Alla inlägg under augusti 2023

Av anonym anonym - 31 augusti 2023 23:05

Jag var ganska pigg men minis väldigt seg ville inte komma upp ur sängen .
Men vi hann äta frukosten i allafall och göra oss i ordning också.
Men vi hann i tid trots att jag var orolig för att vagnen skulle komma med i bilden.
Hem drack ena koppen kaffet också och sen satte jag i gång med alla tvätt påsar igen som jag har haft och göra med.
Så började vid 09:30 - 14:55 i dag mwd klädpåsarma.

1. Som ska sparas / användas
2. Ska säljas
3. Ta till stadsmission
4. Sommarvillan

Så är mitt projekt sen när typ 3 kassar var kvar så då har 3 plastsäckar i hop Knutna och vad händer tar upp dessa och hittar 5 st levandes totalt och på kvällen hade mamma också hitta pälsängrar också .
I dag kasta ner minis kläder i tvättmaskinen och sen mina badkläder också så att det håller ganska rent bland mitt blev 2 säckar med kläder i allafall.

Scharöotten öö/ persilja

Vitlök

Pasta med svampsås.

Av anonym anonym - 30 augusti 2023 22:53

Kramades en stund med minis i morse och kom min stora också in satt och prata en stund också.
Tills att vi gick upp också.
I dag fick minis titta på Nicke nyfiken en stund också.
Men sa till honom Max en halv timme för att sen ska vi gå till förskolan.
Regning när vi gick men behagligt väder i allafall om man säger så.
Och dagens planer för mig det är att sticka in till värtan och betala sjö frukosten också så att det var klart.
Var ganska kvavt också tyckte jag också och var svettig i ansiktet.
Snabb sväng på Kjell o company efter detta i. På apoteket också tog ut en salva som min stora kommer att behöva ett tag kom massa polis bilar i full hastighet också som åkte mot st Eriksplan och sen ett annat gäng mot söder.
Var hemma en stund också sen hämta minis och en snabb sväng till butiken och handla mat och frukost bröd också.
Och lagade en super god middag också visade det sig.

Nya hör lurarna som jag köpte i dag.

Av anonym anonym - 29 augusti 2023 23:12

Jag var grymt trött i morse hörde inte igen vad dom viska / sa god morgon.
Pratade lite med Silja angående sjö frukosten som jag allt la till .
Och sen efter plockade jag upp lite kläder o la på sängen för att lägga in i skåpet också.
Men lägger att på sängen så att man vet vad som är vad.
Efter ha lämna Lilleman på förskolan och efter detta vad man skulle ha till middag och velade mellan 2 saker men bestämde mig för att laga svamp paj hittade ett nytt recept på nätet.
Åt lunchen när jag kom hem och planerade det som skulle köpas också .
Blev ett extra var till burken efter att ha hämta minusen .
Men hann nästa. Laga klart maten och sen efter detta så hann jag nästan bli klar tills att han kom hem.
Men angående mat lagningen så då när han kom fick jag inte en positiv kommentar på att det doftade gott eller vilken kul överaskning eller liknande och efter maten tyckte jag skulle ta bort allt än att fråga om jag behöver hjälp eller frågan ska jag ta det.
Jag som verkligen skulle göra en riktigt överaskning så verkligen besviken.
Skulle aldrig beter mig så här helt ärlig sånt accepterar inte jag.
Tur var det inte så mycket i allafall eller om man säger så men besviken det var jag.
Kände mg sårad helt ärlig o det var otacksamt med tanke hur mycket tjat det har varit om paj så väldigt otacksamt.

Detta är denna som jag har köpt i både schampo & balsam

Denna använder jag mig av och vill prova något annat av denna produkt.

Min kantarell paj som var för gubbens skull som var otacksam för och gjorde mig besviken .

Av anonym anonym - 28 augusti 2023 22:44

Jag var grymt trött i morse kände jag och nån av dom här personerna som var mellan 0:4:00 ? 07:09 fick ingen respons av mig närmare tvärtom vaknade inte alls närmare tvärtom min stora son väckte mig vid halv åtta.
Minis ville att min mamma skulle lämna honom tjata och tjata om detta .
Det var skit väder också till och med om man säger så.
Men jag gick igenom 1/2 halv kasse med kläder tänker inte stressa pga av detta .
Så höll på med detta ungefär en timme sortera först och sen vika ihop allt så klart.
Sen tog jag beslutet att gå ner till lokalen kolla upp chassit på vangen för att se att det inte har gått sönder och sen att detta chassi är så nytt för mig så var dit och provade 1-2 gånger med tanke på att jag skulle annars ordna ett nytt.
Senare hörde barnes gudmor av sig som undra om man kunde ta upp den sitt vagn som hon hade och gav oss och sen aldrig använd eller.
Passade på att berätta lite om min svåger också om att åka till Helsingfors /Tallinn och ta in på hotell 2 dagar så kan jag lika bra åka till sommarvillan.
Sen in och hämta hem minins fick för frågan om jag kunde hämta cykel som stog i källaren så gick jag ner igen efter maten hämta cykeln och testa chassit ännu en gång och då förstod jag hur allt fungerar för är det där korgen /hjulen sitter och sen efter detta så då lyckades jag dra upp/ner styret så löste det sig och ska säga till henne i morgon att jag inte behöver det andra chassit.
Köpte ett linne i dag också till och med.

Av anonym anonym - 27 augusti 2023 23:13

Fins väder men jag somnade om och vakande halv tio i stället.
Jag hade tänkt mig zumba i dag men så blev det somna bara om.
Så mamman tog barnen till parken och för att dom skulle leka av sig en stund innan kom till parken plus hämta medicin er också så klart.
Var en snabb sväng upp till Fridhemsplan och som start inn & Finn fy fann så lågt att stänga den och mycket annat pga av hotell.
Sen apoteket och sen till parken. Också
Sen annars bara varit parken också .

Fika vi Mälaren vid norrmälar strand .

Av anonym anonym - 26 augusti 2023 23:00

Jag och minis vi sov väldigt sent i dag och båda var lika trötta också.
Det blev en lugn dag i dag och större sonen skulle spela backgammon med mig och blev bara last över detta också hur allt fungerade .
Gubbens mage kass så han gjorde inte så mycket eller enda det blev var att gå till maxi och inte så mycket mer leka med barnen lägga ut reklam på lite ställen också och så där.

Ett spel som jag fattade noll av över hur det fungerar också till och med.

Av anonym anonym - 25 augusti 2023 22:45

Det blev väldig kaos bland annat som jag glömde helt och hållet.
Vi satt kvar en liten stund på statlight jag bestämde mig att ta mig till hytten så Lilleman. Fick sova ett par timmar i allafall om man säger så då.
Så var det en finsk tjej som tog tag i vagnen och höll den ordentligt för att hon ville antagligen tjafsa med mig .
Tack och lov så tog sonens gudmor en väktare och berätta men inget kaos i allafall tack och lov hände men visst lite smått orolig blev man.

Men resan hem så blev det regn och inte lite eller så klart var detta.
Men kom hem tog det lugnt kände mig seg också skit väder också var det så klart också men ingen åska ta och lov.
Och det blev en pizza i dag också pga sen klocktid.

Den sista bilden var detta också så klart .

Av anonym anonym - 24 augusti 2023 22:30

Vakande nu vid halv elva tiden finsk tid och miniis dök upp med att man såg händerna och lilla huvudet med ett litet hej.
Jag & minis missade sjö frukosten dessutom och kände själv att jag inte orkade eller att kliva upp för tidigt eller.
Vädret var fin när vi klev av och då blev det lunch och gudmor hade visst bestämt ett möte med en bekant. Som jag inte ens kom u håg.
Sen vid efter lunchen så blev det att min gudmor till barnen vi var men tyvärr blev det inte inte som tänkt tyvärr.
var skit väder när vi hade kommit till salu hallen och kolsvarta  moln också till och med.

men en trevlig stund i Helsingfors blev det i allafall helt ärligt .

Det var det finska bidraget o iu

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards