Alla inlägg den 1 november 2014

Av anonym anonym - 1 november 2014 22:53

God kväll eller Hyvää ilta som säger på finska!

Vakande i dag halv tio några minuter innan halv tio till och med av mig själv men sov lite knaggligt i natt för den delen en lilleman som höll på och sparka så man inte fick en blund på några minuter tills man somnade.

Men på nått sätt har jag sovit lite oroligt hur det nu kommer sig.

Och var självklart så osmart att jag glömde ta fram bröd till mig i går så det blev att tina upp mina 2 protein kusar i mikron tills dom var mjuka sen lägga dom i brödrosten.

Skära bort det brända på dom .

I dag så provade jag den laktos fria mjölken i kaffet kan väl inte direkt säga att smakade som skulle  men det var helt ok i alla fall.

Har hållt på med lite rensning här hemma hjälpte till att gå ut med gammla saker som var trasiga eller inte fungerade längre eller och vad ska man med sånt till i så fall.

Små regnade gjorde det hela tiden också stannade och snackade med en granne och min mamms ska fara till New york en vecka men blir lite skönt med semester från henne inte för att vara elak på något sätt men i bland kan det vara bra att komma bort från dom man bor under sammma tak med så klart.

Så blev den promenad efter detta som tog ungefär  01:05:26 och distansen blev på 4,83 km .

Ganska nöjd är man i alla fall har ju lova mig själv att försöka nu börja röra på mig  och ska nu också ta fram gradivitets papperna med övningarna som ska vara bra som min pt gav mig när jag berättade om detta.

Kanske ett sätt också att börja komma igång igen också på detta sätt ska blåsa upp min pilates boll i morgon så får man se.

Innan vi gick så bestämde vi oss för att gå ut och käka i dag på en ny öppnad vietnamisk resturang och det var god mat måste jag säga hoppas lilleman också tyckte detta.

Men först då 1 timmes promenaden och via öob på Fridhemsplan blev jätte glad hittade ljus slingor precis den längden så kommer att räcka för hela mitt fönster i år ska jag verkligen ha en riktigt mys stämning inne hos mig har jag bestämt mig för får se om jag använder samma julstjärna eller köper en ny också.

Kolla priset och inte så dyrt här på ica maxi lindhagen så får se men köper nog det i nästa månad och sen sätter upp något av dessa några dagar innan advent.


Så dom tankar fick jag när då kollade på ljus slingorna på ÖoB här på fridhemsplan och inga hemska priser eller.

Vill nog köpa lite till mig också nu när man har alla kläder som behövs till lilleman som sagt och innan det blir time och köpa ännu nytt.

Men hela promenaden via öob rengade det och kallt också för den delen var det också även och min reng poncho var rätt blöt/fuktig också när man kom innnan för dörren.

Så det blev att byta tröjor och stoppa en tröjan innan för byxlinningen var lite kallt om magen och man vill ju inte att lilleman ska ha det kallt även om nu inte har det.

Men vi alla tog paraply och gick stötte på en granne här som skulle i väg denna månad ett par veckor antar för att jobba.

Så kom i väg till till Hantverkar gatan och vietnamiska resturangen där ur mysig stämmning och super trevig personal och så välkommande och glada hela tiden också och sånt gillar jag inte många ställen som dom är såna på precis tycker jag.

Så dit går jag gärna igen och precis lagom stark mat också var det också för min del eller den som jag valde.

Har annars inte hänt så mycket har nu äntligen kommit i gång med att sy dom ljusblåa lapparna på vinter filten så är det väl några stycken till som behövs så är den klar skönt.

Så kan jag lägga ut en bild här också på mammabloggen också den andra är för träningen och som ligger på hyllan just nu har ju träningsblogg här också men eftersom man inte får ge ut den så ända jag säger är muxispuxis som dessutom är mitt smeknamn så inget med bloggen att göra egentligen.

Har inte hört något från mitt    idag förutom i går att han var förkyld så men skulle höra av sig i morgon .

Är nog så glad att jag har honom först funnits vid min sida sen bjarne dog 2012 och sen min vikt nedgång på 20 kg och sen nu och lilleman även om vi gjorde upp att han kommer bli låtsas pappa men för att inte skrämma så sa vi stödperson vill man ha mig så får man ju räkna med lilleman också som sagt det är ju det som han får nu.

Tack vare honom är det ju han som skulle hålla mig stark och inte gå i nån deppression efter bjarnes död eller i byggolyckan så han har verkligen varit en klippa för mig.

Men nu ska jag hoppa i säng innan jag tuppar av med tanke på att jag sov som en påse nötter i natt också.

Fattar inte att det är november nu och nu är det bara 2 månader kvar tills man får se lilleman också hoppas verkligen att han liknar mig mera än våldtäksmannen det gör jag verkligen.

En av dom är i alla fall att han kommer bli som jag är natt uggla för det är då som han håller sig mest aktiv och på dagarna helt lugn i magen mammsen berättade för mig detta.

Hon var inte så speciellt glad men jag fick lite roligt åt det men tyckte ändå synd om päronen som ska hjälpa mig med lilleman.

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards