Alla inlägg under maj 2023

Av anonym anonym - 31 maj 2023 22:50

I morse kom han som städar hos en gång i månaden en trevlig prick.
Minis ville till förskolan tidigare så tänkte okey eftersom vi endå hade städaren här så han inte blev störd.
Sen hem och plötsligt hörde jag massa skrammel också och någon vit skylift utan för fönstret när jag kom in snygga till minis säng så det såg snyggt ut så klart.
Irriterade mig på det här med tandläkaren oclså som bara avboka hela saken .
Hade tänkt mig att tvätta fönster eller ena fönstret i dag närmare men det här pågick runt 2 timmar som sagt.
Passade på att kolla på sommar suffletter till minis Bugaboo bee vagn.
Eftersom sambon är så anti mot detta men vill inte att minis ska uppleva samma sak igen med att va kokhet nästan röd i ansiktet pga att det inte finns ventilation plus ett parasoll med rätt adapter också.
Och matchande färger också så klart ska det allt vara så bara väntar nu på att allt ska kolla in på lager.
Fråga om pengar fanns till en sufflett och ett parasoll visade bilden på vagnen berätta att jag behövde en sommar sufflett o parasoll så Mimis inte blev för varm.
Och vad har sambon egentligen med detta att göra vad jag uppgarderar vagnen med egentligen endå jag som har hand om barn avdelning så att Mimis har kläder/skor/mat och verkligen inget trasigt kläder med små hål hålls här hemma och inte på förskolan så han ska absolut inte yttra sig något.
Och nu har jag bestämt mig för att åka till Finland tidigare för att bara få vara i fred och egentid med båda barnen ett par dagar.
Mår inte så jätte bra inombords just nu precis helt ärligt med tanke på hur situationen är och hur jag känner i bland att man inte kan säga något själv.
Oct i dag kom mammsen och min stora hem från villan som dom har vart ett par dagar.

Av anonym anonym - 30 maj 2023 22:59

Jag fick problem med tandköttet i går kväll och hade svårt att sluta pilla på det också så fick ont hela natten och hade svårt att tugga på morgonen också .
Minis vaknande och hade väldigt bråttom till förskolan fick sätta honom på golvet så skulle pyjamas tröjan av men byxorna fick vänta.
Men sen gick det snabbt när vi till förskolan .
Underbart väder förberedde mig in för morgon dagen eller började närmare angående dra ut tanden och att äntligen få detta i gång .
Var och handla fick ett blodsocker fall i butiken också men klarade mig hem och käkade lite och för att få upp blodsockerr så då gick det i allafall tur var.
Och piggnade till också som sagt och tur var innan jag hämtade hem minis också så klart.
På kvällen ringer dom från tandläkaren och säger att det här intyget har inte kommit in ännu som man tycker att det borde och att få komma i gång med den här processen nån gång också så klart..
Så hoppas verkligen nu att det kommer snart.

Av anonym anonym - 29 maj 2023 22:59

Ska i dag försöka skriva ett lagom meddelande. Jag satte in annonsen på vagnen jag köpte från Lidingö fick snabbt svar på denna men valde första personen för det var ett seriöst svar tyckte jag och dom svar jag skrev fick jag tillbaks lika snabbt bestämde klock tid när hen skulle vara här medan dom andra fråga om den fanns kvar/ köper gärna och sen inget mera svar än detta var det medan här tvärtom så och kändes seriös till 100 procent också.
Minis hade bråttom till förskolan som tur var det en bekant till mig som precis hamn i trappa ut i fall om det skulle hända ut i fall han skulle snubbla.
Sen hem drack kaffe och efter detta så tvätta och handla sen var det hämta minis .
Prata med mammsen angående överraskning till min stora jag mår dåligt över hur sambom behandlar mig och stora sonen plus mig och kommer passa på nu att ta chansen att överraska sonen i åbo.
Var.och handla hem vad minis och sen tvätta minis sista kläder och mitt så min/ minis tvättkorg är tom tills vidare och kan ta med extra kläder som ska till förskolan som han har där och köpa hem 2 par till leggings på maxi till honom i hemma bruk för just leggings har han knappt nu mera.
Förutom dessa som han som extra kläder..

Denna fick jag såld på första annonsen för 700 kronor plus av en seriös person och ingen velig.

Av anonym anonym - 28 maj 2023 23:08

Minis hade otur i natt med att kräkas och jag dagen innan.
Så blev att duscha honom och sen också att byta natt kläder och lakan behövdes tvättas också så klart.
Dagens planer var spårvagnens dag i dag som vilket gjorde att vi åkte dit ut .
Men hade räknat med Norrmalmstorg och tåg paraden i Kochi för sig så kollade vilka bussar gick mm.
Men det blev endå trevlig med trä båts mässan och lite av dom här vagnarna som man kunde titta på en av dom såg man u går på hem.
Men det blev en trevlig dag i allafall.

Dessa var blå var dom första som spårvagn 1877 till djurgården .

Av anonym anonym - 27 maj 2023 23:35

Resultat som jag är grymt nöjd över också

Av anonym anonym - 27 maj 2023 23:30

Jag & minis vakna samtidigt överraskade mig väldigt mycket också.
Vi bestämde oss för att åka ut till Gärdet i dag efter att gubben hade fått lite reda på sen i går att det var något med militären att göra och detta minns jag i från 2017 när jag var ut med stor trollet när det var något likande angående militären.
Så vi åt frukosten jag tog det lugnt med tanke på hur jag mådde i går och vad det kunde ha varit också .
Så klädde på oss och gjorde oss ordning också och stack.ut till Gärdet .
Det visade sig vara nått som hette militären 500 år.
Så där stanna vi hela dagen i dag också i stort sätt.
Fascinerande fordonen men samtidigt läskigt med tanke på vilka situationer vi har i dag.
Flyg uppvisning med helikoptrar där dom satt och sköt etc etc.
Tog oss sen en bå tur som man fick göra .
Så lyckad dag.

Av anonym anonym - 26 maj 2023 23:07

Dagen eller morgon natten började med att jag blev dålig i magen och inte lite eller kändes som att man gjorde nr 1 samtidigt fast det var nr 2 och sen från ingenstans när jag hade satt i rosten 2 mackor satt i gång vatten kokaren också satte mig på soffan umgicks med minis fick jag kräk reflexer i stället och fick springa i väg till toaletten för att kräkas vet inte vad som hade hänt när det blev så där .
Jag tvekade om jag skulle åka i väg och köpa den här Bugaboo bee 5.
Men vilade en stund och tog det lugnt men sen så bestämde jag mig att jag och minis skulle i väg.
Hade världens panik med att jag inte hitttade nycklarna så det blev att göra fulingen med att lämna dörren olåst.
Som egentligen inte kändes bra alls som sagt.
Så blev det till sickla kaj och det var inte så lång buss resa som jag trodde.
Åkte förbi hammarbys betong station där sambon var härom dagen .
Men vilket mysigt område detta var som dom som sålde vagen bodde och lätt att hitta.
Men hem resan blev svårare angående 2 saker som skulle och försökte vara snabb som möjligt och sen också hem så klart med tanke på lägenheten var olåst och sen att jag mådde så bra eller.
Så stort sätt smet hygglig ha gggfghhh ju j to upp p

Av anonym anonym - 25 maj 2023 22:33

Jag vaknade halv sju i dag minis väckte mig med detta också.
Strålande väder i dag jag har sovit bra minis också.
Kåndes lite jobbigt att inte ha mitt stor troll hemma .
Åt frukost med lilltrollet och det första han allt lyckades mee det var att ta ett vatten glas och hälla upp och ner på bordet och jag bestämde mig att hålla mig lugn.
Men allt gick bra och lämna på förskolan också men tog på minis halv långa byxor också för att jag allt var osäker också .
Sen traska i väg till förskolan sen hem och ta det lungt en bestämde mig att anmäla den här annonsen angående bugaboo bee vagnen eftersom jag hade vart intresserad av men eftersom jag aldrig fick svar och ledsna till slut på detta också .
Och sen i dag så bestämde jag att beställa hem det här paketet som min bekant rekomderade och jobba på detta tills vårat ordinarie kan börja igen så.
Men det är bara kul att prova något nytt också som sagt.
Att fortsätta med vikt nedgången med en ny klackspark i arslet som jat behöver nu .

En grekisk sallad i dag till middag

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards