Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Gravid Vecka 17. Prata med dom på barnmorske mottagningen, men en syster som nu fått mig förbannad och sårad.

Av anonym anonym - 13 augusti 2014 23:36

God kväll på er allihopa!

 

Vad man kan säga om denna dag är så här, väldigt blandat, först handlar och lagat mat och satt in i frysen.

och sen där efter så skulle pappsen hämta nån faktura på gramma som han jobbar på och kom hem helt halv blodig i ansiket för han hade visst ramla av cykeln och verka som han hade blivit snurrig på något vis, det han mindes var att letade efter sina glas ögon och mobil telefon och som en små barns mamma hade hitta och lagt ner i hans väska.

så när pappsen hade kommit och berätta det här så beslöt jag mig för att kontakta mammsen och berätta om detta  sen där på min farbror och sen syster.

Men som också fick mig nu att börja koka helt ärligt och hon hade boka en tid till abort till mig utan att jag visste om det eller blivit tillfrågad om det var okey.

När jag själv i dag ringde till barnmorske mottagningen och sa att jag ville göra en fostervatten test

på mig för att veta om bebisen har detta huningston som dom har exet i familj.

 

Så får man höra i kväll av syrran hon har bokat en abort tid till mig utan att säga detta till mig så jag blev så besviken på henne så jag började och gråta så besviken blev jag på henne.

Så nu blir det då att avboka tiden för detta är ju något som jag själv då måste bestämma och ingen annan.

Tycker det var drygt av henne att göra så här mot mig.  

 

Visst jag vet att hon är rädd om mig och älskar  mig som man ska göra som syskon  men att göra på detta sätt det är bara för grymt gjort i alla fall.

och sen nya sms från exets morsa också  och som hade skrivit så här

 

sms. 1

hörde av bla bla (vill inte ge ut hans namn)

om erat beslut.

Där blev  jag va  det är mitt beslut inte hans och han har inte ens varit inblandad i detta eller.

Mitt beslut inte hans.

 

Sms. 2.

Förstår att den situation som känns väldigt besvärlig.

Är det ett fostertest som kan visa om barnet skulle ha huningston eller visar det testet andra ev sjukdomar också.

de e nog bra om du även har en läkare som kan informera och stötta dig  mera om det nu skulle visa sig att barnet är bärare.

och om det visar sig nu att barnet har det nu så jag tror jag att min son  också behöver någon slags hjälp för då innebär det att han med all sannolikhet bär på sjukdomen.

Ingen lätt situation .

 

sms. 3

han beskrev i går att det skrämmer honom.

ska han följa med på måndag .

 

sms.4

var det kl 10.00 ,han skulle ju kunna byta arbetsdag till tisdag i stället för måndag.

 

sms 5.

Fast det kanske inte är något som ärvs.

Jag menar om det är något som din pappa har .

Hoppas du kan sova bra i natt nu  när du har bestämt dig om provet/testet.

Om det är något som du undrar över var inte rädd att fråga  finns inga dumma frågor.

kram.

 

Detta kom i dag i alla fall visste knappt vad jag skulle skriva till och med .

Så berättade detta för min vännina också som tyckte det var väldigt konstigt också

och lite med att doppa huvudet i sanden.

 

Plus att jag skrev lite om detta på mina andra blogg som jag har på matdagboken.

Fick en massa kommentarer där dom undrar hur han och hans  familj kan hålla på så här

och vara så här flaska.

 

men som sagt jag väntar nu till måndag  och förhoppningsvis svar och hoppas på att lillan inte har detta eller så behåller jag det men om det är så att den har det så tar jag bort den.

Jag är en stark och tuff brud av mig och vet vad jag vill och har mitt finska sisu också   för den delen ger inte upp så lätt precis eller.

Låter ingen köra över mig precis.

 

enda som jag är grymt orolig över är min papps och hans  hälsa.

 

Men syrrans betende om detta med abort där gick nerverna och stubinen för mig aldrig var med något sånt här omoget gjort.

Och vänninan blev chockad hon också.

 

Beklagar att jag verkligen skriver sånt här känslomässiga saker  men man behöver ju också skriva av sig också.

Och just nu är så jag besviken, på alla omkring mig också för den delen helt ärligt.

Och skärsligt syrran också precis som exets familj som höll tyst om detta i 4 månader.

 

Jag hoppas verkligen att jag snart träffar en ny kille och som är stabil av sig och har en ärlig familj också.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 18 april 23:15


Hade ett litet mini anfall i natt men gick visst snabbt över. Större sonen var hemma i dag hade haft lite feber i natt också så han var hemma i dag. På morgonen kom det ett meddelande först av nån som jag inte kände igen. Över huvudtaget men sen ...

Av anonym anonym - Onsdag 17 april 23:10

Kände mig väldigt seg i dag på morgonen kanske inte på samma sätt efter kryssningen . Minis vakna före mig till exempel ropade på mig också . Så kom min andra son in och ville busa lite . Jag gick upp åt frukosten minis ville var inte så hungrig g...

Av anonym anonym - Tisdag 16 april 00:01

. Trött minis vakande ropa mamma och satte. Efter det kom store bror och lekte med minis. Minis hade lätt få på sig kläderna i dag bytte blöja och sen gick vi till för öll. Upp till normal tog och köpte lipp gloss också 4 nya färger och annat mär...

Av anonym anonym - Måndag 15 april 23:08

Inte skrivit och vart på kryssning ocldå och säger wow vilken kryssning det blev. Vi åker tidigare till hamnen och varmt var det men när man inte ska lita på april vädret som man säger. Men det gick bra valde tunnelbanan denna gång om man säger s...

Av anonym anonym - Måndag 15 april 23:06

Inte skrivit och vart på kryssning ocldå och säger wow vilken kryssning det blev. Vi åker tidigare till hamnen och varmt var det men när man inte ska lita på april vädret som man säger. Men det gick bra valde tunnelbanan denna gång om man säger s...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards