Inlägg publicerade under kategorin gravid 2020/2021

Av anonym anonym - 15 december 2020 23:30

kl 11 i dag var jag på ultraljud för mig och bebis som gick bra också men mamma fick lämna lilltrollet pga ett anfall i natt.
underaökningen gick bra tills den började röra på sig mer så det blev lättare.
kissnödig som fan var jag också efter detta.
men nu vet alla om gradiviteten kusiner har skickat grattulationet ett par vänner också .
sen annars bara vart hemma har jag resten av dagen efrer man kom hem.

min lillabebis.

Av anonym anonym - 14 december 2020 23:45

i dag blir det att åka hem som man inte har nån större lust till som sagt.
i allafall följde med älsklingen till jobbet i dag ville jag skulle vara hjälp reda.
dom kör papper löst nu från o med i dag vilket innebär att dom inte har papper med lossning/slutlossning ränna o inte ränna mm.
så nu ska det bara skrivas på papper som sagt.
själv var jag dödstrött i dag och inte lite eller precis sov bort i bilen halva dagen.
vaknade av att det doftade mat och då var det lunch o jag fattade noll av vad som hände.
och sen höll älsklingen i dag på att köra av vägen i dag också så det var läskigt.
annars bara lugnt älsklingen till vårdcentralen för öronen som han har haft det jobbigt med här.
nu i nästan 2 månader.
sen hem och käka plus fjanten förvaltare som älsklingen ville snacka med också.
sen berätta älsklingen för sin bror om bebisen och sen sin kusin också så nu vet alla om bebisen.
men i morgon ultraljud och blodprov.

så var spåren efter bilen när vi for tillbaks till fabriken.

Av anonym anonym - 14 december 2020 00:36

hämtade älsklingens båt motor och sen blev det rensa ur bilen och jag har fundera på det här med vagnen och dock tagit mitt beslut att jag vill ha en min drömm vagn som är bugaboo donkey mono kunna ha skötväskan i sido korgen är dinglandes plus att jag redan har lite till behör också som jag gärna vill använda kunna använda igen.
ingen fel på brio vagnen men litar inte på den.
orsaker:
1. ingen säkerhet på styret brion
bugaboon har det redan klart
2. bromsen på brio vagnen på höger
bugaboon vänster eftersom jag är vänster hänt och användt vänster fot mer o bekväm med detta.
3. 2 olika ligg/sitt delar på brion som påminde mig om lilltrollets 1 vagn som togs med till finland pga av det var krångligt.
bugaboon byter man bara på ramen detta.
4. ingen bra sufflett på brion med myggnät vid liggdelen.
bugaboon har 2 olika en vinter en sommar som jag tyckte var enklare.
5. mindre förvaringskorg på brion med samma variant som på lilltrollets 1 vagn som jag avskydde eftersom det var nät.
bugaboon mer säkrare en extra ficka på förvaringen plus den vagn jag vill ha har sidokorg slippa korg när man handlar det gillade jag.
6. på brion har handtaget böjbart styre i 2 el 3 lägen som jag inte gillar eller mina armleder gjorde hade ont efteråt i stället varje gång man var ute.
bugaboon har inget sånt bara justerbart utan fick ont .
7. brion måste man ha sköt väskan på styret
och dinglandes ingen mugghållare
bugaboon har hållare för det och plus har mugghållare.
8. brion är bättre för längre personer
men en som jag 165 så är det för högt bugaboo har ändå justerbart plus mer tillbehör till vagnen också.
plus att jag älskar bugaboon också vart super nöjd med den tidigare lätt att köra också.
plus att jag är väldigt kräsen av mig på saker också och speciellt detta också med bebis/förälderns säkerhet är jag vet själv som har halkat en gång med lilltrollet i vagnen var rena turen att man hade detta annars rullar ut på gatan o inte haft ett lilltroll i dag.
tyvärr är nog som man lätt glömmer och inget jag accepterar eller.
vill inte mitt barn ska fara illa ut eller och detta har ej brion.
så jag har bestämmt mig nu för denna bugaboo donkey som har detta allt enligt jag är ute efter och smidigare vagn för oss kortare personer.
plus sagt detta till fjanten till förvaltare också att jag vill ha en bugaboo donkey begagnad typ åkpåse vinter/vårt suffletter om det är fel färg köpa själv begagnat.
eftersom det inte är samma pris nivå som vagnen.

Av anonym anonym - 10 december 2020 23:17

kräktes på förmiddagen i går orolig drt skulle fortsätta i dag åt gröt liten portionpasta ut i fall om detta skulle hända i dag också.
var lite missnöjd med att mammsen skulle komma in och gnälla angående gradivitet och bebis.
som hon gjorde i går också men slapp i dag.
pratade med älsklingen en stund på morgonen om detta.
plus att jag hade glömmt att jag hade läkar tid också men via telefon men hon ringde i allafall.
efter det ringde jag älsklingen en stund boka tågbiljett til 15:54 tåget och när det väl var dags att ta sig in till stan o perongen har jag alldrig i mitt liv sett så tomt som var som gatorna i mina kvarter då när pandemin bröt ut,
men resan gick o knappt nån i min vagn också var det också så var skönt.
men hos min älskling nu i allafall.

Av anonym anonym - 10 december 2020 01:10

efter lämna lilltrollet så valde jag mig för att vila en stund inte sova men bara vila klappa på magen/bebisen en stund och lyssna på musik en stund och små sjunga lite för den lilla minisen.
var och drack vatten kom in till sov rummet och skulle lägga mig så började smått få lite huvidvärk och några sekunder var det bara att springa till toaletten fixa till håret och till slut så hände det som jag hade. vänta på det var att kräkas så hoppas verkligen nu att jag slipper kräkas flera gånger annars så har jag mått fint och inga problem förutom små illamående till och från.
men nu blir det grönsaker och frukt fullkornsprodukter också som sagt men sköjlde munnen ordenligt och ansiktet .
ordentligt tur detta hände innan mamma kom från butiken så kräktes c:a 5 min innan hon dök upp..
så dök älsklingens julklapp upp i dag också skönt plus snabbt smidigt eftersom jag ville ha innan jul plus tanke på coronan också grymt fina kalsonger var det som jag fick hem .
lägger ut bild på det också .
men vill man ha adressen så får skriva i kommentars fältet eftersom det är inger sammarbete med dom o vill ej skylta på det sättet eller.
men sen powerwalk med min barndomsvän en skön promenad var det o helt slit efter också.

Av anonym anonym - 8 december 2020 00:15

lämnade lill trollet på förskolan och sen hem slappade innan jag skulle i väg till bb family och träffa hon som ska ta hand om mig till slutet av gradiviteten.
det kändes lite nervöst men kändes bra i allafall.
vi satt och pratade om min hälsa och kollade igenom det som jag hade prickat nej på och tog lite prover på mig samtidigt.
fick tid hos läkaren nu på fredag via telefon som tur var ut i fall om jag följer med killen .
och sen angående om ultraljud så skulle jag få en remiss till odenplan med att dom skulle höra av sig via posten om en kl tid.
och sen ska jag träffa min bm nästa gång i januari.
och plus att jag fick reda på att jag var i vecka 11+5 också så nästan 2 månader.
så jag antar att man får reda på könet också denna gång angående denna ultraljud.

Av anonym anonym - 2 december 2020 23:45

vart grymt trött i dag hade haft lite planer för att gå och handla men har varit så trött och har kännt mig trött i kroppen också.
man har käkat mackor till och från lite yoghurt.
vart bara i sängen hela dagen o bara slappat också.
och fundera på hur jag nu ska få mitt läkar intyg eftersom det var det som fattades helt och hållet som jag förstog saken ska visa älsklingen i över morgon.
sen hämtade jag lill trollet på dagis och denna gång var dom ute också och lekte och lill trollets händer var knall röda som sagt.
men lyckades få på honom vantarna och mössan.
och sen blev det o titta på nicke nyfiken också med lill trollet en stund och sen jul kalendern.
den verkar i allafall vara bättre än förra årets tyckte jag i allafall.
men mitt gravid illamående har nog allt suttit kvar nu ett tag.

Av anonym anonym - 21 november 2020 00:02

har sovit gott och somnade om tills att mitt lilltroll väckte mig och sa jag ska upp.
i dag har det bara vart en lugn dag och vart hemma .
morgon kaffet bara ute sluta kunde inte få i mig det eller.
lagade maten till i kväll också gjordde jag hämtade mitt lill troll på förskolan och sen kim älsklingen lite senare också.
så har det vart en lugn kväll också men älsklingen och lilltrollet.
skulle ha bakat pepparkakor med mina älsklingar men eftersom kl var så sent så fick det bli att gör det i morgon med lillen.
men illamåendeet hat gått i svackor i dag också.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards