Inlägg publicerade under kategorin gravid 2020/2021

Av anonym anonym - 11 januari 2021 23:24

sov gott i natt vaknade till av nån konstig dröm.
men i dag började lilltrollets förskola igen och märktes hur glad han var över det också.
sen hem och ta det lugnt innan jag skulle till mödravårdscentralen o göra en kontroll på mig eller mer hur jag mådde.
på hem vägen så köpte jag lite bebiskläder också måste sen köpa hem lite blöjor mm så att jag har här hemma.
fick nämligen höra att soc kanske skulle komma in i bilden igen bara för att man har haft med dom att göra tidigare.
svin aktigt som sagt så skrev till sj fjanten och berättade detta så får se vad jag kommer att få något svar av honom av vad han kommer att säga om detta.
för jag vill absolut inte ha med dom att göra som sagt fick nog av det när man fick nästan gardera sig med att vara beredd att flytta till helsingfors som sagt.
och vill inte vara med om detta igen över huvudtaget.

så den här bodyn blev det jag blev ju helt kär i denna också.

så blev det denna overall var helt kär i denna som sagt förutom att lilltrollet hade en sån här men i svart om jag minns rätt.

Av anonym anonym - 6 januari 2021 23:45

hade en konstigt dröm i natt en sorts mardröm var det i allafall.
i dag så har jag lekt med lilltrollet hela dagen och var ute han på kvällen.
och började snöa på dagen i dag .
och älsklingen hade köpt lite påsvantar till bebis och fått tag i en gå stol som jag kände lite tveksamhet med som sagt.
eftersom det är bättre dom lär sig själva att gå och sen i bland ha som hjälpmedel.
men fin var den i allafall .
annars bara lugn dag duscha tvätta håret mm.
fått pussar av lilltrollet en massa på magen och bara väntar på att bebisen ska komma ut också nu .
ingen dår timme eller en massa bitande .
och sen så kom ett mail av lilltrollets farmor att hennes dotter som skulle fått bebis nu kommande vecka hade sluta andas i magen så kändes lite smärtsamt att höra.
här är lite på dagens bilder också och på det älsklingen hade köpt.

Av anonym anonym - 5 januari 2021 11:45

vaknade bra o dag o känns lite som att den här paniken som jag fått leva med varje morgon börja av ta också.
gick ut i dag med lilltrollet till dagis gården och gungade lite och så ringde en vännina efter att ha prata med henne angående flytt mm.
och alla tankar som jag har i huvudet som gett mig panik och ångest.
var svin kallt ute i dag också kändes som mam höll på att frysa i hjäl.
och lillem fick sista pizza bitarna till lunch och till middag också medan jag tog en tonfisk sallad.
bebisen har hållit sig lugn nu i dag och inte riktigt kittlats och hållit på som den kan i bland så man börja skratta i stället pga av att den rör sig.

Av anonym anonym - 4 januari 2021 00:45

i dag var jag grymt trött kände mig knappt utvilad också.
lillen var på bra humör och i dag lovade jag honom tenneriffa pizza.
plus sms.a till älsklingen angående hur jag känner inte ännu mogen för flytt.
som ringde upp mig sen när jag var i butiken också.

köpte den här bodyn till minis så att jag kan börja med mina inköp.

Av anonym anonym - 28 december 2020 00:15

sov gott som jag förstår saken var ganska lätt väckt o snabbt på fötterna också.
men däckade till några gånger i lastbilen och mådde så jäkla illa så att jag inte har kunnat äta i dag oron för att kräkas också.
så sen tröttheten som jag har också men bara somna till när som helst också.
satt och funderade på varför jag inte köpte denna nack kudde för att ha i lastbilen man hitta en skön ställning för huvudet en stund och sen vaknar av rena nack spärren också.
så måste till rusta och köpa en nack kudde som får bli min bästa kompis i lastbilen plus avbelasta nacken också.
men jag blev kvar i allafall en natt till hos älsklingen pga illamående som man man hade också lika bra det.
hellre säkra före det osäkra och sen också det här med corona skiten också .
så blev en lugn kväll i allafall för min del .
men man hade turen till sov morgon i morse i allafall.

Av anonym anonym - 24 december 2020 23:45

hade ett anfall på natten vet ej varför.
min älskling kom och väckte mig glad och ivrig också var han.
jag lagade mig risgrynsgröten eftersom dom hade ätit redan.
mamma hade en liten glögg fest på gården också en stund medan jag passade på att duscha o tvätta håret.
och bara känna att jag behövde fundera på det här med flyttningen till eskilstuna hur man ska lägga upp detta och hur man ska göra också som sagt.
sen runt två kom tomten hit också och lämnade sin säck med julklappar till lilltrollet också som var väldigt ivrig .
men dagen har vart helt lugn pratade lite med barndoms kompisen hur vi såg på julafton men höll med mig att det som fattades var snön .
och vad hände på kvällen jo det började att snöa till slut dock inte mycket men lite feeling fick kom lite i allafall.
och bebisen har vart i full rulle lite då och då.

lite av julmaten som inte behövde värmas.

Av anonym anonym - 23 december 2020 00:45


vart trött i dag men blev ändå en lugn dag .
kollade med lilltrollet på nicke nyfiken jul tror jag den heter.
och sen bestämde jag mig för att börja med min janssons frestelse som jag nu gör andra gången i mitt liv gick bra med tog tid och sen också midagg på det så blev det veganska köttbullarna.
var mina mat projekt i allafall klart också min bakning också.
så matlagning och lite lek med ivriga lilltrollet också.
och i morgon är det julafton också.
sen prata med ultraljudet hon som tog hand om mig fick svar och bebisen mår bra och har inga avvikelser eller så det är skönt .

Av anonym anonym - 18 december 2020 00:15

lämnade lilltrollet på förskolan med pojkvännen i dag och där efter hem snabb sväng och tog en promenad runt fredhäll innan.
vi skulle träffa min förvaltare i dag eftersom pojkvännen hade lite frågor till honom och sen boende angående när bebis anländer också.
så satt och pratade en stund och känner på ett sätt så vill jag flytta och på ett sätt inte känner att jag behöver .
på efter middagen så tog jag och bakade saffrans krans och som test saffrans bullar men goda blev dom så ska baka mer av det också i morgon tänkte jag dela upp degen med vanliga och sen med vaniljkräm i.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards