Alla inlägg den 17 maj 2015

Av anonym anonym - 17 maj 2015 23:30

     

hejsan!

i dag är det lille mans namngivningsfest stog ju & bakade  hallon grottorna igårbfrån 14:30 med paus start igen 18:30- 21:30 så var man helt slut & sonens gudmor höll på med tåtorna.

jag vaknade runt 09:15 i dag  för att hinna gosa med sonen & sen göra mig i ordning innan alla gästerna kom så klart.

bestämde mig för att ha den orange klänningen på mig  men när jag såg hur stor jag blev ändrade jag mig till en grå tränings topp & en kort kjol angående håret min blonda hår förläning än den svarta som jag tänkt från början men det kommer andra tillfällen också man ska tänka positivt som jag annars alltid gör om det inte har hänt något hemskt & man vet varken ut eller in  eller som känns jobbigt så klart.

klockan 14:00 började gästerna dyka upp den första var min farbror som & sen hans barn sångerskan som var till teneriffa pappsens vänner som han brukar spela med också.

det var skoj att träffa alla igen sist man såg dom var ju på min farbrors kraft skiva förra när några av kusinerna fick veta om min gradivitet & vilken vecka man vi flesta av dom som sagt.

sonens gudmor kom sist men det var bara nått med 15-20 minuter ingen katastrof men tårtorna kom först grymt snygga & fina också var dom & hur goda som helst också så klart åt litet galet mycket så jag inte ville ha någon middag efteråt så mätt blev jag på dom hann knappt dricka något också så klart.

 

 Lilleman fick detta plus jag 1 paket också :-)

boken tittut

1 prasselboken

3. Elsa Beskow böcker 2 stycken

4. Ett trä tåg där var del var för när man fyllde år

5.  Sen 2 koftor

6. hand gjord mössa 

7. 2 serviser ( samma motiv så den andra blir till muxpux stuga i finland)

8. 2 ljus stackar som vR 1 till mig som var den högre & den mindre för min son

9. En hund som man kan dra ( har sjäLV en sån från min uppväxt)

10.massa blommor

11. En tavla med bild på min lille

12. En barbapapa ( den ljus blåa glömt vad den heter i serien

13. Gosedjur motiv hund med prickar 

 

med finska & svenska flaggan sen en bild inramad på honom med olika figurer 

Jätte fin present var det precis som allt annat han fick av dom andra personerna som var här .

 

sonens gudmor stannade sen kvar med sin familj hennes 2 underfara döttrar ville leka med mig räknade hur många nagellack man hade så skulle måla deras naglar sen skulle dom måla mina naglar fast men redan hade nagellack men men.

 

Sen var det konsert som dom skulle ha för mig & deras pappa & min papps också men dom är verkligen roliga & underbara.

sen har det bara varit en lugn kväll med att koppla av.

dom ändA som jag blev besviken på inte kom var min syster & systerson gör han sa att han skulle komma & hjälpa till.

men den som jag verkligen blev mest besviken på är min syster hon är ju moster dessutom också så det blev lite ledsen så .

( systersonen kan jag förstå om han har haft träning/ fotbolls match)

önskade att jag hade bjudit min sötnos också så klart men när han inte mår så bra just nu så kändes det fel att bjuda även om jag ville det.

 

det ända som jag började smått bli fundersam över är att sonens gudmors man gav 2 kind pussar när dom kom & sen när dom gick & sen rättade till mina bh band på ryggen också det blev jag fundersam över ska fråga min Skype kompis i morgon vad han tolkar det som.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards