Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Gravid Vecka 16. 2 katt ägare kom förbi och trodde det var deras katt

Av anonym anonym - 1 augusti 2014 22:29

God kväll!!

 

Dagen har varit helt okey hela dagen började med att mammsen väckte fattar inte har kommit i nån sorts

dvala,så att jag har börja vakna senare eller annars börja somna om.

Sen i går eller om det var i dag så skrev jag en fråga till ex kompisen mamma angående min gradivitet och om hon visste något om små blödningar,men sen på dagen i dag så frågade jag min syster och värken som var som mensvärk och sen att det stramade till då och då i går kväll så sa syrran att det är helt normalt och att hon också blödde när hon väntade systersonen.

Plus att jag sms.ade exets mamma också som stöttar mig detta som också tyckte det var skönt och  höra att det inte var något som man behövde vara orolig för.  

Så var katten tillbaka också så man började funderar om den nu har bosatts sig här eller inte, sen plötsligt så dök grannen upp också med 2 stycken mor och dotter var det antar jag för det var dom som hade sommar festen som frågade om vi hade sett nån katt och så visade hon upp bilden så lovade vi ringa om den kom hit,

så den gjorde.

Så vi fick sätta in den i skjulet för tillfället men var hopplös att få in dit eftersom den smet ut hela tiden men till slut så lyckades vi.

Så kom hon med kattbur och allt men jag och syrran och systerson visste redan att det var fel katt.

Som ägaren också sa som var lite besviken på det.

Men inget o göra åt precis.

Annars har man varit i stugan fixade mig under armar och ben som började se förjäkliga ut ,och sen skickade jag

en frågade till ett annat ex han som jag har börja intressera mig för igen precis som han för mig,

vill inte gå in på detaljer men som svar fick jag jaaaaa puss som fick mig och rodna lite också samtidigt,

men som gjorde mig på väldigt gott humör i allafall måste jag säga.

Han har mig alltid på gott humör såå är det och skönt att han också kan respektera också min gradivitet och min situation också det är jag jätte glad över också.  

 Är nog glad att jag har honom och kan prata med också med om allting för den delen också.

Han har verkligen funnits vid min sida i 2 år sen vi tog kontakt med varandra  2012 efter min sambo hade dött

så är erbjöd han sig att jag kunde få prata med honom och att han fanns där för mig.

Peppade mig n'är jag  gick ner mina 20 kg och var super stolt över mig också så han har verkligen funnits där det har han.

 

Men har inte hört så mycket av detta galna ex  kompis i alla fall som nu har hållit på och trackasera mig i 2 dagar och i går skickade en bild på sig till mig där han sitter och bölar och tror att det syntes.

Och hur mycket han ångrar sig mm.

men jag står kvar vid min åsikt har man gjort bort sig så har man gjort bort sig och har en person ledsna så har den.

Jag kommer inte inte ge mig hur han än håller på och gnäller om det ena och det andra.

 

Men men annars har jag fråga mammsen om man kunde ta och bada bastu i dag som gick bra också har ju inte varit nu så varmt i dag gissar på 24 grader.

sen hittade vi kattens sov ställe också man har inte sett så mycket av den i dag  antar att den blev skärmd över att vi fick sätta in i skjulet eftersom dom andra katt ägarna kom och trodde att det var deras och grannen var ju också helt 100 på att det var rätt katt som det inte var.

Efter middagen i dag så cyklade jag och systersonen till såna här väg tavlor och satte upp bilden på katten

så får man se vad som händer, så var bastun klar när vi var tillbaka.

Och fy fan vad det var skönt och bada kände verkligen att jag behövde detta också.

Systersonen tog det han pallade och jag tog mitt som blev riktigt stadigt ett också  för den delen

så man nästan blev illamående också.

Så då kände jag att jag var helt klar med bastun så systersonen och jag tog vårat fotbad som vi hade

med riktigt fotbads salt.

sen hämtade bikinin och schampoo/balsam och sen hoppade i sjön som var runt 24 grader varmt men behagligt efter bastun också.

Fuskade med att  tvätta håret i sjön också så det var bara simma under ytan en stunds så var allt schampoo borta som med balsamet men kändes riktigt skönt har ju knappt behövt tvätta håret under mig finlands vistelse här.

Och sen dom tankar man har haft att ta med hår schampoot så har det var folk på stranden och sen varit galet varmt att bada bastu vem orkar när det har varit 30-35 grader varje dag i 14 dagar och först i dag som det har svalnat.

och fick man se ett annat super gulligt djur som satt vid syrrans stuga och käkade lite musli och karelska piroger

och ost  en super söt igelkott.

Såg en till vid middagen i dag också.

Bad min älskade systerson att ta bild på den också när satt och käkade.

Lägger  ut den här nu, lägger upp den i morgon verkar något strul just nu,

 

men det här med bastun kändes riktigt bra i alla fall måste jag säga och var verkligen som jag också behövde för den delen också.

Får se om man kanske hinner med ett till innan måndag och beroende på väder så klart också.

men märks att man svettas mycket lättare när man är gravid än när man inte är gravid i allafall tog verkligen ingen långstund innan man var svettig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Av anonym anonym - Torsdag 21 mars 23:59

Sovit minis oxgäh planerarr. Ansikts. Mansk puré & cafe 2 gånger i veckan olika masker Ögonask pure & cafe 2 gånger i veckan Ansikts olj ivy Aia 2 gånger i veckan Ansikts kräm ivy aia varje dag morgon make up /kväll ha huden fuktat o torkat ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards