Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av anonym anonym - 27 oktober 2015 22:24

 

Här är 2 olika recept på samma smoothie det andra receptet är mer barnvänligt också.

 

Den barnvänliga om har ett barn på 8 månader

1 dl Jordgubbar

1 dl blåbär

1 dl färskpressad apelsin

1,5 dl naturell yoghurt

 

pressa apelsinen och häll i yoghurten i mixen/blendern.

Och mixa ,häll i blåbären och mixa några minuter,ta sen och häll i jordgubbarna och mixa.

Och ta fram glas och häll upp i lagom mängd till barnet.

 

 

Jordgubbs blåbärs smoothie med vanilj yoghurt!

1 dl jordgubbar

1 dl blåbär

1 dl färsk pressad apelsin

1,5 dl vanilj yoghurt.

 

 

pressa apelsinen och vanilj yoghurten i mixern och starta mixen.

Häll i blåbären först och fortsätt mixa några minuter.

Ta sen och häll i jordgubbarna och mixa.

Häll i ett par glas beroende på hur många personer det är som ska ha .

 

 

 

          

Av anonym anonym - 27 oktober 2015 21:59

en riktigt höst dag och som till och med  gjorde att jag vaknade av mig själv till och med varför vet jag inte men nått måste det ha varit.

Så sällskap med pappsen och sonen till frukosten fick man.

Sen senare fixa kaffe till mammsen också sen där på så fick sonen mat och så gick vi ut en sväng.

Också lite kyligt var och inte helt solklart eller som det var igår precis eller men det får duga man ska vara glad så länge det varar i allafall.

sen blev det mat till sonen och efterätt.

Lagade smoothie lagade till honom också för att ha som mellanmål sen senare också.

Så i dag blev det min tur att laga mat och bestämde mig för denna thailändska gryta också.

Så jag och mammsen gick ut och upp till fridhemsplan vädret /molnen såg verkligen inte något lovande ut precis eller.

Riktigt såna här snö moln var det men får se när det dyker upp angående snö oväder och saker är ju snart november.

Och om 2 dagar är sonen 9 månader känns väldigt konstigt hur det har gått så får fort.

Men  men vi var upp till fridhemsplan mammsen gick med sonentill en butik som nu stänger denna månad. (och en av mammsens favorit butiker )
medan jag var in på daglivs och handla saker som jag skulle ha också angånde matlagning också.

Bara hoppas att jag fick allt köpt som jag ska ha i maten.

Den här thailändska grytan valde med couscous i stället för ris.

Och sen nu på kvällen har nya medelande från syrran kommit igen ännu en gång mammsen har ju nästan bara lust att ringa ambulansen igen.

Varit en massa taskiga sms om att jag skulle vara svartsjuk som jag inte äns är som jag skulle vara på systerdottern.

Jag har ingen anledning att vara svartsjuk på henne är närmare glad för hennes skull att hon har hitta något som trivs med att göra om det här med hennes cheerleading keika så är glad för hennes skull och försöker nog hålla kontakt också med henne också.

Och systersonen sonen bryr jag mig om och alltid gjort så det här är lite galet som syrran håller på.

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards