Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Dag 3. Tenneriffa utflykt till Teide

Av anonym anonym - 4 maj 2015 23:03

         


 

det i dag utflykt till Teide vaknade kl 07:30 på ett ungefär så inväntade vi samtalet av pappsens kompis fru som skulle informera hur det blev om man kunde komma med eller inte så man förberedde väskan & såna saker så fick man se om man kom med eller inte .

men fanns 2 platser kvar så det blev jag & en annan av pappsens kompisar som också kom med.

vad mer kan säga vilken dag  kl 09:30 var bussen här så blev att man hoppade in i bussen & åkte i väg stannade till vid nån liten område som visade sig vara själva stan från början innan det började byggas & det som såldes just då var mango & bananer  är några av det så fick man veta lite om hur dom bodde här hur ur invånarna hade det.

sen efter detta så blev det att åka upp mot Teide var en väldigt väg men när man tänker efter & nu så har jag lite svårt att förstå att man har vart på en levande vulkan plus att annan tillhörande vulkan hade utbrott för 3 år sen lite skrämmande måste jag säga att det var men väldigt fascinerade var det inte äns vulkanen på Santorini är inte så stor som Teide är 3817 hög.

jag var den ända som vågade på mig att gå hela vägen bara linbanan som jag hade lite svårt för när man skulle uppåt & när det kom såna här små  gungningar då & då så höll man inte i sig eller på upp vägen.

vi var tillbaka kl 15:00  ungefär så tog vi en fika & sen tog jag & pappsen en sväng till supercor matbutik köpte en äcklig pizza till mig sen mineralvatten & mjölk .

men pizzan av absolut ingen höjdare måste jag säga att den inte var bara gegga i stort.

tog en promenad sen var kvavt sen började det dugg regna & på tillbaka vägen ös ☔️

Så lite smått fuktiga kläder hade man när man kom tillbaka innan man gick ner till lobbyn för att blogga lite & uppdatera.

men måste nog säga att teneriffa är en fasicnerade ö med denna vulkan Teide & dess historia & hur dom levde här.

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av anonym anonym - Torsdag 25 april 23:15

Sovi gott i natt som minis också . Kollade i ansiktet och det har slutat blossa upp Pga stress så klart. Minis var inte så enkel att få till förskolan Sminkade mig gjorde en videos på detta . Sen till normal handla hem saker . Minis stört j...

Av anonym anonym - Onsdag 24 april 23:23

Hade nån skum dröm i natt så att jag flög till . Minis blev ganska rastlös också och blev tvungen att gå till förskolan med honom också för annars hade huset vart upp och ner i stort sätt. Så vi gick dit och sen hem kolla på priserna på Kryssnin...

Av anonym anonym - Tisdag 23 april 22:58

Sov gott minis också vakande på strålande humör också . Trodde att minis vill till förskolan tidigare men inte alls. Var ganska kyligt när vi gick till förskolan också men sol var framme och kollade smått . Slängde i dag dom gamla rosorna för at...

Av anonym anonym - Måndag 22 april 22:53

En väldigt seg morgon och trött Var jag minis pigg. Och kunde knappt säga nått överhuvudet typ god morgon och ingenting mer sen. Åt frukost minis skulle i väg till förskolan också men han ville inte gå i stort sätt. Så jag fick låtsas ett par gå...

Av anonym anonym - Söndag 21 april 23:13

Sovit gott har jag och minis dock hade jag nån udda dröm om att det var måndag och var fundersam på varför sambon var hemma också. Men kom på sen att det var ännu helg. I dag gick vi till maxi och handla hem det som behövdes till maten och bestämt ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards