Alla inlägg under november 2019

Av anonym anonym - 30 november 2019 22:51

dagen började med jag blev väckt som vanligt men kände om jag inte fick nån extra sömn så skulle jag inte orka nånting i dag så bestämde mig för att ta en extra powernapp som sagt.

så måste sovit 2 timmar i stället än vad jag hade tänkt mig också.

men kom upp och måste sovit tungt också antar .

men till slut när jag hörde fotsteg så reste jag mig snabbt och tog fram telefonen och låtsades läsa nyheterna också eftersom det var mammsen som kom.

och lillen kom ut i köket till mig och bad om frukost som jag lagade till honom först och sen till mig och ville se som vanligt sina dinosaurier 🦕 på youtube.

med åt frukost tillsammans och jag kollade på lite julpyssel på pintes i stället som man kan hitta på med den lilla och något som han snabbt inte tröttnar snabbt på eller.

det är ju ändå 1. advent i morgon och då vill jag ha lite små projekt att göra med honom än bara hans dinosaurie 🦖 och youtube .

var ute en sväng och vi skulle till parken mamma hade annat för sig så jag och lillen och på vägen till parken så satte han sig rumpan mitt lilla troll.

och föll sen fram länges i stället och så ville han allt hem och tog och gick hem passade på att ta bilder på honom också dock som jag inte kommer lägga ut här förutom sånt som inte har med min familj att göra bara på lanskap eller liknande saker med inte inom familjen som sagt.

annars så vart hemma resten av dagen kollat på lite silikon formar en lyckades jag få köpt i allafall och det är en av dom saker som jag kommer baka med lill trollet så länge han vill.

formen är granar och tomte mössor.

vill sen hitta nån annan form än detta som är roliga.

den jag har är ju ändå ju med tanke på 🎄 och tomtar.och dessutom har ju solen också vart framme i dag så vart riktigt skönt.

och hängt upp stjärnan och tagit fram adventsljusstake mm nu också.

ska börja planera julbak dock inget som jag kommer ha på försäljs sidan utan privat bruk med andra ord.

och funderar på att öppna en youtube kanal med bakning också men måste då göra öppna en och sen innan dess planera in bakverk som man lätt kan frysa in och sen tårtor mm så men start i så fall nästa år.

och prova på lite enkla bakverk att börja med .

men nu blir det julbak och julpyssel med sonen också.

önskade bara att älsklingen var här som sagt också helt ärligt.

men  nu har jag som sagt satt punkt och slut med leverans och företag och att älsklingen nu får ta på sig detta för jag kan inte och att min ekonomi kommer att krascha och prioriterar sonen som nr 1 och mig välmående och kunna köpa grejer till honom och mat/ kryssningar/ leksaker och det viktigaste som är spara pengar nu och lära mig mer om hur min ekonomi funkar och hur jag ska tänka prioritera mm.

så i morgon så jag skicka älsklingens mail adress till kontakt person så dom kan ha kontakt redan skrivit men skrev att jag kommer maila över hans e post  så han får hantera detta nu o låta mig vara i fred helt och hållet.

 

Av anonym anonym - 29 november 2019 21:41

det här var inget jag ville se i morse när jag var på fötter längtar bara tillbaka till tenneriffa.

Av anonym anonym - 28 november 2019 23:45

flygresan gick bra men hade hoppas på att dom skulle ha ett fungerande wifi i allafall på mammas tele fungerade det.

men resan gick bra men visst rastlös blev man allt till slut dom sista 2-3 timmarna av resan.

och ösregn när vi landa så det var tur att vi blev häntade av min farbror.

Av anonym anonym - 28 november 2019 09:15

sov gott i natt även om man blev väckt på ett väldigt otrevligt sätt.

i dag packa blir att åka i dag som jag verkligen inte alls såg fram emot alls.

för det första att det har hänt så mycket saker under den här perioden i mitt område där jag bor och sen det andra att jag inte längre trivs i stockholm eller.

men har nu packat nästan allt och sen ut en sväng till lobbyn också för att underhålla lill trollet med något.

och sen kom våran bekanta till oss för att säga hejdå också innan vi skulle åka.

men mest mammsen som hade kvar att packa i allafall.

och hennes nya bag om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad jag ska tycka om denna.

när hag skulle dra den så blev hela väskan ostabil och vinglig och handtaget fick jag dra upp igen 2 gånger också.

så det var nack/fördelar med denna väska hon hade valt.

skriver senare.

Av anonym anonym - 27 november 2019 23:27

bubels waffels är detta själva struten är gjort på våffla med bubblor och det jag valde var mint choklad glass med maltesers och nutella sås.
den var super god och väldigt mättnade också så har inte vela äta nått mer i dag. blev rätt illamående tyvärr var tok för mycket borde ha olika storlekar på denna.

och varför jag valde att hämta hem en kalender här i från det har med min språk kurs att göra man kan säga ett litet hjälp medel till den.
och det är att lära mig spanska behöver inte vara helt flytande men då bara så att man kan bli förstått om man behöver hjälp som sagt.
och har nu 1 år på mig att lära mig och så gott det går.

Av anonym anonym - 27 november 2019 23:16

sista dagen i dag och helt ärligt och seriöst i hate it för efter allt man har läst om dom senaste veckorna om folk som blivit knivskurna och misshandlade typ 15 minuter i från där jag bor och sen saker som hänt i området jag bor så har kännt mer och mer att jag vill inte hem nu nått barn som är kidnappat mm.
så det är för to much helt ärligt tyvärr.
i dag så blev en lugn dag förutom att lill trollet var ett yr väder väckte mig på ett väldigt vidrigt sätt måste jag säga att det var.
så har packat även om jag har knappt något att packa ner eftersom jag aldrig packade upp något förutom bad kläder shortsen 2 par natt plagg o 2 linnen ha på dagarna.
men det som jag har köpt ska med i allafall.
så provade vi dag bubbels waffels .( förklaring kommer med bilden)
men vart mulet i dag i stort sätt hela dagen i dag också förutom vid 2 tillfällen.
sen handla det som sonens gudmor skulle ha också så klart.
sen till parken med den trollet men gick bara inte närmare att det blev att gå där i från.
så har nu insett att vi ska göra saker på nästa resa om nu våran bekantas vännina vill hyra ut lägenheten som med tanke på hur lill trollet har vrålat och skrikit och sen jag ett par gånger när jag slagit i foten eller trampa på nån av lillens leksaker. ??
men annars vart hemma sen och förberett det som ska ner i väskan och min nya kalender också ska ta en bild berättar i beskrivningen där också varför jag valt att få hem en här i från.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards