Alla inlägg den 18 december 2014

Av anonym anonym - 18 december 2014 23:10

Hej på er!

 

Blev väckt halv tio inget kul när man är van vid 10.00 sträcket men måste ju samtidigt vänja med med lilleman som man har i magen också så klart.

Men verkar som han kommer bli en kvälls människan,men han har inte vändt sig ännu som han nu ska göra dom här kommande veckorna har på sig till vecka 39 sen sjukhuset,så får dom göra ett försök där annars blir det snitt inte kul alls.

Bara att hoppas på det bästa nu .

Var i dag upp till fridhemsplan med min mamms bland annat var jag och hämtade ut mina medeciner som jag skulle ändå i dag.

Sen blev öb som mammsen skulle till,och jag blev genast suktad på dolce gusto maskinen som kostade 499 kr.

Den dagen dom sänker på priset under 499 så köper jag den så är det bara och bestämt mig än så länge är 499 kr för mycket för mig.

Var sen och handla gran på fridhemsplan ganska otäck väg måste jag säga halt i stort sätt hela vägen dit och hem.

Sen ringde jag polisen eftersom jag hade fått pappren där i från angående om anmälningen men när dom drog upp min sötnos så kände nej han ska inte bli inblandad i detta verkligen,och sen vill jag inte eller såra min lilleman eller med detta att han skulle vara ett misstag sånt kan verkligen förstöra mycket ,så pratade med kompis en helt underbar kompis måste jag faktiskt säga stöttar mig genom detta, med gradiviteten och ser fram emot att se bilder på lilleman och saker som man har köpt till honom såna saker.

Så tog mig en stund och rådgöra med honom hur jag skulle göra innan tog mitt beslut.

Pepparkaks bakning i dag också blev det mums och mammsen underbara pepparkaks deg tur att det står på finska i den kokboken annars hade jag nog baka såna 1 gång i veckan tror jag.

Har annars i bara stort sätt tagit det lungt i dag efter bakande av peppar kakor så nu måste jag bestämma mig för min sista sak som jag ska baka om det ska bli blåbärs rutor eller julgodis har inte bestämt mig ännu men det får bli då nån dag innan jul afton och sen kladd kakan till syrran och systersonen.

Under tiden hade kompisen fundera lite på detta samtalsämne och sa till att du gör rätt i att dra tillbaka den för som du lillemans skull så han slipper senare få en mardröm av det hela när han får höra att han var planerad från och oplanerad mig.

Och då är det bättre att hålla tyst om och om jag vill prata om det så får jag väl börja gå till en psykolog tills det är bra igen och inte tänker på detta.

Vill verkligen inte göra min lilleman sårad eller ledsen på något vis som sagt.
 och sen blev jag smått förbannad också när hon drog upp sötnosen i telefon också och frågade om hans nr och sen om det ena till andra.

Sen då kände jag att där gick gränsen dom ska inte få förhöra alla mina vänner ,och tog mitt beslut att dra tillbaka denna anmälning men bara för lillemans skull och ingen annan ,egentligen förtjänar våldtäksmannen denna,men kändes nu 100 % fel mot lilleman om man skulle få veta om detta hur allting gick till.

 

Kan säga så här om denna gradivitet egentligen att jag har haft turen att inte må illa förutom en vecka lite svagt då men inget mera än det och har kräkts en gång men det var av värmen som kom.

Det ända som verkligen har påverka mig var tröttheten som var då var vecka 11-12 ungefär.

Men sen annars mått bra pigg och glad ja humöret har också varit i lite berg o dal banor så klart

Visst har väl inte trivs med min kropp så klart som man ska det är lite minnen som har dök upp när man då vägde 113,4 ett tag och sen rasade 33,1 kg och sen förra året var det 20 kg smal och snygg kropp som man trivdes i.

Men lite roligt är det ju när man få små sparkar i magen så klart så att det kan kittlas till eller om det är hicka som kommer man vet ju aldrig vad det kan vara så klart.

Och nu är det bara 1 månad kvar eller från och med så får man se honom live blir spännande.

Även som hon barnmorskan på den här föräldra kursen sa att många är tommar och tycker det är skönt att det är över och vissa börjar grina som bara den.

Men jag tror att jag kommer bli den här som är tomm vet inte vad man ska säga eller bara tycka att det är skönt att själva gradiviteten är över.

Och angående amingen så blir det både och här hemma med bröstet men om man ska ut så värmer jag upp vatten i termos och tar med den i skötväskan så att det finns.

Är rätt fin i kanten som sagt att bara kasta upp bröstet är inte min grej skulle bara göra mig helt obekväm helt ärligt det vet jag.

Men tror att det blir bra så,och ska säga fråga min bm om vad hon tycker om mitt beslut.

Egentligen vill jag ju inte amma med tanke på epelpsi som jag har inte bra om jag somnar och sen att jag inte får bli extremt trött, och läst om angående träningen att det kommer ungefär 30 minuter innan jag kan amma efter träning och då innebär det att jag måste/ska pumpa ut mjölk så att han har något under tiden att dricka och inte bara modersmjölkersättning viktigt att han får näring i sig också som finns i bröst mjölken.
som sagt för det är och det kommer då bli på flaska som sagt har jag bestämt mig för men ska ta upp detta med min bm i slutet av månaden.

 

Och tog min en funderare eller en tanke återställare närmare,angående killar/dejter,visst om det nu är att sötnosen fegar ur ,så blir det ju ändå att jag kommer att träffa nån,men man träffar ju inte den på några röda sekunder kommer ju ta lite tid i alla fall,men man få se.

viktiga är att lilleman har någon att kunna se upp till och lära känna också och ha trygghet till också så klart.

Så fixade klart min dejting sida,men skrev ensamstående mamma ,och söker efter barnkär kille runt min ålder så klart.

Men ska fylla på med vissa saker också osäker om jag hann göra det som sagt men något som är viktigt är finskt blod kroppen som jag har.

Så har förberett en av min dejtingsidor nu också.

 

Annars har det inte hänt något mera i dag än detta som sagt,förutom ska en massa bindor som jag kan ha efter förlossningen så klart och det blir ju inte några paket eller både såna som jag har på dag tid och sen under natten.

 

     

Dagens Jul bilder i från baket .

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards