Alla inlägg under december 2018

Av anonym anonym - 31 december 2018 22:30

ny åra afton i dag och årets sista dag så man kan ju undra vad detta år tog vägen också .

sista dagen för kompisen som åker hem i morgon  också Här i från men blir också skönt att nu bara få änga sig åt mitt lilla troll .

i dag tog det sin tid mammsen ville äta så det fick kompisen ta och respektera i dag också som han också gjorde .

i dag hade vi mitt lilla ❤️ Från 11:00 - 18:00 ( ungefär) så att mammsen fick ha en time out och egen tid efter att ha mitt lilla ❤️ Nu i 3 dagar själv i rad eftersom man har varit och gjort saker också så klart.

men under dagen i dag har det varit lungt lite varmare än igår också men blev ganska snabbt kyligt på kvällen också så klart.

var och käkade lunch innan  och för att vara helt på den lunga sidan så då var vi och handlade lite rispapper och pennor/kritor så att lilla ❤️ Skulle ha något och göra medan man väntade på maten också .

men det gick bra i allafall så klagar gör jag inte i allafall.

detta var som hände på dagen i dag i allafall  och sen på kvällen skulle det vara fyrverkerier och musik också som visst visade sig vara levande musik .

så var där efter snabb sväng hem för att byta kläder till varmare också .

oxg sen när det började närma sig så då gick vi ner igen till stan.

köpte en varsin färg glad hatt som dom flesta hade också jag en blå och kompisen en i guld .

hängde med i dans svängarna också klart.

Tills att det var dags att ge sig till hamnen och se på fyrverierna som var grymt fint och vackert.

det ända som var det frustrerande var ju att min kompis försökte börja hålla mig o krama mig eftersom vi känner för varandra så olika sätt .

han blev kär i mig för tidigt i mina ögon och så hann jagcintecgöra nånting eller precis åt detta eller i början förutom att säga i från till slut .

men man får se vad som händer i fram tiden om det blir något eller inte. 

Men i morgon så åker han hem i allafall  och blir skönt att bara få ägna  tid åt mitt lilla ❤️ Nu.

 

Av anonym anonym - 30 december 2018 21:15

mammsen och ❤️ Skulle till loro Parque i dag och kolla runt .

jag och kompisen hade ju boka båt biljetter till gran canaria igår men det blev att  vi bestämde oss för nästa färja dit eftersom vi hade hyrbilen också.

så till slut kom vi i väg tog en stund men men det funka i allafall och snabb bil väg till huvudstaden santa Cruz också .

snurrade runt ett tag tills man hittade parkeringsplats också så klart .

och sen till hamnen för att boka båtbiljetter till gran canaria också .

men då gick inte för äns nästa färja föräns runt 14:00 så blev lite putt med tanke på att man ville vara hemma i god tid också så klart.

men passade på att äta mellanmål och sen så småningom öppnade dom luckan för att boka båtbiljetter .

och hon i luckan var ganska otydlig så vi kom med på sista färjan på hemvägen som gick 20:00 alltså då skulle man vara på gran canaria i 4-5 timmar då.

men  vi kom i väg i allafall med snabb båten över och till en liten Stad aldrig hörtalas om överhuvudtaget alls.

och fick man feeling av Italien Grekland  fugenhirola (Spanien)  franska rivieran en sån kombo Var det då.jätte vacker liten stad med vita och blåa hus .

vi hade räkna med LAS Palmas men var hit som i hamnade i stället.

käkade middag där också gjorde vi och bestämde oss för att ta färjan över som då skulle gå vid 19:00 men för att ta reda på lite mera så tog vi o gick in till infon också fråga men fanns bara till 20:00 alla tittade på biljetten och visade klocktiden så jag blev väldigt arg med tanke på att jag ville ändå snabbt hem.

till mitt lilla ❤️ Också så klart.

men kom tillbaka till slut i allafall  som tur var också  så klart.

 

 

 

Av anonym anonym - 29 december 2018 21:15

                  väldigt vacker  miljö och en helt annan i från Teneriffa . Och kunde inte bara låta bli att ta en bild på Teneriffa i från la gomera eller häftig hur öar som dessa kan ligga så nära varandra en halv timme med båt.

Av anonym anonym - 29 december 2018 21:00

var i dag grymt trött efter gårdagens utflykt till Teide  helt ärligt .

eftersom man i dag skulle ännu tidigare upp också  nu idag.

jag försov mig så kompisen knackade på dörren och sa att bussen väntade på oss som gjorde att jag fick nästan panik i stort sätt  också .

bara kastade på mig kläderna ända jag inte hann med var att borsta tänderna .

men kom i väg till slut i allafall och vilken buss resa måste jag säga att det var.

buss resan till los cristianos tog ungefär en timme gissar jag så att jag till och med domnadexpå bussen så det var lite oväntat för min del som sagt .

hade två olika guider en som fiskade upp oss som skulle med och som berättade hur lång tid allt skulle ta och var vi skulle få se på ön mm.

och 1 paus för att sträcka på benen när vi var på gång till los cristianos också och på båten skulle man bara hinna med en kaffe in och kaffe ut som med wc besök om det behövdes .

och jag måste ha somna till bra eftersom jag vaknade av att det var nån röst som sa på engelsla lite stressigt  så antar att han hade haft en tur innan också.

men var ett ganska segt angående buss åkande också så klart måste jag säga att det var.

miljön här på la gomera var kargt men grönska  samtidig också höga berg också har dom  vackert landskap också måste jag säga att jag tyckte att det var.

stannade till på 2 ställen för att fotografera  och sen den andra var nån typ av rastplats också.

och sen så vid lunchen trodde jag var ett skämt också  när dom sa 3 rätters en grönsaks soppa som smakade som barn mat kryddlöst också var det och någon udda smak Nån konstig köttgryta med torrt ris o vanilj glass som efterrätt en liten förpackning som tur var.

sen ner till SAN sebastian som staden hette där  fick lite visning i någon kyrka där jätte vacker i minaögon. Och sen tillbaka till hamnen och båten var samma som vi åkte över med.

 

Av anonym anonym - 28 december 2018 22:56

I dag blev det utflykt upp till Teide med kompisen som var väldigt ivrig på detta och jag lugn och avslappnad.
Det tog ungefär en halv timme innan våran buss kom så att man näStan blev nervös till och med.
Men till slut kom den i allafall , och sen kom det en familj med 1 barn på 3 år och gissar det äldsta barnet var runt 5-6 år.
Men när bussen hade starta så ungefär EB halv timme efter detta så då blev den åksjuk och man såg hur reseledaren inte riktigt gillade detta men verkade inte kräkas mer den här stackars 3 åringen .
Och resan upp till Teide tog ungefär 1 timme vi hade bråttom dessutom påstog hon den här reseledaren också .
Och väl framme så då fick vi vänta runt en halv med tanke på hur kallt det är där och den här gången var det ännu kallare också till och med.
Så jag tog mig ut en liten bit på vägen men inte hela var galet kallt för detta.
Så gick till kaffe automaten där och köpte en cappuccino värmde lite i allafall och sen ner igen med linbanan.
Och så kom våran buss efter detta .
Och så undra den här familjen som hade denna stackare till åksjuka barnet vad deras påsar och saker var så sa reseledaren att det hade dom slängt för att det stank illa och inte trevligt mot dom andra eller precis.
Men vet attan om jag vill nånsin göra nån sån här resa igen till Teide med en jätte buss som denna.
Men sen var det skönt att bara komma hem igen och bara ta det lugnt och skönt inte tänka på något mera eller.
Men sen utflykt 2 som är la gomera så får man se vad det är för en ö eftersom den är visst ett populärt resmål.
Men det berättar jag om i morgon.

Linbanan

Så på klädd fick man allt vara där på toppen på Teide .

Av anonym anonym - 27 december 2018 21:11

dagen i dag började inte bra alls måste jag säga att den inte gjorde.

mitt lilla ❤️ Vaknade runt 07:00 och mammsen behövde sova och jag var på väg att vakna var inte klar i knoppen ännu .

men kom upp till slut i allafall måste jag säga men mammsen var argt som ett bi av sig också.

medan mitt ❤️ Var hur vild som helst av sig också  så gjorde att mammsen gick ut och äta frukost Ute på en bänk i korridoren .

och sen kom kompisen på i gång också så fick verkligen hjälp av honom men innan han kom så sa jag att jag kunde ta honom till lekparken som han först ville men ändå inte sen.

så då vi och käkade lunch som var en sallad och som man blev lagom mätt av också.

sen en promenad för att leta efter saker till Teide i morgon som jag glömt att berätta om nu också.

att igår var vi in på en turist byrå och bokade en dags utflykt till Teide i morgon 😊 så det blir kul att se igen sist var ju runt 3 år sen med bekanta inom familjen.

och sen på lördag åker vi till la gomera under dagen också ingen kul tid att gå upp i men men blir ändå kul att åka ändå se nån av dom andra kanariska öarna.

har annars Köpt nya mobil skal också ett par stycken också .

och till morgon dagen vantar och hamsduk för det var det som fattades eller inte hade här .

och kompisen köpte en iPhone i dag också som han verkar vara väldigt nöjd också.

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards