Alla inlägg under juni 2018

Av anonym anonym - 29 juni 2018 22:17

Vakande i dag innan mitt lilla hjärta kom in till mig för att vecka.

Och det hade med regnet att göra  i natt det kom ett riktigt skyfall i natt som hette duga gissar att det höll på en halv timme och sen slutade det .

Sen dugg regna det bara hela tiden tills nästa skyfall kom men då vaknade jag plus att det ömmade till i vristen också.

Sen kom hustomten hit också och hälsa på en sväng också eftersom han tar hand om blommorna nu dom här kommande dagarna också.

Sen klädde vi på oss och for i väg till nummela och tokmanni.

Och älsklingen blev som ett vilddjur där måste jag säga att han gjorde bara gall skrev och han gick in vid kassorna så jag fick skynda mig med min värkande fot också men hittade till slut lilla älsklingen men slutade med att jag fick ringa mammsen också som mötte upp oss .

Det som är så dåligt med denna tokmanni är ju att dom har satt leksaks avdelningen precis vid ingången  när man går in.

Än att ha den mer längre in i butiken också så klart.

Förstår inte varför dom måste sätta dom på ett sånt sätt så att man gör barnen bara förvirrade på en gång och kan inte slita sig sen.

Vet inte hur många bilar som man har köpt nu där i från dom här 2 -3 gånger man var dit pga deras sätt att ha leksaks avdelningen.

men visst ett par gånger så kändes det som att min älskling vill kalla dit väktarna för att få bort honom.

Men sen lugna han sig.

Jag gick runt och kollade på saker som jag ska införskaffa .

Men dock vet jag ej om det blir från ikea eller om det blir från tokmanni som sagt.

men visst har redan skrivit på pappert som ska införskaffas från vilken butiken det är så att man kommer i håg det utan att man letar som en galning hela butiken.

Men till slut lyckades älsklingen lunga sig och när vi kom till kassan så då  hittade han dinosaurie som han visst också skulle ha som tur var kom räddningen med att jag faktiskt har en sen själv man var barn som han kan få också.

Så blev han lung ligger i nån av mina kartonger i källaren.

Så blev han tyst av sig men när vi kom till dörren så fy var det ösregna jag försökte springa trots min värkande vrist också.

Men hade bilen precis vid ingången så det gick bra tur var.

Och hjärtat höll nästan på att somna men fick stanna kvar i bilen medan man skulle handla också så klart.

Så först var mammsen och handla och sen gick jag.

Men skulle bara ha lite saker till min bakning hörna som jag använde slut i går på men ny i kylskåpet .

Ska ta hem det också tänkte jag mig kommer ändå köpa nya socker pasta i allafall färger som dom har här i veikkola också.

Sen efter middagen så badade vi bastu en sväng så man kunde skölja av sig kroppen och använda dusch olja som jag fick av en vännina.

Så man är någolunda fräsch i allafall till båt resan i morgon.

Kommer blogga innan vi åker här i från och ska sen försöka på båten också om jag får kontakt med wi fin som sagt.

Inte den bästa i från helsingfors hållet måste jag säga att det inte är.

Men blir gott och komma hem 2-3 dagar också.

Hinna köpa omgivning av psykopater och sen också 1 recept bok.

Som har med mitt projekt att göra som sagt vill inte blanda ihop recept som jag har i privat bruk.

Men men kommer ta bilder och kanske någon video snutt från båten.

Och speciellt på favorit bandet som nu spelar där.

Och min lilla älskling är virig också med att få komma ombord och speciellt bollhavet också mycket tjat om det nu.

Men säger tack och god natt för mig nu och så skriver jag lite innan på morgonen och lägger upp en bild på mig och min resemake up också.

Angående kläder så är det den blåa långa klänningen med tanke på min vrist som är svullen.

plus dessa myggbett också som man har tänkte sen när man åker tillbaks ha min andra sommar klänning som är vit med blommor eller min rosa långjklänning längre bak och kortare fram.

Nån av dom men uppdaterar mer om det nästa vecka.

Och hur mina planer kommer nu vara när man kommer tillbaka.

Av anonym anonym - 28 juni 2018 22:35

sov gott vakande av att jag ännu hade mobilen i handen eller närmare på magen.

Kan ju inte vrida mig hur som helst i denna bädd soffa helt ärligt.

Plus att jag har min vrist också som är ganska  jobbigt att ha just nu också.

Även om det känns blir bättre i dag om man säger då men visst ont får jag om jag går för länge eller som sagt inte ett dugg roligt.

Men tanke på att vi åker en snabb resa till stockholm också.

Hur fan den här jävla nörd förvaltaren har tänkt sig att jag ska överleva på båten .

som alla säger om honom han är helt out och bort blåst också.

som förra året när han ljög för mig och plus fram för ansiktet på en kompis som träffade honom samtidigt.

Skickade ett sms och eftersom vi skulle handla i dag eller mamma så hängde jag på för att kolla kontot och säger bara fy fan egentligen kan jag anmäla honom för det här den som är godman/förvaltare får aldrig lämna personen i fråga utan pengar har verkligen studera detta nogrannt måste jag allt ta och säga och där bryter han mot den lagen nu.

Ännu en gång andra gången detta händer och dom menar att dom är pålitliga och vet vad dom gör.

Så blev ganska förbannad när jag kollade på mit konto också som sagt så var det tomt så det är inte normalt alls närmare sjukt.

 

men har i dag vart 30 grader varmt här efter nästan 14 dagar ostadigt väder som det har varit här.

och pyssla om min fot och haft gelkudde om vristen och sen vattna grönsaker och blommor som jag allt har här.

Av anonym anonym - 27 juni 2018 22:30

  Så här ser min vrist ut nu sen jag trampade snett när jag höll på att plantera blommorna i min andra pallkrage härom dagen.

har ju en liten glugg mellan berget och min ramp ner  eller från huset och där jag hamnade med fossingen utom ordenligt men detta är som tur är lindrigare variant av vrickning.

Och hemska sommar ben med myggbett som gjort att jag inte har kunna raka dom sen alla dessa bett kom.

Men ska försöka nu när vi åker snabbis hem till stockholm en sväng.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards