Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Gravid Vecka 18. Till karolinska Sjukhuset ute i solna till dom genetiska och mycket mera förstående syster sen sist

Av anonym anonym - 19 augusti 2014 23:25

Halloj!

Vilken dag vakande nio ,har varit rätt seg dom här dagarna, nu måste jag säga kan berätta en lite pinsam sak

i går när jag satt och bloggade så vakande jag att jag började dregla tyvärr vet jag ej hur det kommer sig eller vad det berodde på att det blev så.

Men tillbaks till dagen nu  ialla fall, klockan 10.00 ungefär så kom ett samtal med privar nr.

Som vanligt lite misstänksam som jag alltid blir när det gäller privata nr eller nr som jag inte känner alls känner igen eller som sagt.

men eftersom jag vet att jag är i ett akut läge angående lillan och såna saker så visste jag att jag att det kunde vara i från dessa.

 

1.Barnmorskan

2. Läkaren på  karolinska Huddinge

3. Genetiska avdelningen på Karolisnka ute i solna.

 

Och nu var det dom i från solna som sagt, som bad mig och barnets pappa att komma dit klockan 14.00

det första jag gjorde var då att sms.a till honom och försäkerhets skull att skicka till hans mamma också

så klart.

Och berätta hur det ligger till med det hela så klart.

Så kl kvart i ett möttes jag och barnets pappa på  fridhemsplan för att ta bussen ut till ks också

som gick bra.

Även om det allt var lite knepigt att hitta men försäkerhets skull så frågade via informationen hur man skulle ta sig dit.

Men blir ju så snurrig när när dom håller på och bygger där och man man vet knappt vart man ska.

Enda ställe som jag hittar helt klart till det är ju till neurologen eftersom jag har min läkare där som sagt.

men det gick bra till slut.

Men det märktes att barnets pappa var ganska nervös på något vis eller kanske lite oroligt.

Men allting gick bra även om det det hela tog ungefär 2 timmar också det hela.

Pratade om huntingston sjukdom och sen om att göra prover och sen att ringa till en av dom som hade det i familjen också.

men han bestämde sig för att offra sig för barnets skull att göra detta test och det måste jag verkligen säga att det var strongt gjort av honom.

för om jag hade varit i hans situation hade jag gjort likadant det vet jag.

Visst man kunde göra test via mig också men man skulle inte få samma bra resultat då som om man gjorde det på honom som sagt.

men nu har jag ordna en kurator också  så att han har nån utomstående att prata med också för det är alltid bra .

det vet jag som har gjort 2 aborter tidigare och gått hos psykologer också att det är väldigt skönt att prata med utom stående också.

Så vi skulle allt få svar på fredag dom ville ha ett blod prov av mig också för att kunna jämför det hela som sagt.

Så nu är det bara att hoppas på det bästa som sagt, vill ju så gärna behålla den lilla också för den delen.

Även om han sa den här läkaren att egentligen är det försent att göra sånt här test och plus att jag är så långt gången nu så att socialnämnden eller vad det hette skulle nog säga nej.

men när det gällde testet så skulle det inte vara något problem i alla fall och det kändes ju bra i alla fall.

Så jag var hemma igen runt halv 5 och barnets pappa till jobbet också.

Men fick berätta här hemma för pappsen hur det hadet gått.

Sen kom min syster också och helt annorlunda nu i betendet och lyssnade på mer vad jag hade att säga

också om all information också .

Eftersom jag har nu mera information än vad hon hade.

Efter mina 2 dagar åkandes till karolinska sjukhuset i huddinge och sen i dag till karolinska ute i solna.

sen på fredag också.

men i morgon ska jag till läkaren som jag träffade i karolinska ute i huddinge och berätta att ingen kurator hade ringt upp mig bara andra läkare.

 

Så skickade mitt    ett sms till också angående om hand fot operation som han ska göra också men ville att jag skulle hålla tyst om denna också så lovade det.

Varför svika honom med detta.

som kommer bli en toppen låtsas pappa också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards