Alla inlägg under juli 2018

Av anonym anonym - 30 juli 2018 23:37

Dagen starta att vi for till nummela och Hongkong och tokmanni där så dejten skulle få se dessa.
Och bestämde sig för att köpa saker till vårat företag .
Vågar inte äns säga summan eller vad den blev precis.
Sen lite saker som mamma behövde och så åkte vi till Ikea men hamna i espo och soukka där och sen in till Helsingfors så blev den en liten omväg där men men.
Vi hamnade till slut på Ikea sen också som vi skulle till.
Sen hem och handla mat också och slänga sig sjön också .
Och boka en dags kryss till Tallinn över dagen ser jag fram emot.
Det kostade 40 euro för 2 personer också .
Så det blir i över morgon .

Och nu lite bilder

Av anonym anonym - 29 juli 2018 23:48

I morse vaknade man igen med att älsklingen satte läslampan i ansiktet på mig och nypa mig.
Fick senare sms av min dejt var båt höll på att lägga till också .
Men lyckades hitta till buss stationen mm.
Sen eftersom jag mötte honom så passade jag på att gå och handla.
Och sen tillbaka hade älsklingens vagn med så var inget problem.
Kom hem med jordgubbar också blir lite smoothies med dessa också .
Sen blev det och bada också eftersom man var så svettig och äcklig också så klart eftersom det var så varmt
När vi packade undan dessa också .
Annars suttit och prata och lekt med älsklingen också så klart så har vart en hel bra och trevlig dag måste jag allt ta och säga att det har.

Av anonym anonym - 28 juli 2018 23:14

Sov rätt så ok i natt somnade med läslampan på till 

 

och med sällan det händer men man vill ju gärna komma vidare i boken som man håller på med också så klart.

Haft kontakt med dejten f. e i dag också märks att han är väldigt taggad och laddad på att komma hit också så det känns att det kommer allt bli en kul vecka också.

 

Och sen senare kommer förra sambons kompis som dog i byggolyckan 2012.

Men det här kommer verkligen bli toppen veckor nu känner jag.


 

Har annars i dag lagat hem gjord glass med 2 olika smaker och sen 2 tårtbotten också en i vit choklad och den andra i mjölkchoklad också.

Så har jag städa undan lite i köket också så som sagt.

Förutom att mitt lilla   skulle jävlas med mig på morgon med sätta läslampan i ansiktet på mig slå mig med sin kanin.

Sen börja nypa mig så att mammsen kom och undra vad som hände också.

Så var ju bara att berätta vad det handla om som sagt.

Sen kastade sand på mig och min verandra andra dagen i rad så hoppas verkligen att jag hinner tvätta håret i morgon vare sig om dejten är här eller inte.

Det värsta är ju att han börja kalla sig för nicke nyfiken också.

Och sen ska äta som ett 4 bent djur gör också inte ett dugg roligt.

Av anonym anonym - 27 juli 2018 23:28

Sov ganska oroligt på morgon natten hade nog med anfallet och göra natten innan också.

 

i dag kom jag upp halv nio alltså halv åtta svensk tid med andra ord.

Och denna dag kan man säga att jag morgonen var jag pigg .

Sen efter en stund gick mammsen ner till stranden med lilla   och då passade jag på att förbereda min middag för dom här 7 kommande dagarna.

 

Med gurka morötter blomkål broccoli paprika och äta till middag då och sen ordna senare sakerna till smoothien också så klart.

 

var det också som jag behöver införskaffa hem för att kunna dricka dom olika tror att det kommer räcka med 2 av dom också vi får se jag ska prova mig fram så man kan vara på säkra sidan och bestämma mig klock tidern som det handlar om också.  

och kollade med mitt lilla   på nicke nyfiken och jaha vad händer att jag höll på att slockna fram för tv.n medan han höll på att leva sig in i detta.

och sen där på var det middag sen kom hustomten och hälsade på oss en stund också visst satt och pratade som man begrep de nada av också.

Och jag hade kontakt med min dejt f. e som jag nu kallar honom också.

Och sen senare på kvällen så kände jag bara att bara ville ha hit honom och bestämde oss för att han skulle komma hit några regjulära dagar också.

Blir riktigt gott med sällskap och sen om 14 dagar så kommer min förra sambo som dog i byygolyckan 2012.

Så detta är hans bästa vän som kommer hit då men blir trevligt det också självklart också.

Min mamms trodde att det var min förra dejt med så många barn som skulle komma .

Plus inte ännu hade kommit över sin fru som gick bort förra året i någon sjukdom så.

och inget skoj att satsa på personer som bara vet själv hur lång tid det tar att komma över någont sånt smärtsamt själv och tog mig 4-5 år.

Men i allafall jag ser fram emot att dejten kommer hit ett par dagar också.

Och sen på tisdag har jag min syster och hennes son här också så får se hur man löser med sovandet som sagt tror att jag flyttar in till mammsen under tiden så länge min dejt är här eller om han får ta lill stugan precis som min kompisen också som kommer om 14 dagar.

Sen på kvälls kvisten så då fick vi se blodmånen som stog väldigt mycket om i tidningen detta.

Och innan dess så hjälpte vi min syster att boka båtbiljett till henne också.

Av anonym anonym - 26 juli 2018 23:15

Hade ett anfall på morgonen som dock inte hade varit 

 

bästa hade visst gjort behov 1 i väldigt extremt 

 

mycket på olika ställen i från min potta till  vissa 

 

vissa ställen utomhus också.

 

Men visst så det blev att gå ner till stranden och skölja av sig också.

 

och umgick med mitt   hela dagen annars och sen så blev det då till butiken en sväng också .

nu ska jag börja ta min viktnedgång på allvar som sagt och köpte hem nu bara en massa grönsaker inom maten.

Och sen hittade jag 5 recept på gröna smoothien som ska hjälpa en med att gå ner i vikt så.

Kommer ta hjälp av dessa också och har grönsakerna som någon kompliment till smoothien via en vloggare jag följer så berättade hon att det är viktigt att tugga nånting för att inte tappa dom reflexerna också så klart.

Så vad jag tänkte då att ha det till frukosten 2 mackor med ost sen smoothie och middag grönsaker och sen kvälls smoothie för att stilla hungern som sagt.

 

Efter middagen blev det dålig stämmning också tyvärr angående min övervikt min mamma har lite svårt för ordet överviktig och måste säga dom här nerlåtande orden som fet och tjock som exempel också.

Slutade med kvälls promenad och tog hörde av mig till syrran som gjorde att jag började stor gråta i luren på henne också .

För att jag tycker att det är så sårande och i stället fär att peppa en person så gör hon tvärtom med att inte peppa mig.

Men nu från och med i morgon så ska jag börja vill nu bli den vanliga personen och kropp som jag har saknat också eller närmare saknar helt ärligt.

Så dags att ta saken på allvar också nu som sagt också med att jag verkligen också ska lyckas också och vill lyckas också.

ska t o m använda mig av matvågen också så klart.

 

Av anonym anonym - 25 juli 2018 23:08

sov ännu gott i natt också, men dagen har väl vart lite pö om pö också som sagt.

Lite gnäll om det ena till andra och såna saker också så klart.

 

Det var i dag 34 grader varmt visst så ni ej missförstår att jag älskar sol och värme men med lagom tepmratur just nu söker vi ju oss till skuggan här pga värmen.

 

följde med ner till stranden eller kom lite senare närmare tycker ju att det är så jobbigt när man bara prata svenska och sen kommer det en som bara pratar finska och då kan ni tänka resten också.

 

Sen kom snickaren som var med och byggde mitt hus för 3 år sen också för att rätta till en sak på mitt hus och sen lite annat också.

 

Hade hoppas lite på butiken i dag men icke sa nicke att det blev det.

Ska jag nu starta min vikt nedgång så är det massviss med saker som jag behöver plus att jag har lite saker som är på väg att ta slut också.

Sen på kvällen så skickade jag sms till min kompis som ville komma hit frågade mig om detta redan förra månaden.

Han är också min räddning med att jag få sällskap känner ju att jag min dejt och den här kompis är dom 2 som får komma hit.

Så har man lite att umgås med också så klart.

något som jag behöver som känner mig så instängd här också så klart.

För det gör jag verkligen går inte att beskriva det hela hur.

Har i dag tagit lite bilder i dag också .

Som jag ska lägga ut i ett annat inlägg som vanligt

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards