Alla inlägg under juni 2022

Av anonym anonym - 30 juni 2022 23:19

Sov gott i natt även om det var ganska kvavt ute/inne .
Det är det här alla tankar runt familjen hur orättvist jag obehandlad jag känner mig sen min frustration hur instängd jag känner mig också för delen.
Hur allt kommer till slut att gå .
För den här gången handlade
1 om ekonomi
2. Dela på sysslor ( enkla lägga allt på rätt plats & alltid samma ordning
Hur allting har blivit kaos enligt mitt tycke också.
Men i går var jag & boka en Ålands kryssning till mig & lillen på lördag för att få ha riktig egen tid från kl 07:10 - 18:15 på kvällen eftersom det var meningen att sambon skulle åka & fixa garaget i Eskilstuna som jag inte alls ville följa med på endå inger o göra där & ingen lust att sitta med personen som jag är obekväma med också.
Var & växla pengar inne i stan till euro eftersom båtarna inte längre tar emot kronor som jag allt förstått detta.
Sen diskussion med grannen också som jag stötte på maxi eller närmare ena som bor i våningen ovan för mig & sen grannen som är med i trädgårds gruppen också ockdå plus umgås privat med också.
Sen senare självklart ringer sambon & säger att nu är det osäkert om kompise kunde hjälpa till i helgen & ge svar på lördag kväll i stället .
jag bokade ju dags kryssning enkom för detta & min egna skull för att få behöva få egen tid & tänka på hur jag vill ha det egentligen så var riktigt besviken helt ärligt.
Plus säga lite saker som inte stämmer mm.
Så ville ha senast svar i morgon annars ändrar jag på det hela antingen till söndag eller nästa helg med tanke på att garaget skulle tömmas.

Av anonym anonym - 29 juni 2022 22:57

Vakande innan den här tjejen från bemannings företaget skulle komma in till mig & lillen .
Behövde bland annat lite tips & råd angående allt här hemma eftersom jag har ledsna på lite saker som jag berätta om ett par gånger.
Så har det vält in en massa komentarer också
Sen efter att killen skulle i väg & ordna garaget i Eskilstuna så tog jag mig en funderare & bestämde mig för att ta en dags kryssning med lillen för jag har verkligen ingen lust att följa med dit eller med tanke på hur obekväm jag allt blir också så klart.
I dag var det behagligt väder med tanke på dom har 2 dagarna med 30-32 grader.
Så bestämde mig för att ta en Ålands kryssning till Mariehamn under tiden han är i Eskilstuna.
Har annars vart varmt & svettig i dag också men mer behaglig det enda är att det är kvavt utom ordentligt även om det var lägre temperatur var väldig kvavt.
åkte in till Värtahamnen bokade över dss.
Sem hem via maxi handla saker till lillen som behövdes & sem det sambon ville ha.
Fick bli en dusch på kvällen.

Av anonym anonym - 28 juni 2022 23:06

Blev ännu en lika varm i dag som i går men samtidigt kändes ännu mer värre i stort sätt också .
En sväng till maxi köpte vatten att ha med sen till Fridhemsplan för att kolla lite saker på h&m lite sugen på ett par shorts eller 2 men gick till barn avdelning för att kolla på mössa till lillen egentligen till sån här som skyddar helt & hållet.
Till mig köpte jag jumpsuit fast korta ben trodde att det var en klänning passade bra till min solbränna som man fått.
Men hittade en med Musse pigg son minis village på en gång & sen också 2 kort ärmade bodys också med dinosaurier på i olika färger.
Bara den här sträckan fick min energi att ta slut pga av värmen också.
Sen köpte jordgubbar till mig & minis plus sen 2 chips på för experiment ena angående utmaning för sen den andra för sambons vem som har ätit upp sin snabbast eftersom han är väldigt glupsk angående detta .
Eftersom jag vet & lärt mig att spara till något annat tills att jag blir salt sugen mer behov av detta angående salt behov.
Sen kom det svar av styelsen angående nycklar på gården eftersom det händer hela tiden saken vid kranen hela tiden också.
Som nu är 5-7 gånger också .

Lägger ut bilderna på
Minis bodysar o der jag köpte i morgon.

Av anonym anonym - 27 juni 2022 23:10

När man kom upp i morse vakande av host attack som jag fick så kände jag redan att det skulle bli varmt .
Minis åt frukost som jag & tog inte många minuter minis ville ha vatten så bytte snabbt till fräscht vatten i hans trainer flaskor plus alla trainer som han har.
Så mycket som han drack i dag har jag aldrig sett honom helt ärlig.
Så tog jag mig en snabb titt på suffletter till vagnen & hittade varianter av färger som intresserade mig också.
En pine green färg när jag tittade på den på hemsidan & hade en kvar så bestämde mig för att åka till baby world in till stan på nätet hade dom denna men när man kom dit så hade om inte plus att dom hade den på Bugaboo bee vagnen så då tycke jag att den inte var så snygg men den grå jag såg blev jag osäker på när jag såg förpackning på denna tills det var en som hjälpte mig visade mig den också o inte bara på förpackningen så då blev det .
Kände mig också väldigt nöjd också gjorde jag var inte så hemsk med tanke på dom begagnade ser ut det här var en riktigt ljus grå färg inte så mörk i färgen som jag sett på olika försäljning sidor på nätet / marker place också trevlig försäljare också var hon.
Den här gräna var lite för stark grön i färgen såg den på en annan vagn modell av Bugaboo så denna nyans var perfekt .
Annars så hem snabbt till automat köpa dricka & en glass som inte var så frusen som dom brukar vara .
Sen snabbt till maxi & handla lite saker plus mineral vatten i stora flaskor också gjorde jag.
Sen hem & sen bara ta det lugnt öppnade nästan alla fönster på en gång för att få kors drag som hjälpte mig.
Medan jag & minis drack mer än vad vi har ätit egentligen med vad gör man när det är hett.
Från jag /minis vakande så var det 27 & sen nån timme emellan var det 29 sen typ bara en halv timme efter det 31 grader varmt.
Så ingen mat lust alls hade jag

Sen var nån idioti som var & rensande i rabatten mee återvinnigskasse så fick ta höra av mig till grannen som man stöter på då &,då & sen den här som jag delar pallkragen med& berätta vad som hade hänt.
Plus grannarna ovan för min lägenhet som jag har kontakt med också.
så ska lägga upp en skylt i morgon så att folk låter bli mina plantor.

Det är den nya suffletten tog nu kväll men ska ta dag tid också då så blir mer den nyans som denna har.

Av anonym anonym - 25 juni 2022 22:49

Det var väldigt hett när vi vaknade precis som i går också på midsommarn afton runt 30 grader då i stället var detta.
Vi åt frukost tillsammans med dom andra i familjen.m och kände hur det blev varmare & varrmarw hela tiden.
Så till slut sp var vi till stranden & doppade mig i denna värme.
Annars mesta dels skuggan & hade det bra idag så att det var slippa ow.

Av anonym anonym - 24 juni 2022 22:21

Sov toppen i natt & riktigt skönt efter båt resan i går .
Fått inte mer på poäng från hit resan också.
Har vart underbart väder i dag också varmt & skönt vart det också.
Har umgåtts med större sonen i dag och minis också var ner till stranden en sväng och bada också riktigt skönt också & såg en hugg orm en bebis liten bebis.
Mycket folk på stranden i dag också sen ganska varmt i vattnet också var det i våran innersjö här.
Bada till större sonen också som sagt.

Min ostbomb
1 röd lök
1,gräslök kruka
Creme fraiche
1 förpackning Philadelphia ost

Grillad la är , färsk potatis mammas fisk sås med philadelphiaost semtanas vitlök .

Av anonym anonym - 23 juni 2022 23:30

Gick upp tidigare än vanligt eftersom vi ska till åbo.
Det var lite strul vid hamnen det var en åländsk bil som hade fått punka plus att andra hade snurra bort sig eller satts på fel plats.
Underbart väder hela dagen i dag.
Man var lite på däcket till & från åt sjö frukost var i tax freen åt sjöfrukosten också mums.
Tittade på underhållningen sista minuterna innan vi skulle ner på bildäcket .
Men det var en trevlig resa till åbo i allafall
Bara att sambon var små irriterad när vi skulle ombord för vi åkte fel väg.

Av anonym anonym - 22 juni 2022 23:13

Vakande runt mellan 06:00 - 06:30 Medan minis vaknade runt 07:00 & hon från hemtjänsten Olivia kom som vanligt runt 04:00 & kom in till runt 07:00.
Såg sen ett sms från sambon som hade skickat ett sms angående om någon dryck som han hade på viking grace .
regnade lite på morgonen så jag hade absolut ingen lust att gå ut alls i dag tänkte också packa medan han sov för att inte göra honom oroligt elle att reta upp mig på något .
men solen kom fram i allafall så bestämde för att ta & gå eur solen kom fram också.
Var in till h&m & köpte en sån här som skyddar barnet att få sol på sig i onödan som minis kan ha utan problem också plus i något år också eller något problem med sol.
Sen hem somnade minis från 13:30 - 16:30 ungefär det var på hem vägen .
Sen ringde grannen på också sol undra vilka vilket han & sambon skulle ta & vattna vilket som kanske behövde mer än andra etc etc.
Sen när sambon kom hem så började jag starta med packningen till minis först & sen mig.

Sen höll dom på att börja fixa något igen var typ bara något år sen som renoverade både här & Fridhemsplan .
Plus byta lyckor & som man trycker på i en annan modell med extra lyxlyor.

Här är solskydds dräkten till minis så man kan ha med honom på stranden eller något annat dår man skydda honom.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards