Alla inlägg den 13 november 2014

Av anonym anonym - 13 november 2014 23:05

Hej och god kväll"!

Känns som att jag är på väg och bli förkyld näsan har runnit som bara den på mig och vaknade av attt jag det smått ont i halsen ,så brukar vara tecken på förkylning får se hur det går med den.

Vakande halv tio i dag även om jag blev väckt nio,så tecken på förkylning också så klart visst gravid också det kan jag inte neka till men förkyld kan man ju ändå bli vare sig om man är gravid eller inte.

Men i alla fall grymmt trött.

Pappsen stack kvart i elva till gramma för att läsa och jag tog en stund för att känna av i kroppen hur mycket jag orkade i dag och göra efter att jag började gå hos den här nya bm på mvc.n här på kungsholmen så var det tre stycken saker  som jag insåg och som jag borde har gjort tidigare men var ganska lurigt när man hade den förra bm på mvc.n i skäholmen.

 

och det är dessa saker som jag tog faktisk åt och på ett bra sätt också inte illa vid mig för en gångs skull.

som är dessa.

 

1. att lyssna på kroppen (som jag gör också när jag går på gymmet inte anstränga sig i onödan)

och tanke på att jag har lilleman i magen också måste jag självklart tänka på det.

 

2.Att äta mera hälsosammare mat mycket fullkorns produkter och frukt än massa sötsaker och där har jag blivit mera skötsammare av mig sen jag var hos henne 1 första gången.

 

3. Att röra på mig 30-40 minuter varje dag vare sig om det är promenad /gymmet och som jag har 

men det känns toppen att man har kommit i gång med att röra på sig.

 

Hon peppade verkligen upp mig och fick mig mycket motiverad  sen den här veckan tills i dag  som jag passade på att prova laga egem kladdkaka och som blev mycket godare än våldtäkts mannens till och med.

Återkommer med kladdkakan lite senare.

 

min promenad blev så här och vad min sports tracker säger.

Duration 01:01:08

Distans 3.95 km

Avg Pace 15:29 /km

Avg speed 3,9 km/h

Max speed 20,4 km/h

Kalorier 226

Ni som har sportstracker vet ju hur den fungerar och vad jag skriver om.

Kollade mailen när jag kom hem och min andra epost  som jag har och hade fått svar av polisen som behövde mera information om hela händelsen så fick ta och lägga till lite saker hoppas att det blir bättre denna gånng nu.

Bättrade också för mitt    om detta också så att jag inte fick honom sur nu men han tyckte att det var rätt gjort av mig också för om tönten som vi kallar honom eller våldtäktsmannen i mina ögon så och hade fortsatt att trackasera så hade han våldtäktsmannen/tönten lega ristigt till som i så fall att man själv hade blivit också försvarad på nått något sätt.

Men gjorde detta för både mig och mitt   får våran skull så är det med det som sagt.

Han tyckte att det var bra gjort i alla fall av sin lilla gumma som han kallar mig även om man försöker få honom att säga andra ord i bland för att variera.

 

Jag har nu i allafall anmält detta kräk som våldtog och har mordhota mig och mitt    sen min förvaltare också har han flera gånger.

Och just det här med förvaltaren är något som verkligen inte har tänkt på.

 

Sen på kvällen så tog kvällen på kvällen bakade jag scones men hoppas att den inte blev för salt bara svårt sånt där med scones och efter det scones  lagade jag min första kladd kaka men den blev god även jag  la den i ugen på ett galet sätt. 

Med både form och bakpapper.

Så har denna dag varit i dag och har tvättat lite också som jag hämtade källaren tog ett par plast handska av mammsen så man slapp tvätta händerna men hittade inte så mycket som jag intersserade förutom några tyg hoppas att dom passar också så klart till mina vinter filt/sommar filt.

 

Min bilder på dagens bakverk som jag bakade i dag.

Sconsen för att jag annars inte skulle ha någon frukost blev rutinerad ju på 249 kronor.

Och kladdkaka för att jag var nyfiken på hur lätt det är att baka en så nu har jag fryst in den som sagt annars risk att man äter upp den,men visst 1 bit åt man för att veta hur god den blev och mycket bättre än våldtäktsmannens som trodde jag skulle sakna den som jag inte gjorde.

 

Jag börjar med kladdkakan i alla fall fattar inte varför det ska annars vara error request tycker det är så töntig när man försöker lägga upp bild en solnedgång eller en scones som man baka sjukt .

Skulle förstå om det var bara över delar eller under delar med utan underkläder men det här är ju bakverk.

 

Nu ska jag ta lägga mig och full aktivitet på lilleman också ett tecken på att han brukar vilja att jag ska nu gå och lägga mig när det är mera aktivtet i magen på än vad det är på dagarna.

För denna dag har det varit full rulle och jag hoppas verkligen att jag snart kan få beställa min barnvagn  denna månad man vet aldrig som sagt.                       

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards