Alla inlägg under juni 2018

Av anonym anonym - 21 juni 2018 21:41

      Igelkottar är nog så grymt söt när dom springer omkring och nosar .

Tycker att deras rumpor är så gulliga när dom går i väg så otroligt gulliga så är det bara.

Hoppas på att få se alla dessa igelkottar som vi har här 2 stora och 1 liten har vi sa mammsen.

Av anonym anonym - 21 juni 2018 20:22

Det var fint väder på morgonen när mitt lilla   in till mig i morse och väckte mig.

Ute så var det ganska kyligt men man såga att solen försökte titta fram också.

Och och dom sa på vädret också att man inte skulle låta sig luras av solen för att det skulle börja regna på eftermiddagen .

Så man får se om det stämmer eller om det inte stämmer så klart.

Själv så bestämde jag mig för att fixa klart mitt midsommar bak så det var klart.

Var så nyfiken på hur det allting kommer se ut och vad det blir av det också.

 

Så i från runt 11:30 (finsk tid) så har jag hållit på till runt 14:30 finsk tid.

 

Som då är i svensk tid 10:30 till 13:30 .

 

Sen fick det allt bli en time out  när mitt lilla   ville kommer och hjälpa  och försöka aktivera honom med saker för att inte allt ska gå sönder eller likande saker.

 

På eftermiddagen började det att regna  och sen kommit till och från .

Och nu har det börja regna rejält och ska visst hålla sig kvar nu över helgen.

 

Får se om vi kommer i väg till kokko brasan i morgon eller då om det ännu regnar då.

 

 

Sen på kvällen kom ett sms från min kompis på instagram som frågade om han kunde få komma hit  en med mig och som är självklart helt okey.

Sambons bästa kompis är detta  har åkt en kryssning med och är som mig en lung person också.

Men skulle komma då i augusti i allafall så det känns ju skönt att det är någon som man känner som vill komma hit ett par dagar.

Så att man har lite sällskap ett par dagar också.

 

Den här dejten med han i hudiksvall känner jag lite så där nä.

Till midssomarn vet inte vad man ska ge för mat till sina ungar och vad man ska hitta på.

Och tror att han inte eller riktigt har bearbeta sorgens efter hans frus bortgång eller det känns lite så helt ärligt.

 

Men tyvärr så går livet vidare och har man barn så måste man ju hitta på något med dom eller försöka komma fram till något tänka själv och använda fantasin också så klart.

 

Fundera ofta på varför killar/män har lite lurigt för det här med planering av saker eller ha någon plan också så klart om det skulle hända nånting.

Lite synd det är känner så många som just vart med om detta också.

Av anonym anonym - 21 juni 2018 19:57

          så här blev resultatet på denna tårta också är väldigt nöjd med den också måste jag säga att jag blev.

Och jag kände verkligen efter att fått denna helt klar att vilken tur youtube finns.

Att leta  fram det som man vill ha till sin bakning och vad man nu vill ha som inspration till det hela som sagt .

Och perfekt för  mig som snabbt blir så rastlös också när det gäller att sitta vid skolbänken.

Så är detta perfekt för mig verkligen .

Men det här blev mitt resultat på min midsommar tårta i allafall.

 

Och det jag hade i fyllningen.

1. mint fluff

2.choklad mousse

3.vispgrädde

 

och använde mig av sprits för att det inte skulle kldda på det underlägg man har tårtan på eller att det ska halka omkring.

Gjorde 1 lager med fluffen sen där på med mousse

på med locket.

Tog det sista av moussen innan la den blå socker pastan över det.

Och sen börja med formerna på mumintrollet. 

och sen dekroationen.

Men jag är grymt nöjd med denna måste jag allt ta och säga att jag är.

 

 

Av anonym anonym - 21 juni 2018 19:49

   

Före        Efter

Så blev dessa cupcakes blev riktigt nöjd med resultatet måste jag säga att jag blev men själva frostingen måste jag säga att jag inte blev nöjd med tyvärr.

Den blev en aning för lös härom dagen innan jag frös in den plus att det blev smör pluppar också så klart.

 

Av anonym anonym - 20 juni 2018 22:12

Sov ända till halv nio i dag men sov riktigt gott också måste jag allt ta och säga att jag gjorde och aldrigt gjort på länge på det här sättet eller som nu.

Men åt frukost med mitt lilla   som vanligt knappt ville ha nånting men har väl antagligen börja ledsna på saker kan jag tänka mig.

Men i dag så bestämde jag för att ej börja stressa och hålla på in i det sista som syrran har förmåga till dock inte jag tur är.

Men jag lagade muffins som ska vara till cupcake inom nytt recept precis som tårtbotten.

Antar att detta tog mig c:a 2 timmar att laga också så klart.

Muffisen blev jag inte ett dugg besviken på blev super goda när jag smakade på en och lovade mammsen och mitt lilla   till efterätt en muffins för att se vad dom tyckte om dessa också dock sa att det inte var något nytt recept eller på dessa som sagt.

Dock tårtbottnet var jag en aning besviken på blev typ som ett vanligt sockerkaksbotten så kommer i fortsättningen hålla mig till detta som jag brukar laga angårende tårtor.

Sen kvällen så blev det bastu och tvätta håret riktigt skönt och tvätta det också var det måste jag säga att det var också.

Tyvärr bastu badandet blev ej lyckat det var för svalt och gick knappt att värma den eller som sagt.

Lite svettig blev jag dock inte mycket så gav upp.

Men försöker bada då och då med tanke på att man måste spara med vatten också här.

Och sen blev att laga min ostbomb som jag nu har haft varje år till midsommarn också.

Men lägger ut en bild på den i morgon i med dagens datum just nu har jag ingen wifi och sparar så gott det går på denna också.

 

I morgon lägger jag ut mina bilder på allting när dom är helt klara och lägga in i kylskåpet till fredag.

Sån är jag bättre starta typ dagar i för väg än att  göra allt på en gång och man blir bara stressad av detta också.

Så till er som blir lätt stressad för att vara på helt säkra sidan så börja med tårt bottnet eller det ni ska baka nån dag lägg in det i frysen som allt annat som är förberett och ta fram dagen innan och ta eran takt under dagen för att ni ej ska bli stressade .

Ni har ju en hel dag innan att fixa till det och har ni äldre barn så be dom hjälpa till .

Och aktivera om ni har barn som är jämgammal med min son som exempel om ni är ensamma hemma.

så kommer det gå fint.

 

Av anonym anonym - 20 juni 2018 15:31

      Det här är då tårtbottnet som jag gjorde med ett nytt recept som jag aldrig har testa på tidigare som jag hittade på mitt kök.

Kommer sen lägga ut bilder på allting som jag har lagat in för midsommarn men nu är grunderna klara och det känns skönt avskyr stress.

Av anonym anonym - 20 juni 2018 15:25

      detta blev i dag in för midsommar  choklad cupcakes med damim choklad och sen i morgon så kommer ta fram frostingen till denna fundera ut vilket strössel eller kulor som det ska bli.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards