Alla inlägg den 18 juni 2018

Av anonym anonym - 18 juni 2018 14:20

         Jag kunde inte låta bli i dag att ta och prova detta  måste jag säga men dock är det då med egen inspration också som jag lagade detta också i jämnför med dom jag lagade härom dagen också.

Det var dom här choklad bollarna som jag då lagade men eftersom det inte fanns någon mjölk choklad hemma så tänkte jag att testar med pepparmint arom och sen hushålls färg för den inte ska se så tråkig ut som sagt.

Så tänkte att jag tar och väljer grön då eftersom jag bara har grön och blå förtillfället.

 

men ska ge receptet på orginal och dom här som jag nu tar och provade med pepparmint arom.

 

 

 

Dock vill jag inte ge ut namnet på personen i fråga som jag hittade receptet hos eftersom det kan kränka/såra/svartmåla mm och det vill jag inte så det är med respekt för denna person som jag ej gör det så ni är medvetna om detta.

 

Orginalet :

 

100 g smör (vanlig eller laktosfritt)

1,5 dl strösocker

2 msk starkt kaffe (eller också kan bytas ut till apelsin jucie i stället om man har barn)

 

100 g smält choklad

2 msk kako

1 msk vanilj socker

4 dl havregryn

 

Gör så här

vispa smör socker och häll ner kaffet.

Vispa ett tag till .

Tillsätt kako vaniljsocker havregryn  och forsätt vispa till en smet.

Smält chokladen över vatten bad och vispa ner den i smeten.

Ställ in i kylen i 30 minuter.

 

Rulla dom med kokos eller annat som passar.

 

Och angående mina som jag gjorde nu med pepparmints arom är samma recept men ända jag gjorde var att minska på kaffet och sockret.

och sen hällde i aromen med pepparmint i stället och grön hushålls färg för dom inte skulle se så tråkiga ut eller.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards