Alla inlägg under mars 2015

Av anonym anonym - 31 mars 2015 11:15

   

hej & hallå!

till finland i dag jag vaknade vid 10:00 så fick lite sov morgon , pappsen gick ut med lilleman & jag kände mig smått stressad hade inte hunnit packa igår precis så var ganska irriterad.

det är silja serenade min stora bebis är det & kommer alltid att vara också.

ska ha riktig trevligt & kul har verkligen längtat efter att få åka också det har jag verkligen måste jag säga.

 

 

Av anonym anonym - 30 mars 2015 23:43

hejsan!

vilken dag tycker jag att det har varit, första vakna 10:00 men vinter tid 09:00.

men lugn & ro på morgonen frukost, var i tankar varför jag hade svårt att somna & som skicka mig kåta sms till mig på natten som han skicka till mig som jag inte riktigt uppskattade,precis när jag inte har haft sug på 6 precis plus att om man ska ha det så vill man nog varit på Mvc på efter kontroll också för att få veta om kroppen har läkt som den ska.

men så detta hade jag svårt att somna tankarna som påverkade detta men men.

kl 14:45 var vi med lilleman till läkaren på BVC för att ge llileman vaccin sen eftersom vi ska till tenneriffa.

där  efter till Fridhemsplan  till apotek eftersom jag behöver mina frisium som var slut & behöver nu eftersom vi åker till sommar villan i morgon kl 17:00 med silja serenade min stora bebis.

men eftersom vi hade fått recept  på lilleman ersättning i samma veva  som min medeciner & gav sonens  person nr men hade inte med mig eller dom sista 4 siffrorna.

så blev att vända hem & hämta det person siffrorna, men på Fridhemsplan fick mammsen gå in & på Apoteket & fick en sats reserverat så  blev ännu en vända men gick bra i alla fall.

hemma sen kom min pollen allergi kliar i näsan & snutit sig med jämna mellan  rum så man var smått orolig att man skrämde lillen som är lätt skrämd det är mitt fel var ju ute & kolla på fyverkerina & kom för nära Nån sköt upp fyrverkerier.

har regnat i stort hela dagen i dag också & andra dagen i rad också.

återkommer i morgon på dagen innan jag packar kommer nog ej hinna mera än detta gissar sen blir det ha skoj på båten & ha kul, men koll på pappsen som är tyvärr alkoholist aldrig tänkt på.

 

Av anonym anonym - 29 mars 2015 23:27

hejsan hoppsan!

09:30 vakna jag i dag rena sov morgonen kan man säga att man hade också för den del äta frukosten i lung & ro lillen vaknade hann åtminstone med 1 kaffe kopp & 1 smörgås men tanke på att jag kan bli grining av att inte få kaffe på en gång & eller smörgås på grund av dåligt blodsocker sjunker då.

men till 09:30 & hade visst vaknat med täcket över huvudet fick jag höra också att jag hade haft.

men har ju en son som gör precis likadant så lärt sig från måste det betyda i så fall.

det var rent skit väder också när man tittade från köks fönstret hade knappt nån lust att gång ut egentligen också men hade ju bestämt mig för gymmet 😄.

men gav honom ersättning bytte på honom & berätta om att jag skulle till gymmet & som var helt ok också för mammsens del.

pappsen skulle i väg & repa men men förberedde min väska till gymmet & kläder.

provade en sport bh kändes lite för tight ännu men gick någorlunda i allafall  men världens push uppå brösten blev det men sak samma.

tänkte mycket min älskling som jag saknar mycket också men respekterar hur hans situation är men stöttar honom gör jag precis på samma sätt som han stöttade mig när min Bjarne dog i byggolyckan.

syrran kom hem på kvällen för att hämta flygbiljetterna till vandaa flygplats vi tar ju silja serenade jippi har verkligen längtat efter får åka den plus utan våldtäktsmannen så klart eller som barnets gudmor sa barn om honom.(hahah)

vill nu åka ned seriösa kompisar/ kille nu går bra med att ha päronen/lilleman men då vill jag ha egen tid så klart.

men men var till gymmet i DSG också längtar nu verkar att få börja köra ordentlig träning kondition/gruppträning/styrka men får vänta efter 14/4 april efter kontrollen på Mvc.n

 

 

Av anonym anonym - 28 mars 2015 22:44

  hej & hallå!

mulet på morgonen men sovit som en stock hela natten & vaknade av att jag hade min lilleman i famnen i morse som pappsen hade lagt på min arm lite pipig var han ma

en men.

denna dag så hade jag tänkt mig att dra till gymmet men ändrade planer  som då var att pappsen skulle få hit vänner & sin lillebror på middag kompisen bor Danmark egentligen så kom på besök.

blev lite att röra på sig från bord till barnvagn sen byte med mammsen en stund  men innan gästerna kom så då hade mitt lilla ❤️ Somna i famn & hörde hans typiska ljud när lillen är nöjd av sig & har det bra också så klart mammsens famn är alltid bästa platsen misstänker jag.😊

men det är bara mysigt & ha honom i famnen så klart vsre sig om han är sprattel gubbe  eller lugn & avslappnad av sig & vill sova.

maten i dag var då gula fisk soppan med torsk & lax vitlöks bröd efterrätt alvesta glass chocklad bomben mums.

så dom stannade här till halv fem kvart i fem .

önska att man förstog danska bättre än vad man gjorde så klart man har ju sett många danska serier & lyssnat mycket på & försöka tyda vad som dom säger.

men var trevligt & träffa dessa människor 😄 sällan vi har gäster här också förutom syrran när hon hälsar på både hon som bor här i Sthlm & sen i  Helsingfors.

men var runt 3 timmar här var totalt.

blev efter detta en kvälls promenad plus handla också på Ica maxi senap hem vägen så mötte vi på en granneskulle självklart börja babbla om saker som händer i föreningen eller har hänt så det babbla hon om hela tiden.😐

 

Men till slut så kunde vi gå var lite orolig att lilleman skulle börja skrika/gråta som han kan göra när det ej rör på sig men han hade nästan somna i stället så tur det.

blev en runda vid hornsbetgs strand via Ica maxi & blev lite hopplöst i kassan visade sig att jag inte hade dom pengar jag skulle betala med så blev fundersam över detta & vad som kan ha hänt så klart .

lägenheten var släckt när vi kom förbi trodde mammsen hade gått ut men sen kom jag på att det var earth hour så därför det var släckt & så fort man tände fick jag genast höra ordet släck det är earth hour då ska det vara släckt.

lillen har sovit hela dagen i dag nästan i stort sätt & sov ända till 08:30 på kvällen så väckte pappsen honom & matade bytte blöja på honom så klart medan jag var ut med rosken & kyligt var det också måste jag säga att det var😨 när jag var tillbaka satt pappsen & matade min lilla gulle plutt .

glömde berätta att jag åkte på böter på tunnelbanan igår för att jag inte hade mitt resebevis eftersom jag använder mig reducerat ( pensionärs kort) så blev böteslapp på det hela & en kompis lyssna på angående detta i telen råka ringa till kompis men tyckte smått hade roligt åt detta😳

 

Av anonym anonym - 27 mars 2015 23:45

hejsan!

dåligt väder så man inte egentligen hade lust att gå ut i stort regnade också så hade man ett lindrigt EP anfall också tror t o m att det var första gången som jag hade ett lindrig med 6 dagar mellan rum denna gång.

var lite grinig i morse när jag märkte att min kära syster hade druckit upp min mjölk var inte direkt glad med tanke på att jag bara köper 1 paket i stort sätt så blev putt & fick ta det sista av grädden i stället & ända gång jag har grädde i kaffet är när jag på Finlands färjan med finskt härligt kaffe som jag får om 3 dagar också nami nami.

papps tog ut min lilleman på promenad med jag var upp till fridhemsplan & köpte minf till lillen den hade tagit slut nämligen.

men hade inte procylac & just den variant som jag letade efter tyvärr & hänvisa mig till scheele gatan i Stan.

så var gick det inne i stan det apotek som dom hänvisa mig hade inte detta eller & rekommendera Hemköp & samma sak där inte nog med detta så fick jag böter på tunnelbanan för jag hade glömt mitt intyg hemma använder tillfället reducerat & samtidigt runt upp en kontakt till mig kändes ganska pinsamt men inte på samma sätt som tidigare tack & lov.

blev lite tjafs om detta plus om denna proylac utan komjölk så blev att ta kontakt med BVC tanten som ställde upp med 1 burk tack & lov så skulle möta henne i backen.

annars vart hemma resten av kvällen saknar min älskling så klart som går i igenom & tung period just nu men stöttar honom så klart som han också vet.

men om fortfarande kallas gumman & för puss så måste det ju betyda att han är fortfarande intresserad av mig även om jag har en underbar 2 månaders bebis & känns bra också för mig för den delen något som jag aldrig trodde han skulle vara men lovade honom också att sätta in koppar spiral så man ej får en till oplanerad bebis men så klart är jag grymt stolt angående sötnos som han är min 2 månaders bebis inget att neka till fast in planerat med denna våldtäktsman.

 

men har en underbar lugn liten 2 månaders bebis nu & att jag har blivit/blivit mera mognare sen han kom till världen den lilla älskling,( man ska ändå tänka positivt)

som min pojkvän Bjarne sa till alltid till mig vid många tillfällen.

Av anonym anonym - 26 mars 2015 22:10



hallon denna kväll!

vakna med smått grinigt humör men det har med pappsen & göra som retade upp mig grymt bra på morgonen.

komma in till mig för att byta bajs blöjan & lämnar den på golvet i stället för att ha blöj påsen & lägga allt i denna i stället & lägga i rosken.(som man säger på Finland svenska)

så gick pappsen när jag börja pumpa för att få ut lite mjölk från brösten vill ju åtminstone kunna ge det även om det är från flaska.

Men vill vara familjens bästa mamma har jag bestämt för så våldtäktsmannens morsa håller käften & stoppa sitt löjliga/ onödig kränkande svar den själv goda morrar

men bestämde mig efter det mammagrupps möte att gå till gymmet lite egen tid som samtidigt är viktig för mig så klart var inte så nervös som jag trodde jag skulle vara.

det här gjorde man på mammagruppen.

 

man presentera sig vad barnet hette hur många veckor/månader det var än så länge men började prata med en väldigt trevlig tjej så verka ha lite liknade intressen som jag på köpet.

det är ju kanon det  också klart också.

efter gruppen så gick jag till gymmet för att koppla av plus "egen stund också"  men var på gymmet 14:30 på ett ungefär & körde till 15:30 ungefär.

ska nu smått börja förbereda mig för resan till Finland under påsken & sommar villan blir skönt komma bort från stor stan ett tag också klart sen i slutet av april åka till Teneriffa  via Malaga 2 dagar.

men känns grymt bra & sist jag var utomlands var 3 årsen som egentligen hade vart till Malta  & min Bjarne som dog i byggolyckan 19 november 2012 saknar honom mycket.

 

 

Av anonym anonym - 25 mars 2015 23:57

 

här är bilder 2 på lilelemans nya pyjamas till sommar villan/Teneriffa resan som är om 4 veckor & hans första utomlands resa😀

Av anonym anonym - 25 mars 2015 23:49

   

hans nya bilder på bodys & under eftersom jag är kräsen på kläder till & väljer det jag gillar & tycker är fint också❤️

vill vara den bästa mamman här i huset & inom familjen hitta på saker göra kryssningar med mumindisko som exempel.


Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards