Alla inlägg under oktober 2021

Av anonym anonym - 31 oktober 2021 23:52

var in till stan i dag hoppade av vid hötorget var mycket folk på bussen som också skulle dit gissade jag på.
så strosade omkring där en stund innan vi skulle till kyrkogården och tända ljus till pappa min farmor/ farfar.
sen snabbt in på claes ohlsson och kollade på julgrans kulor och hittade jätte fina men kommer nog behöva typ 2 askar till känns det som och nån färgglad variant ska det vara.
sen hem sen åkte vi till danderydssjukhus också tände ljus till pappa farmor farfar.
sen hem och bara tagit lugnt.

Av anonym anonym - 30 oktober 2021 23:30

hade en mardröm i natt och hörde plötsligt killens svärande och det andra som jag inte riktigt skriva här för det är mer privat som sagt.
men inom det här privata kategorin börjar bli orolig.
det här med hans humör och temprament och sen också sitt beetende som han inte riktigt kan behärska eller att det går ut över mig och minisen som jag inte kan acceptera plus sen också försöka få mig att tro att min större son inte är normal försöker mer kränka mig om att han behöver det och det.
i morse när jag pratade med killen om detta så började han försöka diskutera hur grinig jag var men det var pga mardrömmen jag fick.
så efter det fick jag skit som gjorde jag piggnade till men var sårad så jag kände tårarna börja rinna och bestämde att gå upp i stället.
och kände att jag behövde tänka och skrev till mamman angående hans humör/temprament med tanke på att jag inte känner honom 100 % ännu eller.
får se om hon ger nått svar för att jag hat börja ledsna på detta
1. anklaga den som han inte är pappa till
2. ge mig skit som jag inte gjort eller skyldig till
3. skälla på minis för han vaknar varannan timme plus glad av sig också så han ligger och pratar så får man höra tyst ta och sov nu etc etc det andra vill jag inte in på.
kan inte lita på honom plus att jag har ett lra halvt öppet könner att jag måste.
men annars vart ute tog promenad till maxi handla saket.

Av anonym anonym - 29 oktober 2021 23:45

dagen var helt okey gick upp till fridhemsplan eftersom jag ville kolla på julkulor till grannens krans också som jag lovade att fixa på sommaren till dom.
kände att grund färgen för vara grön i allafall så får man se vad dom 2,andra blir som kombo färg.
och glittret runt julkulorna blir guld .
underbart väder har det varit i dag också trots att dom lovade regn.
sen hämtade vi lilltrollet på skolan också som han verkligen trivs tycker är kul ny vänner .
och så kom hans fröken till mig och så stog vi och pratade om hur det går och trivesln vänner finska språket och hur vi talar här hemma också.
sen var det en tjej som behövde böcker som jag och killen pratade med utan för biblioteket och sen kom senare på kvällen med hela familjen.

Av anonym anonym - 29 oktober 2021 00:55

sov gott dagen börja bra också men sen började det helt och hållet och känner mer och mer att jag börja snart ledsna att man måste börja prata med sin vännina hur tankarna bara snurrar via sms.
åt frukost och diskutera med mamma om att hämta ett paket i liljeholmen som vi gjorde också i detta tråkiga regnväder som vi har haft halva förmiddagen i dag.
när vi for så då fick killen spratt och jag har börja tröttna på dessa ord som fitta och kuk etc etc skulle inte ens kalla det moget för att va små barns pappa.
så hela vägen till liljehilmen höll han på att opponera sig.
sen i gallerian lugnade han sig ett tag tur och efter våra ärende där och tittande efter mindre julgrans kulor så märkte han att tiden rusade i väg och att vi skulle till polis huset och ordna minisens pass.
fråga om jag hade tagit med pappert som var då i fyllt och som jag ej hade så då blev han arg för det i stället och la skulden på mig där och började svära igen när vi åkte från liljeholmen och typ skällde ut mig som att det var mitt fel detta att det var glömmt med jag kunde ju inte veta var städaren hade lagt det.
och så var det mitt fel att det inte fanns parkering i närheten av polisen han måste ha en jätte bil inte konstigt att han inte får bra parkering pga en bil som kräver 2 parkerings platser än för en vanlig person bil.
och sen när vi kom hem så ger han min större son skit bara att jag bad mamma ta hand om minis medan vi åt och min större son ville att mammsen skulle hämta honom så blev det världens hallå i stället och bara för att min äldre gör så anklagar killen mig som att det är mitt fel att.
när det är han som innerst inne måste börja måste börja sammarbeta lära känna honom och hur han funkar och beter sig i stället för att anklaga hela tiden för det kommer bara göra att det är killen som kommer förstöra det hela.
han förstår inte att vi är den sorts familj som åker utomlands en månad under julen och ny år och kommer hem i slutet av januari också.
jag trivs inte att va hemma under vintern vi behöver sol och värme vi trivs ej i vinter mörkret.
så har dagen vart i dag sen så började jag förbereda grannens julkrans som jag har lovat ska fixa hem grankulorna i 3 olika färger.

kanske denna för se

Av anonym anonym - 28 oktober 2021 18:04

killen som säger han ska ner i vikt. pomm frites med feta såser till

indisk mat med bara nyttiga saker i och hälsosammare ut.

Av anonym anonym - 28 oktober 2021 11:36

nu är det verkligen höst som sagt måste jag säga att det är.
men endå varmt för denna års tid måste jag säga.

Av anonym anonym - 28 oktober 2021 00:54

vaknade av att minisens pratande men vaknade halv elva i dag ungefär.
killen höll på att dona med bokhyllorna i vardags rummet så att denna jätte soffa kan komma nån gång hit också.
dock blev jag upprörd när jag fick höra ordet måla grått på vägen för jag är den person sim väljer ljusa färger på väggar möbler .
och på kläder får byxorna va svarta med underkläder träningstoppar vanliga muniksat mm var i mer piggare färger.
men tapeter /måla vägar är vitt som gäller .
och sen bad jag honom hjälpa mig med att lägga undan växt huset lägga i dom sista delarna och så tejpa han igen dom förpackningarna utan att fråga mig om detta var okey eller om jag ville ha det så så blev på riktigt smått irriterad på detta som att det inte räcker med att jsg måste städa undan för allt ska va på sin plats och att jag ska kunna få någon struktur som jag behöver där allt står rätt till i skåp klädskåp i köket och andra ställen.
jag kände mig ner tryckt angående bara att tejpa igen min kartong fick nästan panik av det eftersom jag absolut inte gillar att man rör sakerna utan att fråga mig och allt varit sån.
lilleman har i dag nästan vändt sig av sig själv i dag också så ska skriva upp det också.
älskar verkligen den här lilla killen inget jag ångrar över huvudtaget alls.
badade hinom i dag han hade lyckats både kissa & bajsa på sig så bestämde mig snabbt för att bada honom olja honom i badet topp till tå och byta kläder på honom så att han fick på sig sin nya body men precis innan jag skulle blöjan på honom så kissade han fick slänga handuken och det man användt i tvätten och satte i gång maskinen också.
och sen vid middags tiden så kollade jag på kryssningar igen och till julmarknaden i helsingfors bara strosa omkring mysa inte köpa något speciellt.
ta nån fika nånstans och bara myskryssning och boka den 28 november vilket innebär att jag har kvar pengar efter resan och plus sen får pengar efter ett par dagar .
denna resa tänker jag inte låta det går som sist verkligen inte.
och dom här pengarna innan resan hållas i utom ordentligt också så det inte blir samma misstag igen som på förra resan.
men ska boka så snabbt det går som sagt.
annars restwn av kvällen varit lugn av sig också fått krama min andra son lite och pussa på honom lite också.
och fråga hur han har haft i skolan i dag mm.
och kollar lite på en iphone 12 igen.
om jag ska ha så ska det allt få bli i vitt för det är snyggt och har det på min nu varande iphone också.
och kommer allt få bli fortsättning av dessa lurar också och kommer för bli.
på eftermiddagen så bokade vi en tid för pass till våran lilla skrutte så att han kan komma med till tenneriffa också så klart.
så blev tid i mirgon 14:10 så får se hur det då sen går.

Av anonym anonym - 27 oktober 2021 00:45

sov bra men dock lite ont i halsen och då länge man ligger ner är det lungt när det gäller nosen rinner inte lika mycket etc rtc.
sen hade vi våran städare j här i dag som donade och fixade och höll på en jätte trevlig och söt kille från peru.
så vi väntade på att allt skulle bli klart killen höll på med böckerna och hyllan som ska bort.
och vet inte helt ärligt vad jag tycker & och tänker eller om detta.
vissa av hans möbler är fina med det är färgen som jag inte riktigt digga är ju typ nästan helt svarta möbler.
tycker om små detaljer i svart/guld
men i möbler väljer jag hellre mer trä i ljusare varianter grå begie aktigt.
så jag känner mig väldigt nja bu och bä åt dom .
och jätte tv som jag inte vill ha för att jag tycker den är förstor och vill inte ha kolosala tv.n eller tar bara plats gillar mindre varianter dock inte 55 tums skärm.
och min tv skulle visst in i sov rummet och jag absolut inte vill ha något jag har fått nog av hade typ tv.n på dygnet runt och anfallen blev bara värre stället och tv som prynad vill jag inte eller ha vill ha det bra ett tv fritt sov rum både för min ep skull och sen minis också ska bli påverkad på nått sätt .
och det här med tv sov rummet vill ha inte riktigt inse eller acceptera att jag inte kommer vilja ha det eller.
men det här med möblerns tycker jag är jobbigt angående svarta möbler är det också.
var sen och handla vad som behövdes hem och självklart kom ordet glass upp så sa jag bättre med strut jag hat ingen lust att bli tjock och jag vill åt minstonde ner i vikt ser ju hälsan som nummer ett för min del och vart i många år också.
annars en bra dag har det varit.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards