Direktlänk till inlägg 29 juni 2018

Finland dag 26. Regning dag i nummela och ett snabbt bastubad på kvällen!

Av anonym anonym - 29 juni 2018 22:17

Vakande i dag innan mitt lilla hjärta kom in till mig för att vecka.

Och det hade med regnet att göra  i natt det kom ett riktigt skyfall i natt som hette duga gissar att det höll på en halv timme och sen slutade det .

Sen dugg regna det bara hela tiden tills nästa skyfall kom men då vaknade jag plus att det ömmade till i vristen också.

Sen kom hustomten hit också och hälsa på en sväng också eftersom han tar hand om blommorna nu dom här kommande dagarna också.

Sen klädde vi på oss och for i väg till nummela och tokmanni.

Och älsklingen blev som ett vilddjur där måste jag säga att han gjorde bara gall skrev och han gick in vid kassorna så jag fick skynda mig med min värkande fot också men hittade till slut lilla älsklingen men slutade med att jag fick ringa mammsen också som mötte upp oss .

Det som är så dåligt med denna tokmanni är ju att dom har satt leksaks avdelningen precis vid ingången  när man går in.

Än att ha den mer längre in i butiken också så klart.

Förstår inte varför dom måste sätta dom på ett sånt sätt så att man gör barnen bara förvirrade på en gång och kan inte slita sig sen.

Vet inte hur många bilar som man har köpt nu där i från dom här 2 -3 gånger man var dit pga deras sätt att ha leksaks avdelningen.

men visst ett par gånger så kändes det som att min älskling vill kalla dit väktarna för att få bort honom.

Men sen lugna han sig.

Jag gick runt och kollade på saker som jag ska införskaffa .

Men dock vet jag ej om det blir från ikea eller om det blir från tokmanni som sagt.

men visst har redan skrivit på pappert som ska införskaffas från vilken butiken det är så att man kommer i håg det utan att man letar som en galning hela butiken.

Men till slut lyckades älsklingen lunga sig och när vi kom till kassan så då  hittade han dinosaurie som han visst också skulle ha som tur var kom räddningen med att jag faktiskt har en sen själv man var barn som han kan få också.

Så blev han lung ligger i nån av mina kartonger i källaren.

Så blev han tyst av sig men när vi kom till dörren så fy var det ösregna jag försökte springa trots min värkande vrist också.

Men hade bilen precis vid ingången så det gick bra tur var.

Och hjärtat höll nästan på att somna men fick stanna kvar i bilen medan man skulle handla också så klart.

Så först var mammsen och handla och sen gick jag.

Men skulle bara ha lite saker till min bakning hörna som jag använde slut i går på men ny i kylskåpet .

Ska ta hem det också tänkte jag mig kommer ändå köpa nya socker pasta i allafall färger som dom har här i veikkola också.

Sen efter middagen så badade vi bastu en sväng så man kunde skölja av sig kroppen och använda dusch olja som jag fick av en vännina.

Så man är någolunda fräsch i allafall till båt resan i morgon.

Kommer blogga innan vi åker här i från och ska sen försöka på båten också om jag får kontakt med wi fin som sagt.

Inte den bästa i från helsingfors hållet måste jag säga att det inte är.

Men blir gott och komma hem 2-3 dagar också.

Hinna köpa omgivning av psykopater och sen också 1 recept bok.

Som har med mitt projekt att göra som sagt vill inte blanda ihop recept som jag har i privat bruk.

Men men kommer ta bilder och kanske någon video snutt från båten.

Och speciellt på favorit bandet som nu spelar där.

Och min lilla älskling är virig också med att få komma ombord och speciellt bollhavet också mycket tjat om det nu.

Men säger tack och god natt för mig nu och så skriver jag lite innan på morgonen och lägger upp en bild på mig och min resemake up också.

Angående kläder så är det den blåa långa klänningen med tanke på min vrist som är svullen.

plus dessa myggbett också som man har tänkte sen när man åker tillbaks ha min andra sommar klänning som är vit med blommor eller min rosa långjklänning längre bak och kortare fram.

Nån av dom men uppdaterar mer om det nästa vecka.

Och hur mina planer kommer nu vara när man kommer tillbaka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 18 april 23:15


Hade ett litet mini anfall i natt men gick visst snabbt över. Större sonen var hemma i dag hade haft lite feber i natt också så han var hemma i dag. På morgonen kom det ett meddelande först av nån som jag inte kände igen. Över huvudtaget men sen ...

Av anonym anonym - Onsdag 17 april 23:10

Kände mig väldigt seg i dag på morgonen kanske inte på samma sätt efter kryssningen . Minis vakna före mig till exempel ropade på mig också . Så kom min andra son in och ville busa lite . Jag gick upp åt frukosten minis ville var inte så hungrig g...

Av anonym anonym - Tisdag 16 april 00:01

. Trött minis vakande ropa mamma och satte. Efter det kom store bror och lekte med minis. Minis hade lätt få på sig kläderna i dag bytte blöja och sen gick vi till för öll. Upp till normal tog och köpte lipp gloss också 4 nya färger och annat mär...

Av anonym anonym - Måndag 15 april 23:08

Inte skrivit och vart på kryssning ocldå och säger wow vilken kryssning det blev. Vi åker tidigare till hamnen och varmt var det men när man inte ska lita på april vädret som man säger. Men det gick bra valde tunnelbanan denna gång om man säger s...

Av anonym anonym - Måndag 15 april 23:06

Inte skrivit och vart på kryssning ocldå och säger wow vilken kryssning det blev. Vi åker tidigare till hamnen och varmt var det men när man inte ska lita på april vädret som man säger. Men det gick bra valde tunnelbanan denna gång om man säger s...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards