviken helt ärligt med att behandla oss så här.
Jag la mig tidigare bara för att slippa tänka på lidandet för minis som jag var ganska orolig för helt ärligt.
Och sen sov inte så jätte bra precis försökte och när man väl lyckades så var det 2 timmar.
Sen vaken igen.
Hur kul är detta helt ärligt.
Sen så blev det att ta kläder till denna byeby som den heter.
Och vart ute halva dagen i dag och blev en aning snurrig också blev lite lunch.
Men sen skulle gubben och handla medan skickade ett sms om att jag gick hem och sen när man var vid övergångs stället kom jag min minis hade hans mobil o kolla på Nicke.
Men sen lungr hemma .
Kolla på lite film och Pippi Långstrump.
Och sen läst lite i min bok som käptes i går gjorde detta lite som hämnd eftersom han inte för stora summor med tanke på minis.
Sen prata med barnes gudmor oclså som ringde upp och pratade lite om en privat sak.
Och sen lite om min syster och vad som har var prat och bara hoppas att det funkar.
På gott för länge nu tycker jag och skämt ut sig ordentligt också på andra vägar som är oförlåtligt också.
Så baea hålla tummarna nu.
Men i dag gjorde jag inget instagram avsnitt i allafall pga att jag var så upp rörd.
Men glad att det vara nån som förstog mig i allafall som jag också prata med som företog mig så klart .

Ska visa lite av det som jag låser men inte vem som gjorde denna bok typ lite av rubrikerna

Super spännande bok.

Av anonym anonym - 29 september 2023 22:43

Vi hade sov morron i dag .
Och en dag som gjort att jag har oroa mig och speciellt när jag fick höra i telefon får se när jag kommer hem till natt.
Jo tack så mycket blev rätt besviken oclså samtidigt för jag tänkte på minis .
Så var nån jävla oktober fest som var visst viktigare oxh jag blev så förbannad jag har inte vela prata med honom alls i dag .
Han är knappt hemma sonen börja anförtro sig mera till mig nu inte nog med det så förvärra det ännu mera.
Jag har minis vid plattan halva dagen enkom för att minis inte skulle oroligt springa omkring .
Jag fick honom inte att somna och jag bröt bara för han inte ville somna som tog 2 timmar ungefär .
Tyckte att jag skulle typ köpa pizza till mig i dag för att det är gott.
Båda jag och minis har blivit illa behandlade av honom säga i telefon jag vet inte när man frågar när man är hemma .
Han tänker mer på sig själv än på sitt egna barn som borde vara nr 1.
Jag tar med mig sonen för han blir orolig och börjar gråta och inte lämna honom .
Men men så min dag i dag har vart pest på sätt och viss .

Maten som jag laga till mig och minis i dag
Blev tratt kantarell sås med pasta men den blev riktigt god men kändes lite som för mycket grädde bara men annars god.
Tänkt mycket på mkn tidigare sambo som aldrig skulle gjort så här utan närmare baea sagt en klocktid senast och om man blir försenad så hör man av sig .
Men ha mage att säga jag vet inte det är respektlöst inte lite eller.

Pasta med kantarell sås ?

Av anonym anonym - 28 september 2023 22:32

Dagen började lungr förutom att en skulle genast titta på apa.n så tänkte han kan väl få se en liten stund men inte länge .
Våran bekanta kom i går kväll och tittade på mig undra hur mycket jag hade allt gått ner i vikt och var absolut inte nöjd med resultatet medan jag kände mig stolt med hur långt jag har kommit .
Så lite besviken var jag nog endå
Och sen också visst jag fuskat ganska mycket det har jag men ska komma i bukt med detta det ska jag absolut nu dom här 3 sista månaderna innan jul.
Men vi satt och prata och lillen vågade inte komma in men främmande människa så det förstår jag absolut.
Underbart väder i dag jag och minis gick ut ett par timmar i detta sen sommar väder.,
Åkte ut till Värtan och busschauffören dit ska jag anmäla till sl körde alldeles för håret så många höll på att ramla till och med att ramla .
Sen typ tuta vid varje korsning medan jag själ. Höll på att falla över vagnen en stund mm.
Så var tur minis sov den stunden.
Men sen var det en som skulle ut och dörrarna öppnades inte ens trots att många hojta till och bad öppna dörrarna.
Så det var ren tur när man själv skulle av att komma bort från den här fart dåren.
Men väl vid hamnen så då tänkte jag att jag kollar till kontot och är fundersam har gjort en massa köp dom här dagarna på olika summor.
Tänkte boka en kryssning men var inte direkt den summan som jag tänkte mlg.
Men tog en funderare och bestämde mig att boka till nästa månad endå.
Och överaska sonen och mamma oclså måste vara helt 100 % angående datumet.
Sen när jag kollade på min köplista så hade jag fått svar på annonsen med overaller och den som är mer vinter/vår fick jag svar på .
Så den personen hämtar den bruna nästa vecka

Av anonym anonym - 27 september 2023 22:51

Sov tungt i morse och kändes som att man knappt ville kliva upp.
Och sen hade jag nån skum dröm o min större sons pappa.
Som var en riktigt otäck dröm går verkligen att beskriva kändes som verklig också helt ärlig .
Hade lagt lite annonser ur och blev lite arg helt ärligt i allafall få den ena.
Har ju lagt ut lite barn saker och fortsatt med Lite små saker minis hade annat för sig.
Packade lite i hop från min stora son som misstänktes inte kommer att användas för det är mer kläder han sen får bestämma som äldre.
Minis har ju inte vela sova nånting i dag och det bara den här apan som vanligt.
I allafall så var det en som hörde av sig kan kalla honom enok som då var intresserad av denna lampa tog kontakt med stog i min annons den hämtas vid dörren där jag bor och med det han skrev borde jag ha begripit med tanke på vad han skrev.
Nån gls har aldrig hört talas om googlade upp på nätet och var i stort sätt bara negativ hur folk blir lurade bland annat så jag borde egentligen ha förstått detta på en gång .
I allafall så packa den och förberedde den oxh så höll vi kontakten tills allting var klart med e post mm.
Kom ut på gatan och sen stog en skåp bil som jag trodde var denna med tanke på att det var samma namn.
Men bland annat det som jag också inte först tänkte på var att enok skulle samtidigt skicka med en extra summa som självklart trodde var för frakten .
Men det var en avgift som enok inte alls berättade om och där stod jag som ett fån visste varken ut eller in och vad man skulle ta och göra.
På Mailen kom det ett Mail med nån länk som jag inte kunde accepter eller trycka eftersom det var visa kort paypal etc etc.
Skrev polisen och skrev allting och berätta.
Sa summan och extra avgiften oclså på denna.
Men anmälde detta på både facebook och vanlig Mail.
Men då förstod jag vad det handla.
Alltså en jävla skojare var detta med andra ord.
Annars lugn kväll var det också så klart.
I morgon ska jag boka båtbiljetter till Helsingfors måste bland annat fåhem mera niva wash med rice som inte längre finns eller. Här eller knappt i nån affär överhuvud taget bara dom andra som jag inte tyckte om.

Min mage i dag men vikten har jag ingen aning alls om man säger nu när man har sanerat pga pälsängrar.

Av anonym anonym - 26 september 2023 22:56

Minis hemma pga hosta och sen lite snorig också .
Men grymt mammig också var han och hellre hemma än förskolan helt ärligt.
Så har i dag lekt med honom mysa med honom oclså.hjälpt mamma att boka en båtbiljetter hem från Finland i november också.
Och börja fundera på att överraska henne oclså med att åka dagen innan och sen hem med att överskaka men i allafall så kommer åka denna månad och inte slösa så mycket pengar så det har jag absolut bestämt mig älskar min stora son också och vill överasla honom så klart umgås med honom oclså för den delen.
Så det ska jag absolut göra .
Sen kollade vi på Mumin Keko kakinen tror jag den heter.
Sen kom gubben hem oclså sem senare på kvällen så fick han reda på att en bekant till honom hade gått bort men jävla sjukdom spm hem hade.
Sen fick jag 3 nappar sålda så nu men 3 stycken kvar.
Men får skicka dessa eftersom jag vet att jag aldrig kommer få pengarna som nu är 545 kronor eftersom jag har sålt
1 lampa
2. Parasoll till barn vagn
3. Prasselbok
2 av dessa är till sonen och dom 45 kronor är till Lilleman totalt.
500 kronorna är födseladags present till.

Har 2 olika sparkningar en till mig och en till minis som jaf ger 1 gång i månaden plus saker jag har sålt från hans greker .

Och i dag har jag prova att filma lite imstagram videos för att bara testa om det är något för mig och kanske är nått för mig eller inte som sagt man vet aldrig för ens man har provat har en bekant som gör detta .

Lampan som jag nu sla ha bort ser ut så här
Till min sparkassa.

Av anonym anonym - 25 september 2023 23:08

Då blir det att studera mer på youtube i morgon testa lägger ut min första video där.

Av anonym anonym - 25 september 2023 23:06

Vakande pigga och glad båda 2 sovit gott trots att jag hade lite svårt att somna .
Vi började i går tjafsa om saker om vad går jag inte in på .
Men blev väldigt arg ledsen sur egentligen vet jag inte vad man ska kalla detta men en kombo av allt.
Jag var lite orolig för att få ett anfall natt också pga av detta.
Angående om mig så har jag epilepsi ett av stress fasen är detta att man inte får stressa upp en med epilepsi.
Och jag har en funktionsnedsättning och detta är något som jag har insett att gubben inte tar på allvar eller förstår och jag har dyskalkyli och som nonchalerad också.
Och det förstår han inte om en person. Har detta så går det inte att tro att man bara kan. Få den personen att förstå.
Vi som har detta kommer få leva med detta och. Borde fått hjälp redan som liten med det.
Och när han ringde mig i morse fick han mig bara arg och ledsen men kunde behärska mig angående detta.
Men minis vakande lite innan åtta som förvånade mig helt ärligt.
Men han ville kommer upp och va till Mimmi en stund också och sen var han tillbaka ville äta lite .
Sen klädde vi på och gick till förskolan stannade och titta på vägarbete som vi har här utan för snett framför oss.
Men sen gick vi vidare förbi sop korgen och slängde lite blöjor.
Sen dagen har vart lung men började att ta sista koppen kaffe och där efter så blev det att .gå till Fridhemsplan skulle köpa lite nya byxor och sen lägga det som blivit för smått i klädkassen som jag håller på och säljer och. Få bort.
När jag hämta minis så fick jag höra detta.

1. Trött
2. Ätit dåligt
3. Hade ramlat dag
4. Lite blek

Men dettta har jag sett nu i ett par dagar att han har varit och sen inte riktigt vela gå upp närmare att man han har varit.
Nästan försenad också.
Men han har fått nya byxor också så 3 tröjor munktröjor och 3 par byxor .
Och tagit bort 2 munktröjor som är försmå för honom men att under delen passade ännu det är det viktigaste amvåwnse mlg får vara matchande men inte samma här.
Sen lagt ut lite på instagram händelser /reel på Fb.
Och i helgen blir det rullmassage för gubben.

Dessa tre köptw jag i dag

Av anonym anonym - 24 september 2023 23:00

Minis Vaknade sju så var inget att göra åt bara gilla läget som man säger.
Så halva dagen var man inne pga av gnällande gubbe .
Minis kan jag förstå efter som han har hosta och lite snuva .
Så bestämde mig att ladda ner några appar till min försäljning att göra så att det kommer på andra ställen också så klart.
Medan sambon har bara ett plagg än så länge .
Medan jag har
1 påse till försäljning
3 kassar av mina kläder som ska bort
4. Lite saker som har med minis o göra
Så att man får lite pengar att lägga undan
Till honom .

Jag fick utskällning i dag angående tenneriffa resan .
Som om det ena till det andra jag lyckades behärska mitt humör plus mamma hjälpte oss.
Sen är barnsligt sur att min mamma inte hade sagt något om att slm åker tidigare också och inte sagt något men man behöver inte veta minsta lilla tycker precis om allt.
I allafall så gick vi och handla mamma hade minis en stund.
Gubben gnällde på att han är dålgt och mam sla tycks synd om honom minsta lilla.
Minis är oclså småttt dålig men kan lida med honom i allafall med han på hur liten han är.
Sen på kvällen så då skulle gubben genast kritisera mig för vissa saker för att jag hade glömt att göra så ska ringa i morgon när jag lämna minis på förskolan och se hur länge han blir där.
Och detta är nått som han inte förstår att man inte bara låter barnet vara och sjuk som fick mig tända till.
Och han började skrika som en 4 åring och tro att saker hjälper på det sättet närmare omoget i denna familjs ögon/öron .
Sen inte nog med detta skulle andras saker dras upp angående resan.
Plus fick skit av andra saker och tror att
Det är bara lära personer med dyskalkyli som knappt förstår angående matte Ozzy blandar i hop siffror det ena till det andra.
Jag känner mig inte glad längre eller älskad bara anklagad skylla allt på mig som allt är mitt fel bara för att jag inte lyder honom och hur han vill.
Och som han sårade mig och tog illa vid mig och efter jag upplevt har jag lärt mig att lyssna på mlg själv och hälsa och mitt välmående till 100 % inte bara lyssna på andra konstant .
Jag håller stark för min skull och barne få göra saker med dom som i sommars med att överaska sonen i somras i åbo mex Lilleman .
Och har en som tror han bestämmer över oss och hur man ska bete sig.
Ärligt talat så kånner jag mig olycklig som jag aldrig gjorde med min sambo som dog och hur jag saknar honom har ännu lite känslor för honom kände mig älskad av honom och brydde sig om mig och mån om mig kunde visa detta för alla och allmänheten behandlade mlg aldrig illa .
Var bara en annan som gjorde det tills kroppen sa i från och fick ont i kroppen bara grät hela tiden
:det var lärdom att lyssna på mig själv ha egentid som är viktigt för mlg och inte ge upp
Hålla mig stark kämpa för den jag är  och kommer att va gillar inte vinter har vart bort rest under jul/ny år alls år för slippa

julstress och slippa all förutom göra lote mys mex jul stjärna och advents stakar mm
Göra det som behöv
Nu är för mig och mina barn
För dom nr 1 och gubben sig själv som nr 1.
Här tvärt om är det och.nått för honom att acceptera. Att vi är en sån familj och kommer alltid att vara.

och efter det här tjafset så kommer jag absolut åka till Helsingfors för att bara få vara o fred  ävem om lillen

 nu är med mem behöver vara borta från lote familje medlemmar jag som verkligen hade hoppas på att nör vi 

var k från varandra på sommaren skulle hjälpa både mot mig och minis som det visst intehade.

En sen sommar bild

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards