Alla inlägg den 7 juli 2018

Av anonym anonym - 7 juli 2018 22:36

Vakande i dag halv nio och sovit riktigt gott också.

 

Så en trevlig morgon hade dock svårt att bestämma mig för vad jag skulle i dag till frukost.

Gröt eller bröd som sagt men valde gröten nu i stället.

Men det där också för att komma i gång på något vis med min vikt nedgång också så klart som jag nu börjar med frukosten att ändra till gröt.

 

Och sen i dag kommer systerdottern kan väl säga både jobbigt och kul.

 

Självklart kul och se henne men det jobbiga är att hon är för feg för att prata svenska och son då gör att jag bara tycker att det är jobbigt att vara med på ett hörn med att sitta bland folk som fattar nada av dom säger och hur utan för man känner sig också och på någotvis åtsido satt för att man inte förstår vad det pratas om det inte är något namn som man känner igen så klart.

Så pga det här så gör det ju att man håller sig lite åt sido kanten för att slippa känna sig besvärad på något vis.

 

Än att man bara behöver sitta tyst och grimasera med att man låtsas att man förstår.

Förstår inte vara så feg för sak samma om man missar något ord i nån mening men att tänka på andra ska man göra samtidigt än att  sätta dom åt sidan tycker det är ganska oförskämt och ruttet egentligen att inte tänka på det och ganska ego samtidigt också. tyvärr.

Än att inte prata engelska som exempel så att andra kan vara med på tråden om dom inte kan  språket i fråga.

Personligen är det ganska jobbigt angående språket än att offra sig i stället med att prata engelska så med människorna vid samma bord sällskap förstår vad det pratas om.

Tycker att det är mer normalare och mer rättvisare mot med människor än behöva se ut som ett frågetecken.

 

Sen till butiken och höll på att bli tjafs om detta också vet att jag kommer en dag ryta i från så att fdom båda hör och förstår hur jag känner det och tar det också.

Så misstolka mig inte i detta för rasist är jag absolut inte  tycker det är kul och se henne men tycker dock att det är jobbigt bara när man känner sig så utan för när man inte förstår vad det pratas om och hur ignorerad man egentligen blir av det hela också.

 

Så är det och inget annat.

 

Väl inne i butiken så plockade lite av den del som jag behövde för vikt nedgången och det som är till lillemans tårta som han beställt efter sett en youtube snutt på tårta så tänkte nu i veckan.

och förberdelse i dag på vissa saker så det är vad jag har änga min tid åt för att inte behöva känna mig utan för på något vis alls.

Skrev till löjliga förvaltaren också att 700 går hyfsat bra att ha hemma i sthlm men finland är dubbelt dyrare än vad man kan tro och hoppas han bara fattar något vad jag pratar om .

Från pengar att leva på här och inkls det som hände på båten och tillbaka vägen.

Tack vare dejten som jag klara mig bra också.

så hoppas trög huvudet fattar något vad man pratar om kommer ändå skriva till nämnden och berätta att det är andra gången det här händer också och en godman/förvaltare får aldrig lämna en utan pengar alls vare sig om man har fått mer eller inte veckan innan så får dom ej det.

Men med mitt projekt så ska personen få sig en knäpp på näsan också.

 

 

 

Av anonym anonym - 7 juli 2018 21:32

  blev i dag att köpa en ljusblå socker massa och en vit sockerpasta också.

Men angående socker pastan så blir det lite senare tillfälle.

Men i dag så lagade jag kaniner till mitt lilla    han vill ju ha en tårta efter att vi kollade på youtube.

Så förberedde mig i dag med dessa kaniner och sen nästa vecka så ska jag laga tårtan till honom också.

och angående till projektet också så klart som man ska ta och börja med.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards