Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Gravid Vecka 20. In till stan och kolla på manifestationen mot nazister, och barnets pappa som gnäller

Av anonym anonym - 30 augusti 2014 21:41

God kväll!

Denna dag blev en dag ännu i stan, min mamms att det var nån manifestation mot nazister så vi bestämde oss för att gå det är ju så hemskt det där med nazister/rasister och hur dom håller på.

Det var spännande otäckt samtidigt men nu har man ju fått se detta live i alla fall  det har man.

men det otäcka var då när det började smälla och hålla på och när dom skulle börja bråka och såna saker.

Men det var intressant upplevelse det här  för mig.

Så nu vet man hur det fungerar i alla fall.

Sen började barnets pappa i dag också igen och tjafsa  tyvärr vet jag nu att han har lite rasistiskt hat i sig.

Går ej in på vad det är han kan säga men det är frukansvärda saker som sagt.

 

Nu här för nån vecka sen så började han ju visa sig mogen och börja inse saker också  verkade som men nu har han sjunkit i ålder igen.

Det är bra att jag tänker skriva under att jag blir ensamstående mamma och såna saker så jag kan ta med min lillen utan finland utan att jag måste fråga först och plus att jag kan vara borta hur länge som helst också.

 

 

Såna här sms på kik fick jag av honom i dag.(han tål inte att hans barn är finskt)

 

Barnets pappa: sms 1

Ska inte du och jag kommer överns om namnet eller???

Jag syns inte jag är osynlig och inte existrerar

 

Eftersom jag tycker att det var så löjligt och barnsligt gjort av honom detta så bestämde jag mig för att skriva

Jag hört av mig senare är i stan på manifestation.

 

Sen väl hemma sms.ade jag honom hur det låg till med finland lag mm.

Och så svar

 

barnets pappa sms 2.

Den blir 3 olika (sur gubbe)

 

Inte bryr sig inte vem bebis och vem skapade han.

Jag är glad att dom vill hjälpa till men det känns som att jag inte får bestämma nånting.

 

Sms jag.

Vad då 3 olika.


Barnets pappa

Vad är jag av två olika och vad är du 2 olika.

 

SMS jag.

JAg har finskt blod och medborgarskap efter som min mamms är från helsingfors.

Och om man tänker på min systerson så är han halv marockan ,men eftersom min syster är hel finsk

så blir systersonen det automatiskt också.

 

Barnets pappa MAYBE

 

Sms jag.

Så är det  tänker inte tjafsa om barnets nationalitet det är inte mitt fel  detta.

 

Barnets pappa:

Hon och du har ingen rätt att välja namn utan där gick ni över gränsen.

Det borde ni ha tänkt på innan.

 

Jag:

Vem hon

 

Barnets pappa.

Din mamma

 

 

Jag: hmm det var intressressant  det hade jag ingen aning om att hon hade varit med och bestämmt

barnets namn.

 

Barnets pappa.

Nähä varför får jag inte varavara med och bestämma bestämma också. (arg gubbe)

 

Barnets pappa:Varför bara du ,hur ska vi lösa det här (grin gubbe)

 

Jag: Du var helt omöjlig att prata med just då då plus att dom namnen dök upp när jag pratade med  pratade med en granne  i finland.

 

Barnets pappa: Jaha det de bara ge upp jätte kul

 

JAg: det hela låter som en 15 åring som pratar  just nu

 

 

Barnets pappa

Ja hur vill du  du lösa detta då

 

 

Jag:

återkommer när du har  lunga dig för jag orkar inte  mera plus gravid

 

 

Barnets pappa:

Hur skulle jag kunna lugna ner mig  när du gör så här  gör så här mot mig

och inte ens svara på mina frågor.

(grin gubbe)

 

Jag:

Jag berätta bara fakta och inget mera  och lagen på detta,jag ser detta som som fånigt och barnsligt

det här är inte mitt fel angående lag och én och medborgarskap .

 

Barnets pappa:

Jag vet och är glad över det,vill att vi ska komma övernes att vi ska komma överns om saker och allt

för vår lilles skull .

Förlåt då(3 grinandes gubbar)

 

 

jag:

Det käns som att jag får skulden missnöjd gubbe.

Jag skulle aldrig reta upp mig på en sån här sak som jag redan visste om att det är ett annat medborgarskap

 det ser jag som onödigt.

 

Jag: tror det gäller alla men vågar inte sätta 100 på det finland vet jag att det är så

 

Barnets pappa:

Oki känns som ett mysterium då (griniande gubbe)

 

 

Jag :

Önska jag kunde svara

 

 

Barnets pappa: Undra vem som skapade barnet det.

 

Barnets pappa Grinande Gubbe

 

Jag:

Kan tänka mig att alla pappor had pappor har denna fundering om man inte känner till .

Allvarligt talat är det här nån sorts svartsjuka.

Eftersom du skickade adressen till migrationsverkets medborgarskap sida.

 

Barnets Pappa:

Det är  du har ingen full respekt vad man tycker  vad man tycker  ,du kan lika bra  prata med min mamma om det här.

Sur gubbe.Hon kommer att tycka likadant som mig.

Du vet inte vad bevis är,och vad du håller på med men det kallas bevis.

Du kan väl inte stava till de och fatta inte vad det är hon och du ska vad det är hon   och du ska bete dig här och inte komma överns.

 

Jag:

Jaha ja  och det du tror att det hjälper att vara som en 15 åring som är kaxig och uppkäftig

Finsk lag är lite annorlunda inom detta.

 

Barnets pappa:

Detsamma du är inte bättre själv

 

Jag:Det du gjorde var ganska skrattretande och barnsligt gjort som inte vill eller kan acceptera saker.

 

Barnets Pappa:Vad bra lär du dej en läxa HEJDÅ

 

Jag:Du är grymt barnslig och vad tog ditt mogna betende vägen.

Du jag kollade inte ens på den adressen  för att jag tyckte det var så barnsligt gjort .

Du är verkligen expert  på att hetsa upp dig på saker och ta energi och från gravid som har humörsväningar.

Jag är 2år äldre än dig.

Jag har min systerson och sett vad för medborgarskap han har ,mina vänner som har finskt blod i kroppen och svensk man säger samma sak att barnet får samma medborgarskap som modern.

 

 

Det är det att han har något handikapp som dom tyvärr inte har tagit reda på förutom dyslexi och förståndshandikapp  som han har och ser det också.

Inte direkt normalt att skicka bilder på sig där själv där han skär sig i armleden då behöver man hjälp.

Vapen på byrån från jakt knivar till svärd  av olika varianter. .

Därför har jag ganska bestämda svar och beslutför att lillen inte ska komma till skada eller att han gör något dummt på grund av hans agressesioner  med som han har.

Och ska se till att jag får ensamvårdnad om lillen också som jag har nämnt ett par gånger.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards